• سه‌شنبه / ۲۴ آبان ۱۴۰۱ / ۲۲:۱۱
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1401082417140
  • خبرنگار : 50177

دبیر شورای عالی جوانان کشور:

مهارت یکی از حلقه‌های مفقوده در نظام آموزشی ماست

مهارت یکی از حلقه‌های مفقوده در نظام آموزشی ماست

ایسنا/لرستان دبیر شورای عالی جوانان کشور گفت:مهارت یکی از حلقه‌های مفقوده در نظام آموزشی ماست.

وحید یامین پور در جمع خبرنگاران اظهار کرد: حل بسیاری از مسائل در گرو حل مساله اشتغال به ویژه ایجاد اشتغال پایدار  است.

وی اضافه کرد: تمام بررسی‌ها نشان می‌دهد ازدواج به موقع تابعی است از اشتغال پایدار و بالا رفتن سن ازدواج ناشی از خللی است که در این زمینه وارد شده است.

دبیر شورای عالی جوانان کشور با اشاره به اینکه اشتغال پایدار طرحی است که نیاز به چند سال کار در حوزه اقتصاد و تولید دارد، عنوان کرد: تا دو مقوله اقتصاد و تولید رونق مناسبی پیدا نکند اشتغال پایدار ایجاد نخواهد شد.

یامین‌پور خطاب به جوانان با بیان اینکه در حال حاضر بخش غیررسمی اقتصاد در کشور با درآمدهای قابل توجه بسیاری از جوانان را صاحب زندگی و ثروت کرده است، گفت: این در حالیست که جوانان تصور می‌کنند پس از فراغت از تحصیل ۱۲ ساله از طریق کنکور و پذیرش در دانشگاه جایگاهی پیدا خواهند کرد و یا اشتغال خود را منوط به شرکت در آزمون استخدامی و مستخدم دولت کردن می‌دانند؛ در این دوره‌ای که داریم به سر می‌بریم این ایده کهنه و منقضی شده است و ثروت از این طریق بدست نمی‌آید و شغل تنها این نیست.

وی گفت: در برخی از استان‌ها کسب وکارهای غیررسمی و خانگی، بوم گردی، مشاغل مرتبط با تولید صنعت(صنایع کوچک و خرد) تعاونی ها و گردشگری و امثال اینها ثروت خوبی برای جوانان دارد و البته این امر مستلزم آموختن مهارت‌هاست و سازمان فنی و حرفه‌ای دوره‌های خوبی را برگزار می‌کند.

دبیر شورای عالی جوانان کشور با تاکید بر اینکه مهارت یکی از حلقه‌های مفقوده در نظام آموزشی ماست، عنوان کرد: بسیاری از افراد پس از گرفتن دیپلم، مهارت ویژه برای ایجاد یک شغل را ندارند و باید به این مساله توجه جدی شود.

یامین پور تصریح کرد: دستگاه‌های مختلف عضو ستاد ساماندهی جوانان در راستای مهارت آموزی تعامل و تلاش لازم را در راستای ایجاد اشتغال پایدار برای جوانان این دیدار داشته باشند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha