• چهارشنبه / ۱۱ آبان ۱۴۰۱ / ۱۲:۱۶
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1401081107529
  • خبرنگار : 50177

کارشناس اداره کل هواشناسی استان:

میانگین بارش در لرستان طی شبانه روز گذشته تاکنون ۹.۲۵ میلیمتر بوده است

میانگین بارش در لرستان طی شبانه روز گذشته تاکنون ۹.۲۵ میلیمتر بوده است

ایسنا/لرستان کارشناس اداره کل هواشناسی لرستان گفت: میانگین بارش در استان طی شبانه روز گذشته تاکنون ۹.۲۵ میلیمتر بوده است.

زینب اکبری در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: در ۲۴ساعت گذشته تاکنون میزان بارندگی در شول آباد الیگودرز ۲۸ میلیمتر، دورود ۱۹ میلیمتر، الیگودرز ۱۶ میلیمتر، سپیددشت ۱۵ میلیمتر، ازنا ۱۲ میلیمتر، خرم‌آباد ۷ میلیمتر، الشتر و بروجرد ۴ میلیمتر، کوهدشت و نورآباد ۲ میلیمتر و رومشکان و پلدختر یک میلیمتر گزارش شده است.

وی با بیان اینکه میانگین بارش در لرستان طی شبانه روز گذشته تاکنون ۹.۲۵ میلیمتر بوده است، افزود: بیشترین بارندگی مربوط به جنوب شرق استان (شول‌آباد) با ۲۸ میلیمتر و کمترین مربوط به مناطق جنوب غربی (رومشکان و پلدختر) با یک میلیمتر بوده است.

کارشناس اداره کل هواشناسی لرستان گفت: کماکان برای امروز چهارشنبه همواره سامانه بارشی بر منطقه فعال است و پیش‌بینی می‌شود تا ساعاتی از شب برای اکثر نقاط استان علاوه بر ابرناکی، وزش باد شدید، رگبار، باران و گاهی رعد و برق داشته باشیم.

اکبری افزود: همچنین پیش‌بینی می‌شود در جنوب شرق لرستان بارش از نمود بیشتری برخوردار باشد و ارتفاعات جنوب شرق رگبار و برف بسیار محتمل است.

وی بیان کرد: با توجه به بالابودن ضرایب ناپایداری در مناطقی از استان به ویژه جنوب شرق، مخاطراتی همچون اختلال در تردد، لغزندگی سطح جاده‌ها و ایجاد روان‌آب انتظار می‌رود و مه‌آلودگی در جاده‌ها و گردنه‌های مواصلاتی کاهش میدان دید را به دنبال دارد.

کارشناس اداره کل هواشناسی لرستان با بیان اینکه طی روز پنجشنبه از میزان ناپایداری‌ها تا حدودی کاسته می‌شود، عنوان کرد: با توجه به رطوبت حاکم و گذر امواج پایانی سامانه بارشی برای مناطقی از نیمه‌شرقی، مرکز و جنوب بارش‌ها به شکل پراکنده و خفیف انتظار داریم.

اکبری گفت: با توجه به جهت جریانات احتمال نفوذ پدیده گرد و غبار به همراه کاهش میدان دید دور از انتظار نیست.

وی اضافه کرد: این سامانه بارشی هم به طور کلی از فردا شب از روی منطقه خارج و روز جمعه تا اوایل هفته پیش‌رو، بارشی در منطقه مشاهده نمی‌شود.

کارشناس اداره کل هواشناسی لرستان بیان کرد: کماکان برای امروز و فردا  دمای روزانه روندی کاهشی خواهد داشت و از روز جمعه تا دوشنبه هفته آینده بارشی در استان نخواهیم داشت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha