• یکشنبه / ۲۹ مهر ۱۴۰۳ / ۰۰:۱۹
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1403072921827
  • خبرنگار : 71935

مقام آمریکایی: درز اطلاعات محرمانه بسیار نگران کننده است

مقام آمریکایی: درز اطلاعات محرمانه بسیار نگران کننده است

پس از نشر 2 سند اطلاعاتی محرمانه آمریکایی، مقامات این کشور نگران درز اطلاعاتی در ساختار امنیتی آمریکا هستند.

به گزارش ایسنا، اخیرا چندین سند محرمانه از سوی منابع اطلاعاتی آمریکایی پیرامون تحرکات نظامی رژیم صهیونیستی منتشر شده است.

طبق گزارش پایگاه خبری «آکسیوس»، گروه یا رسانه افشا کننده این اطلاعات برای مقامات آمریکایی «اهمیتی ندارد»، بلکه نگرانی اصلی آن‌ها «چگونگی درز این اطلاعات محرمانه است.»

این پایگاه خبری آمریکایی در گزارش خود اسناد فاش شده را به تحرکات نظامی رژیم صهیونیستی پیرامون حمله احتمالی این رژیم به ایران ربط داد و نوشت: «اسناد فاش شده، حاکی جزئیاتی از فعالیت‌های نظامی اسرائیل در واکنش به حمله اول اکتبر ایران است.»

ایران ۱۰ مهر (اول اکتبر) طی عملیات «وعده صادق ۲» به اقدامات متجاوزانه و تروریستی رژیم صهیونیستی در ترور و به شهادت رساندن «اسماعیل هنیه» رئیس پیشین دفتر سیاسی حماس در تهران که از سوی ایران نقض حاکمیت ملی ایران و تروریسم برون‌مرزی تلقی شده بود، ‌ ترور و به شهادت رساندن «سید حسن نصرالله» دبیرکل پیشین حزب‌الله لبنان و سردار «عباس نیلفروشان» مشاور ارشد نظامی ایران در لبنان طی حملات به جنوب این کشور، پاسخ داد.

مقامات ایران تاکید کرده‌اند که در صورت هرگونه اقدام متجاوزانه دیگری از سوی رژیم صهیونیستی و متحدان آن علیه ایران، زیرساخت‌های این رژیم و منافع متحدانش در منطقه هدف مشروع حملات نظامی ایران قرار خواهد گرفت.

با این وجود، با توجه به اسناد فاش شده که به ادعای آکسیوس از درون ساختار امنیتی آمریکا فاش شده‌اند، گزارش آژانس ملی اطلاعات مکانی آمریکا با استفاده از تصاویر ماهواره‌ای از پایگاه‌های نظامی رژیم صهیونیستی نگاشته شده است.

طبق گزارش این پایگاه خبری، اطلاعات فاش شده، جزئیات رزمایش نیروهای هوایی رژیم صهیونیستی را فاش کرده است و در صورت «تأیید» شدن صحت آن، حاکی از «بررسی دقیق تحرکات اسرائیل توسط نیروهای اطلاعاتی آمریکا با استفاده از ماهواره‌های جاسوسی» است.

از طرفی، آکسیوس به نقل از یک مقام آمریکایی که هویت او فاش نشده است گزارش کرد: «تحت هر شرایطی، نشر این اطلاعات محرمانه، نگران کننده است. این تحول، می‌تواند نشان دهنده درز اطلاعاتی گسترده در محرمانه‌ترین ساختار اطلاعاتی آمریکا باشد.»

یک مقام صهیونیستی نیز به آکسیوس گفت که رژیم اشغالگر از نشر این اطلاعات آگاه است و «با جدیت» آن را دنبال می‌کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha