دکتر مسعود باقرزادهکریمی در گفتوگو با ایسنا ضمن اشاره به برگزاری رویداد ویکند در قزوین تحت عنوان «سهم من در حفاظت از منابع آب» اظهار کرد: ما به جهت برگزاری یک رویداد استارتآپی در زمینه تالابها از تجربه خوبی در این زمینه برخورداریم که حاصل آن آشنایی با مجموعهها و افرادی توانمند است که هر یک قادرند خلاقانه گرهای از موانع پیشروی توسعه و پیشرفت کشور باز کنند.
وی بابیان اینکه استارتآپها فرصتی برای آشنایی مجموعههای مختلف با ظرفیتهای یکدیگر است، افزود: با توجه بهاینکه ماهیت رویدادها و گردهماییهای دانشبنیانی تعامل بین عرضه و تقاضاست، بنابراین ویکند میتواند گامی مؤثر برای تجلی دانش و ایده شرکتهای نوپا و همچنین حل نیازهای فناورانه شرکتهای سرمایهگذار باشد.
معاون سازمان حفاظت محیطزیست عنوان کرد: استارتآپها و شرکتهای نوپا مجموعههایی هستند که رشد علمی سریع دارند و از روشهای نوآورانه برای حل یک معضل یا نیازهای جامعه استفاده میکنند.
وی ادامه داد: شرکتهای نوپای دانشبنیانی به دلیل رشد سریع به سرمایه و منابع مالی نیاز دارند که انتظار میرود مسئولان ارشد نسبت به این موضوع اهتمام ورزند.
این مسئول بابیان اینکه حمایت از شرکتهای استارتآپی لزوماً نباید حمایتهای دولتی باشد، خاطرنشان کرد: شناسایی افراد توانمند برای جذب سرمایه و سرمایهگذار از دستاوردهای رویدادهای مختلف است و امیدواریم در گردهمایی ویکند نیز بتوانیم برای شرکتهای دانشبنیانی حوزه آب سرمایهگذار جذب کنیم.
باقرزادهکریمی بابیان اینکه روشهای معمول دیگر پاسخگوی نیازهای فناورانه جامعه نیست، گفت: آلودگیهایی که در حوزه محیطزیست به وجود آمده و از آنها بهعنوان آلودگیها یا معضلات نوظهور یاد میشود؛ همچون میکروپلاستیکها، اگر دانشگاه به سراغ حل آن برود صرفاً رویکردی علمی و عاری از نگاه سرمایهگذاری دارد و اگر شرکتهای فنی مهندسی بخواهند مسائل آن را حل کنند، دانش کافی نداشته و صرفاً نگاهی تجاری دارند؛ به همین دلیل تنها شرکتهای استارتآپی هستند که هم انگیزه علمی و فناورانه و هم انگیزه مالی برای حل این معضلات دارند.
وی درباره استفاده حداکثری شرکتها و سرمایهداران از ظرفیت استارتآپها تصریح کرد: صنایعی که در پی رشد بازار سرمایه، در دنیای رقابت کیفی خود هستند میتوانند به شرکتهای استارتآپی اعتماد کنند چراکه استارتآپها ریسکپذیر بوده و قادرند تقاضا را به نحو احسن عرضه کنند.
معاون سازمان حفاظت محیطزیست گفت: متأسفانه اکثر مدیران، شناختی از صاحبان صنعت و ابعاد توانمندیها و ظرفیتهای شرکتهای استارتآپی ندارند و این موضوع بهخودیخود، یک معضل قلمداد میشود.
باقرزادهکریمی در پایان خاطرنشان کرد: علیرغم برخی بیمهریها، استارتآپها به لحاظ شأن و شخصیت، مقبولیتی اجتماعی در جوامع صنعتی و تولیدی کشور دارند چون اغلب آنان جوانان خوشفکر، مستعد و سرشار از ایدههای خلاقانه هستند و میتوانند با بهرهگیری از دانش بومی خود بر مشکلات کشور غلبه کنند.
انتهای پیام
نظرات