• دوشنبه / ۱۴ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۳:۴۰
  • دسته‌بندی: سیاست خارجی
  • کد خبر: 1403031409569
  • خبرنگار : 71984

رهبر انقلاب به کدام اعترافات غربی‌ها درباره شکست اسرائیل از مقاومت اشاره کردند؟

رهبر انقلاب به کدام اعترافات غربی‌ها درباره شکست اسرائیل از مقاومت اشاره کردند؟

رهبر انقلاب در بیانات خود در مراسم سالگرد امام خمینی (ره) به اعترافات مقام‌ها و کارشناسان غربی و اسرائیلی درباره شکست رژیم صهیونیستی از مقاومت در پی عملیات «طوفان الاقصی» اشاره و مواردی را ذکر کردند.

به گزارش ایسنا، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی در بخشی از بیانات امروز (دوشنبه) خود، در مراسم سی‌وپنجمین سالگرد رحلت حضرت امام خمینی (ره)، به موضوع فلسطین و غزه اشاره کردند.

ایشان به چند اظهارنظر از مقام‌ها و کارشناسان غربی و همچنین صهیونیست اشاره کردند که به شکست رژیم صهیونیستی در عملیات طوفان الاقصی و پیروزی مقاومت اعتراف کرده بودند.

آیت‌الله خامنه‌ای گفتند: «عملیات طوفان الاقصی یک ضربه‌ی تعیین‌کننده‌ای به رژیم صهیونیست بود؛ ضربه‌ای که هیچ علاجی برای او وجود ندارد و رژیم صهیونیستی بر اثر این ضربه دچار ابتلائاتی شده است که از آن نجات پیدا نخواهد کرد».

رهبر انقلاب گفتند «همه تحلیلگران غربی اعم از اروپایی، آمریکا و وابستگان به رژیم صهیونیستی معتقد هستند اسرائیل با همه یال و کوپال از گروه معدود مقاومت شکست سختی خورده و پس از هشت ماه به هیچ‌کدام از هدف‌های حداقلی خود نیز نرسیده است».

عدم تحقق اهداف رژیم صهیونیستی در غزه، بارها توسط مقام‌ها و تحلیلگران غربی تکرار شده است. روزنامه نیویورک‌تایمز نوشت مقامات آمریکایی پس از گذشت ۲۰۰ روز از جنگ غزه به این جمع‌بندی رسیدند که اسرائیل نخواهد توانست به اهداف خود در جنگ از جمله نابودی حماس دست پیدا کند.

رسانه کانادایی «سی‌بی‌سی» نیز درباره میزان تحقق اهداف جنگی رژیم صهیونیستی در جنگ غزه نوشت: «با تداوم جنگ غزه و مشهود نبودن هیچ پایانی برای آن، تحلیلگران بر این باورند که حتی پیروزی‌های کوچک هم برای اسرائیل دور از دسترس هستند».

«بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی سه هدف اصلی را برای حملات این رژیم به غزه اعلام کرده است: «نابودی حماس، آزادسازی اسرا و تضمین اینکه غزه دیگر تهدیدی برای اسرائیل محسوب نخواهد شد».

آیت‌الله خامنه‌ای در ادامهف به این اظهارنظر که طوفان‌الاقصی می‌تواند تغیردهنده قرن بیست‌ویکم و جهان باشد، اشاره کردند.

وبگاه آکسیوس خبر داد یک روز پس از عملیات طوفان الاقصی، «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا در مصاحبه با «رابرت هور»، از این عملیات به عنوان یک رویداد جهانی که می‌تواند تغییر دهنده قرن بیست و یکم و جهان باشد، یاد کرد.

رهبر انقلاب به اظهارنظر یک تحلیلگر صهیونیست درباره وجود سرگیجه و آشفتگی در این رژیم نیز اشاره کردند.

«رونین برگمن» خبرنگار نزدیک به موساد درباره آشفتگی سران رژیم صهیونیستی پیش از حمله تنبیهی ایران، گفته بود: «اگر وقایع دیدارها ثبت شده و به صورت مستقیم در یوتیوب پخش شود، می‌بینیم که چهار میلیون نفر یعنی نیمی از ساکنان اسرائیل به دنبال راه فرار هستند».

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای به صحبت یک مورخ اسرائیلی که گفته بود «پروژه صهیونیستی نفس‌های آخر خود را می‌کشد» هم اشاره کردند.

پروفسور «ایلان پاپه» مورخ معروف اسرائیلی در اظهاراتی تحت عنوان «آغاز پایان پروژه صهیونیستی» گفته بود که آغاز پایان این پروژه «طولانی و خطرناک است و ما باید برای آن آماده باشیم».

او با اشاره به «ناتوانی ارتش اسرائیل در حفاظت از جامعه یهودی در جنوب و شمال»، گفت: «۱۲۰ هزار پناهجو از شمال آواره شده‌اند که همگی یهودیان در جلیل هستند... پس از ۷ اکتبر، دولت نتوانست به خانواده‌های کشته و زخمی‌ها کمکی کند.»

رهبر انقلاب در پایان این بخش از بیانات خود گفتند: «آنچه مقابل چشم ماست و مشاهده می‌کنیم، این است که به‌رغم تبلیغات چندساله رسانه‌های وابسته به آمریکا و مراکز صهیونیستی ثروتمند برای کمرنگ‌شدن و فراموش فلسطین، مسئله فلسطین تبدیل به مسئله اول دنیا شده است».

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha