• چهارشنبه / ۱۳ مهر ۱۴۰۱ / ۰۵:۳۸
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1401071306130
  • خبرنگار : 50176

مدیرکل انتقال خون استان:

بیش از ۲۴ هزار واحد خونی توسط مردم لرستان اهدا شد/ رشد ۲۷ درصدی اهدای خون بانوان

بیش از ۲۴ هزار واحد خونی توسط مردم لرستان اهدا شد/ رشد ۲۷ درصدی اهدای خون بانوان

ایسنا/لرستان مدیرکل انتقال خون لرستان با بیان اینکه ۶ ماهه اول امسال ۲۴ هزار و ۳۸۸ واحد خون در استان اهدا شده است، گفت: با توجه به اطلاع رسانی‌ و ترویج فرهنگ اهدای خون در ۶ ماهه اول امسال شاهد رشد ۲۷ درصدی اهدای خون بانوان در پایگاه‌های انتقال خون استان بودیم.

علی سوری از افزایش ۲۳.۵درصدی خونگیری در ۶ ماهه اول امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته خبر داد و اظهار کرد: در ۶ ماهه اول سال گذشته ۱۹ هزار و ۷۶۱  واحد خون اهدا شده که این آمار در ۶ ماهه اول امسال به ۲۴ هزار و ۳۸۸واحد خون رسیده است.

وی افزود: باتوجه به اطلاع رسانی‌ و ترویج فرهنگ اهدای خون در ۶ ماهه اول امسال شاهد رشد ۲۷ درصدی اهدای خون بانوان در پایگاه‌های انتقال خون استان بودیم به طوریکه عدد خونگیری این قشر از هزار و ۷۶۲ واحد خون ۶ ماهه اول سال گذشته به ۲ هزار و ۲۴۲ واحد خون در ۶ ماهه اول امسال  افزایش یافته است.

مدیرکل انتقال خون لرستان با اشاره به میزان مشارکت اهداکنندگان در پویش نذرخون محرم و صفر عنوان کرد: سال گذشته از ابتدای محرم تا پایان ماه صفر ۵ هزار و ۷۵۰ خونگیری انجام شده که امسال این آمار به ۸ هزار و ۲۶۹ خونگیری رسیده و نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴۳.۸ درصد افزایش  اهدای خون داشته است.

وی با بیان اینکه لرستان به عنوان استان معین به استان‌هایی که در آنها مصرف خون و فرآورده‌های خونی به علت وجود تعداد بالای بیماران تالاسمی و بیماران خاص، خون ارسال می‌کند، بیان کرد: ۶ ماهه اول امسال علاوه بر تامین نیاز خونی کلیه مراکز درمانی استان ۷ هزار و ۷۹۰ واحد خونی به استان‌های دیگر از جمله خوزستان، تهران و سیستان و بلوچستان ارسال شده که در مقایسه با  ۴ هزار و ۹۳۲ واحد خون  ارسال شده در مدت مشابه  سال گذشته ۵۸ درصد افزایش داشته‌ایم.

این مسئول با بیان اینکه در فصل سرما اغلب شاهد کاهش تعداد مراجعه‌کنندگان به پایگاه‌های انتقال خون هستیم، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه نیاز به خون و فرآورده‌های خونی نیازی مستمر است و به فصل خاصی از سال محدود نمی‌شود، از مردم نوعدوست لرستان به ویژه اهدا کنندگان مستمر تقاضا می‌شود برای تامین نیازهای این بخش انتقال خون را تنها نگذارند و امیدواریم شاهد رشد ۴۰ درصدی خونگیری در ۶ ماهه دوم سال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته باشیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha