• سه‌شنبه / ۱۱ مرداد ۱۴۰۱ / ۱۳:۱۶
  • دسته‌بندی: سایر ورزش‌ها
  • کد خبر: 1401051108781
  • خبرنگار : 71468

دلیل انصراف تیم امید از رقابت‌های کشورهای اسلامی از نگاه صالحی‌امیری

دلیل انصراف تیم امید از رقابت‌های کشورهای اسلامی از نگاه صالحی‌امیری

رییس کمیته ملی المپیک گفت: سرپرست کاروان ایران در بازی‌های کشورهای اسلامی قرار است به کمیته برگزاری بازی‌ها اعلام کند که تیم ملی فوتبال امید به دلیل کرونا از بازی ها انصراف داده است.

به گزارش ایسنا، رضا صالحی امیری در جمع خبرنگاران در مورد تاریخ شفاهی ورزش ایران بیان کرد: ایام شهادت امام حسین (ع)را عرض تسلیت دارم.تنها راه نجات ما توسل به اهل بیت و اباعبدالله است. امروز شاهد بودید جمع بزرگی از پیشکسوتان حاضر بودند. ورزش ما داری تبار و هویت است. تلاش کردیم مجموعه خاطرات و دانش و تجربیات مدیران را ضبط و ثبت و تدوین کنیم‌. تا امروز ۷۰ جلد کتاب چاپ شده که اگر کرونا نبود ۲۰۰ بود .این روند با شتاب ادامه دارد و امروز ۳۱ اثر رونمایی شد.

او ادامه داد: وقتی که یک پیشکسوت و دانشمند فوت می کند یک کتابخانه بزرگ می‌سوزد. نسل جدید و جامعه ایران و نسل آینده باید بداند اگر ورزش ایران می درخشد به خاطر وجود انسان‌هایی بود که در شرایط سخت کام ملت را شاد کردند.

صالحی امیری در مورد انصراف تیم ملی فوتبال امید از بازی های کشورهای اسلامی بیان کرد: با میرشاد ماجدی در ارتباط هستم. اتفاقی که افتاد این بود که تست ۴ نفر مثبت بود و امکان  تسریع در افزایش تعداد مبتلایان وجود دارد. نکته دیگر این بود که تعدادی بازیکنان مصدوم هستند و در کنار ابتلای برخی به کرونا کار سخت شده بود. عدم همکاری باشگاه ها در مورد بازیکنان چالش سوم بود. در مسائل فنی مداخله نداریم و وظیفه حمایتی داریم. طی دو مرحله یک میلیارد کمک کردیم و مسیر کمک وحمایت ادامه دارد. همه رسانه‌ها و افکار عمومی و وزارت و کمیته کمک کنند تا تیم امید جایگاه خود را پیدا کند.

او ادامه داد: آنچه در جایگاه کمیته می‌گویم در تقسیم کار وظیفه ما حمایت بود که انجام شد. برآورد هزینه ارزی و ریالی این تیم سه میلیارد بود و هزینه لباس و پرواز و اسکان انجام شد. حضور در مسابقات و بازی با تیم‌های آفریقایی مهم بود. جدول بازی ها دچار تغییر شد. با سرپرست کاروان صحبت شد و قرار شد به خاطر کرونا بگوییم امکان حضور نداریم‌. در بحث هزینه ها دنبال این هستیم که پول پرداختی را پس بگیریم. اگر امکان نداشته باشد پولی که پرداخت شده باز نمی‌گردد.

صالحی امیری در پاسخ به این پرسش که امکان دارد کمیته ملی المپیک ایران بابت انصراف تیم ملی فوتبال امید جریمه شود، تاکید کرد: سرپرست کاروان ایران در حال مذاکره با ستاد برگزاری بازیها است و با توجه به اینکه کرونا مسئله اول تیم ملی است، می‌تواند توجیه قانع کننده‌ای باشد و فکر نمی‌کنم جریمه‌ای متوجه ما باشد.

صالحی امیری در مورد اینکه آیا نماینده هیات رییسه فدراسیون‌های بدون رییس هم می توانند در مجمع انتخاباتی شرکت کنند، بیان کرد: این مواردی که ابهام داشته باشد را از حوزه حقوقی IOC استعلام می گیریم. سرپرست‌ها امکان معرفی هیات رییسه ندارند، چون سرپرست موقت است حق معرفی کسی را ندارد. قبلا این مسئله را سوال کرده ام. آنجایی که ابهام دارد از حوزه حقوقی IOC استعلام می‌گیریم. تفسیر حقوقی IOC می‌گوید خیر، نمی‌شود فدراسیون‌های با سرپرست حضور داشته باشند.

او راجع به اینکه چه دلیلی دارد که کادرسرپرستی اینقدر زود به بازی‌های کشورهای اسلامی برود در صورتی که تازه توانسته وارد دهکده شود؟ گفت: بله زودتر رفتند که با هماهنگی بوده است. حدود ۱۲ مورد داشتیم و نیاز به هماهنگی بود و ستاد بازی ها پاسخ نمی داد یا پاسخ منفی می داد. تغییرات در تیم‌ها از جمله کشتی بود. والیبال و تیراندازی تقاضای تغییر در لیست داشتند. جمع بندی این شد که دوستان از نزدیک با ستاد بازی ها مذاکره و موضوع را حل و فصل کنند. چون رسما کار را در دهکده شروع می‌کنند، امکان مذاکره جدی فراهم نیست و این چند روز که زودتر رفتند، مشکلات را تقریبا حل کردند.

او ادامه داد: ستاد بازی ها اتاق های سه تخته و چهار تخته می خواست بدهد و اصرار داشتیم که اتاق ها دو تخته باشد و نیاز به هماهنگی داشت. همچنین وارد دیگری هم وجود داشت که در آخرین جلسه با کادرسرپرستی قانع شدم کادرسرپرستی زودتر برود.

صالحی امیری در مورد چرا از کمیسیون‌ها قرار است به بازی های کشورهای اسلامی اعزام شوند؟ گفت: از کمیسیون ورزشکاران در خواست دادند یک نفر به نمایندگی قهرمانان آنجا حضور داشته باشد و کمیسیون اخلاق هم یک نماینده معرفی کرد که اعزام می‌شود.

او در مورد اینکه توازن فدراسیون‌های المپیکی و غیر المپیکی برای مجمع انتخاباتی کمیته ملی المپیک برقرار نیست، گفت: در یک سال اخیر بارها در جلسه با روسای فدراسیون ها نگرانی خود را از نسبت فدراسیون‌های المپیکی و غیرالمپیکی اعلام کردم. مسئولیت برگزاری انتخابات با وزارت ورزش و جوانان است. انتظار داشتم و دارم که در این مورد حساسیت بیشتری به خرج دهند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha