• پنجشنبه / ۱۰ شهریور ۱۴۰۱ / ۱۵:۴۵
  • دسته‌بندی: دفاعی - امنيتی
  • کد خبر: 1401061008352
  • منبع : وزارت دفاع

دیدار فرمانده نیروی هوایی پاکستان با وزیر دفاع در تهران؛

امیر سرتیپ آشتیانی: امنیت پاکستان را امنیت خودمان می‌دانیم

امیر سرتیپ آشتیانی: امنیت پاکستان را امنیت خودمان می‌دانیم

ارتشبد ظاهر احمد بابر سدهو، فرمانده نیروی هوایی پاکستان با امیر سرتیپ آشتیانی وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش ایسنا به نقل از وزارت دفاع؛ امیر سرتیپ محمد رضا آشتیانی در این دیدار ضمن همدردی با ملت پاکستان و تسلیت به خانواده جانباختگان سیل اخیر کشور پاکستان طی سخنانی اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران و پاکستان صرف‌نظر از مرز مشترک،  دارای اشتراکات تاریخی، فرهنگی، اجتماعی و دینی عمیقی هستند.

 وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران با بیان این‌که «دو کشور ایران و پاکستان دارای موقعیت مهم و اثرگذار در تحولات منطقه‌ای و جهان اسلام می‌باشند» گفت: پاکستان همواره از جایگاه ویژه­ای در سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران برخوردار بوده است.

وی با بیان این‌که «امنیت پاکستان را امنیت خودمان می‌دانیم» ادامه داد: دولت جمهوری اسلامی ایران  بر توسعه روابط با کشور دوست و برادر پاکستان در تمامی سطوح دوجانبه، منطق‌ه­ای و بین‌المللی تأکید دارد.

وزیر دفاع با بیان این‌که «همکاری ایران و پاکستان، در شرایط متحول و متشنج منطقه می‌تواند کمک مؤثری در بهبود وضعیت امنیتی در منطقه غرب آسیا داشته باشد» تصریح کرد: هر دو کشور نباید اجازه دهند کشورهای ثالث درروندتوسعه و تعمیق همکاری‌های دوجانبه تأثیرگذار باشند.

آشتیانی با بیان این‌که «در حال حاضر شرایط و تحولات بین‌المللی در وضعیت پیچیده‌ای قرار دارد» خاطرنشان کرد: آمریکا و غرب در تلاشند که رویکردهای یک‌جانبه‌گرا و تمامیت‌خواه خود را در تمامی مناطق راهبردی دنیا پیاده‌ کنند؛ تحولات اخیر اوکراین هم محصول نگاه یک‌جانبه‌گرا و مداخله‌جویانه است

وی با بیان این‌که «آمریکایی ها در افغانستان پس از20 سال اشغال، این کشور را سرآسیمه و در یک شرایط آشفته ترک کردند» افزود: یقیناًراه‌حل افغانستان برای برون‌رفت از شرایط فعلی تشکیل یک حکومت فراگیر با مشارکت همه اقوام  است.

آشتیانی با بیان این‌که « اقدامات خوبی در سال‌های اخیر برای تبدیل مرزهای دو کشور به مرزهای امن وتوام با مبادلات اقتصادی برداشته‌شده است» گفت: ما از توسعه همکاری‌های دفاعی، نظامی و امنیتی و اجرای توافقات در این حوزه‌ها حمایت و بر آن تأکید می کنیم.
 

ارتشبد ظاهر احمد بابر سدهو فرمانده نیروی هوایی پاکستان نیز در این دیدار  ضمن تایید صحبت های وزیر دفاع ایران ،شرایط منطقه را پیچیده  عنوان و از مقاومت ملت ایران در برابر تحریم ها تحسین نمود.

فرمانده نیروی هوایی پاکستان با اشاره به پیشرفت های صنعت هوایی ایران ،گسترش سطح همکاری ها را در موضوعات عملیاتی و ملموس خواستار  و از  همکاری های ایران در  برقرار ی امنیت مرزهای  دو کشور،  تشکر کرد.

وی  برتبادل هیئت ها ،  ایجاد دفاتر طراحی و آزمایشگاه های مشترک در خصوص هوانوردی و بر همکاری ها ی صنعتی و دانشگاهی و ایجاد پارکهای فناوری  مشترک ابراز تمایل کرد.

در انتهای این دیدار وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران  از وزرای دفاع  و صنایع تولیدات دفاعی پاکستان برای سفر به تهران دعوت به عمل آورد.
انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha