• شنبه / ۳۰ مهر ۱۴۰۱ / ۱۵:۵۶
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1401073016881
  • خبرنگار : 50491

معاون امور جوانان اداره‌کل ورزش و جوانان گلستان خبر داد:

رتبه ۲۱ گلستان در پرداخت تسهیلات ازدواج/ استفاده از اماکن دولتی برای برپایی مراسم ازدواج

رتبه ۲۱ گلستان در پرداخت تسهیلات ازدواج/ استفاده از اماکن دولتی برای برپایی مراسم ازدواج

ایسنا/گلستان معاون امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان گلستان گفت: استان گلستان در پرداخت تسهیلات ازدواج در رتبه بیست و یکم قرار دارد.

حامد ملاحسنی عصر امروز شنبه ۳۰ مهر در ستاد حمایت از خانواده و جوانی جمعیت استان گلستان اظهار کرد: احساس می‌کنیم در حوزه جوانان ماموریت های ما روی ریل قرار گرفته است، قوانینی مانند قانون تسهیل ازدواج که بعضا در سطح ملی معطل مانده بود و ما تلاش کردیم این قوانین را در سطح استان گلستان به مرحله اجرا برسانیم.

وی افزود: در راستای پیگیری‌های انجام‌شده دو ماده قانونی تسهیل ازدواج شامل استفاده از مکان‌های دولتی برای ازدواج و کمیته ساماندهی ازدواج توسط رئیس جمهور مصوب و ابلاغ شده که اجرا شود.

معاون امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان گلستان در خصوص استفاده از اماکن دولتی برای مراسم ازدواج اشاره کرد و توضیح داد: در این خصوص فرصت یک ماهه به دستگاه های دولتی استانی و شهرستانی داده شد تا در مدت یک ماه امکاناتی که می توانند در اختیار جوانان قرار دهند را به ما معرفی کنند.

ملاحسنی با اشاره به سمن های حوزه ازدواج خانواده و جوانی جمعیت، گفت: تاکنون ۱۲ سمن فعال حوزه ازدواج در گلستان شناسایی شده و تشکل های فعال در این حوزه نیز در حال بررسی و شناسایی هستند و انتظار است تا ۲۰ روز آینده بانک اطلاعات خوبی از تشکل های فعال در حوزه  ازدواج در گلستان گردآوری شود.

وی با تاکید بر اینکه ایجاد و توسعه مراکز مشاوره تخصصی در حوزه ازدواج باید دغدغه فرمانداران باشند، خاطرنشان کرد: در حال حاضر مرکز مشاوره تخصصی ازدواج در گنبدکاووس شکل گرفته که جای قدردانی دارد، بیشترین مشکل ما در شهرستان ها برای راه اندازی مراکز مشاوره فقدان مکان است که اگر فرمانداران این مشکل را حل کنند مشکلات بعدی رفع خواهد شد.

معاون امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان گلستان تاکید کرد: وزارت ورزش و جوانان متولی برگزاری کارگاه های پیش از ازدواج است و در این راستا هماهنگی لازم با دستگاه های ذی ربط از جمله آموزش و پرورش، بهزیستی و غیره انجام شده و با برخی از دستگاه‌ها همکاری‌های خوبی داشتیم.

ملاحسنی با اشاره به اینکه استان فارس به عنوان استان پایلوت برگزاری طرح دوره تربیت مربی خانواده را کلید زده است، تصریح کرد: ما پس از استان فارس به عنوان دومین استان برای برگزاری این طرح و انتخاب به عنوان پایلوت درخواست دادیم و در همین راستا گلستان میزبان دوره تربیت مربی حدیث زندگی می شود تا نیاز استان به تامین اساتید و مربیان حوزه ازدواج براساس استانداردهای ایرانی و اسلامی هم برطرف شود.

وی با بیان اینکه سازمان تبلیغات اسلامی وظیفه نظارت بر کانون های واسطه گری ازدواج و معاونت امور جوانان وظیفه صدور مجوز این کانون‌ها را برعهده دارد، افزود: متاسفانه در گلستان هنوز موفق به تاسیس کانون واسطه گری ازدواج نشدیم و به نظر می رسد ضعف در اطلاع رسانی علت این موضوع است. 

معاون امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان گلستان از راه‌اندازی قرارگاه مخله‌محور آمنین خبر داد و توضیح داد: در راستای این قرارگاه، مداخلات حوزه ازدواج و پیشگیری از طلاق در بین جوانان با مشارکت جهاددانشگاهی گلستان انجام خواهد شد.
انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha