• دوشنبه / ۹ مهر ۱۴۰۳ / ۱۸:۲۳
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1403070907459
  • خبرنگار : 71592

هاآرتص: از سخنرانی‌ها نتانیاهو برای صندلی‌های خالی و دروغ‌های او خسته شده‌ایم

هاآرتص: از سخنرانی‌ها نتانیاهو برای صندلی‌های خالی و دروغ‌های او خسته شده‌ایم

نویسنده اسرائیلی ضمن انتقاد از کابینه رژیم صهیونیستی، سخنرانی نتانیاهو را در مجمع عمومی سازمان ملل، سخنرانی برای صندلی‌های خالی و اظهارات او را دروغ‌هایی خسته‌ کنده توصیف کرد.

به گزارش ایسنا، «یوسی ورتر» نویسنده اسرائیلی نوشت موفق‌ترین ترور هم نمی‌تواند «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی را از سرنوشت تلخی که با سرعت تمام به سوی آن می‌رود، نجات دهد و تمام شکوه و جلال در جهان، راه‌های پیچیده مردی که اسرائیل را هدایت می‌کند، تغییر نخواهد داد.

ورتر در یادداشتی در روزنامه هاآرتص نوشت: نتانیاهو و تیمش به نابودی اسرائیل ادامه می‌دهند؛ وقتی که یک جنایتکار اقتصادی در وزارت دارایی، یک جنایتکار قانون اساسی در وزارت دادگستری و یک جنایتکار ملی در وزارت جنگ می‌نشیند و بالاتر از آن‌ها نخست‌وزیری قرار دارد که اقداماتش با ملاحظات سیاسی و شخصی خارجی او عجین شده است.

وی افزود «بتسالل اسموتریچ» وزیر دارایی اسرائیل که رتبه اعتباری این رژیم را تا سطح بلغارستان و قزاقستان پایین آورد، می‌داند عملا نمی‌توان به او آسیبی رساند و در این بین هر چه بخواهد به دست خواهد آورد.

«یوآو گالانت» وزیر جنگ هم که تنها بر روی کار خود متمرکز است و بالاترین امتیاز را نسبت به سایر اعضای کابینه کسب می‌کند، در تیررس نتانیاهو قرار گرفته و اکنون تحت نظر است.

هاآرتص: از سخنرانی‌ها نتانیاهو برای صندلی‌های خالی و دروغ‌های او خسته شده‌ایم
عنوان

باند فاسد اسرائیل

ورتر گفت درست است که سرخوشی جمعی صهیونیست‌ها از ترور «سید حسن نصرالله»، دبیرکل حزب‌الله مناسب است، اما نباید دستپاچه شده و به این واقعیت راضی شد چراکه کابینه فعلی همچنان از  نتانیاهو، اسموتریچ، «ایتامار بن گویر» وزیر امنیت داخلی این رژیم و بقیه باند فاسد تشکیل شده است. 

وی خاطرنشان کرد: اینکه تلاش شود سفر غیرضروری نتانیاهو به نیویورک و سپری کردن تعطیلات آخر هفته در آنجا این‌گونه جلوه داده شود که هدف پنهان کردن مقاصد واقعی برای ترور نصرالله است، راه به جایی نمی‌برد، زیرا حقیقت با روایتی که دار و دسته نتانیاهو تلاش دارند از روز جمعه خلق کنند، در تعارض است.

نویسنده اسرائیلی نوشت: نتانیاهو در مورد ترور نصرالله تردید داشت و در کل، نمی‌خواست پیش از پاسخ به خواسته‌های ساره، همسر خود برای خوش‌گذرانی در منهتن، عملیات «نظم جدید» منطقه‌ای را اجرایی کند. باید یادآور شد که بدون آزادی ۱۰۰ اسیر در غزه، تمامی پیروزی‌ها بیهوده است.

سخنرانی شرم‌آور

ورتر در مورد سخنرانی نتانیاهو در مجمع عمومی سازمان ملل نوشت: یک ساعت پیش از حمله به بیروت، نتانیاهو برای یک سالن خالی سخنرانی کرد و خروج جمعی اکثر هیأت‌ها بیانگر جایگاه بین‌المللی اسرائیل پس از گذشت نزدیک به یک سال از هفتم اکتبر است.

وی افزود خروج کشورها از سالن باعث شد حامیان نتانیاهو سالن را پر کنند که برخی از فلسطین اشغالی به نیویورک رفته بودند و برخی هم از مناطق مختلف آمریکا فراخوانده شده بودند که به طرز خجالت‌آوری تشویق کرده و شعار دادند، گویی مقر سازمان ملل، جلسه کمیته مرکزی حزب لیکود است.

ورتر تأکید کرد: سخنرانی نتانیاهو به خودی خود، ناامید کننده و حتی شرم‌آور بود. نتانیاهو غالبا خارج از موضوع و گیج بود و نقشه‌های رحمت و لعنت که نشان داد بیانگر ترفندی است که نتانیاهو همیشه استفاده می‌کند. استقبال از عادی‌سازی روابط با عربستان شرم‌آور بود زیرا صندلی‌های هیأت این کشور خالی بود و بهای این سازش هم مشخص است: به رسمیت شناختن کشور فلسطین.

نویسنده صهیونیستی در پایان نوشت این ادعای نتانیاهو که گفت تمامی اقدامات را برای آزادی اسرا اتخاذ می‌کند، مزخرف بود.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha