• دوشنبه / ۱۹ دی ۱۴۰۱ / ۱۴:۴۷
  • دسته‌بندی: خراسان شمالی
  • کد خبر: 1401101912531
  • خبرنگار : 50046

استاندار خراسان شمالی تاکید کرد:

پلمب بانک های خصوصی در صورت پرداخت نشدن تسهیلات فرزندآوری و ازدواج

پلمب بانک های خصوصی در صورت پرداخت نشدن تسهیلات فرزندآوری و ازدواج

ایسنا/خراسان شمالی استاندار خراسان شمالی گفت: برای اجرایی شدن طرح جوانی جمعیت، دستگاه های اجرایی استان در مسیر ارائه مشوق های فرزند آوری تلاش های لازم را داشته باشند.

دکتر محمد رضا حسین نژاد در ستاد جوانی جمعیت استان که ۱۹ دی ماه برگزار شد، اظهار کرد: هر بانک خصوصی که در خصوص پرداخت تسهیلات فرزند آوری و ازدواج مانع ایجاد کند پلمب می شود.

وی همچنین یکی از مشوق های فرزند آوری را راه‌اندازی مراکز شیردهی در پارک های اصلی شهرها عنوان کرد و گفت: با تامین سیستم گرمایش و سرمایش در پارک های اصلی، راه اندازی مراکز شیردهی برای نوزادان می تواند اقدام موثری در جهت تشویق به فرزند آوری تلقی شود.

عبدالرضا فرزانه فرماندار فاروج نیز در ارتباط با مشکلاتی که در این شهرستان در ارتباط با موضوع فرزندآوری وجود دارد، بیان کرد: در شهرستان فاروج متخصص زنان و زایمان فعالیت می کند اما فاقد پزشک اطفال بود و مردم مجبور بودند تا به شهرستان های شیروان و یا فاروج سفر کنند.

وی ادامه داد: اما با پیگیری انجام شده از سوی دانشگاه علوم پزشکی این مشکل حل شده است.

اسماعیلی معاون سیاسی و امنیتی فرماندار جاجرم نیز گفت: هر ماه ۳ یا ۴ نفر برای دریافت تسهیلات فرزندآوری به فرمانداری مراجعه می کنند و نسبت به عملکرد بانک ها گلایه دارند.

وی خاطرنشان کرد: متاسفانه بانک های خصوصی در پرداخت تسهیلات فرزندآوری همکاری لازم را ندارند.

اسماعیلی ادامه داد: از سوی دیگر شهرستان جاجرم دارای یک بیمارستان است که در آن یک پزشک طرحی زنان و زایمان فعالیت می کند و از زمانیکه طرح این پزشک به پایان می رسد تا فرد دیگری جایگزین می شود حدود دو ماه طول می کشد. علاوه بر آن اگر پزشک زنان و زایمان به مرخصی نیز برود فرد جایگزینی برای آن طی این مدت وجود ندارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha