• چهارشنبه / ۱۹ بهمن ۱۴۰۱ / ۱۱:۴۸
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1401111914778
  • منبع : نمایندگی همدان

طی ۱۰ ماه اخیر رقم خورد؛

توقیف ۳۳۷ ماشین شوتی در همدان

توقیف ۳۳۷ ماشین شوتی در همدان

ایسنا/همدان رئیس پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی نیروی انتظامی استان همدان از توقیف ۳۳۷ دستگاه "ماشین شوتی" خبرداد و گفت: این خودروها سیستم‌های متفاوت و خطرناکی همانند سیستم دودزا برای مبارزه با مأموران دارند.

سرهنگ مجتبی محمدی چهارشنبه ۱۹ بهمن‌ماه در جمع خبرنگاران، ضمن گرامیداشت ایام الله دهه فجر اظهار کرد: پلیس امنیت اقتصادی یک حوزه پلیس تخصصی در فراجا است و سه سال پیش در کشور تشکیل شد و در همدان از دو سال قبل آغاز به کار کرده است.

وی با بیان اینکه این مجموعه در گذشته زیرمجموعه آگاهی بود اما اکنون به صورت پلیس هوشمند و تخصصی مستقل عمل می‌کند، تصریح کرد: هدف از تشکیل پلیس امنیت اقتصادی، پیشگیری و پیش‌بینی و حمایت از اقتصاد بوده است و تولیدکنندگان از ما هیچ‌گونه ترسی ندارند چراکه ما در راستای تولید و امنیت اقتصاد بازار از فعالیت‌های آنها حمایت می‌کنیم و این موضوع موجب رضایت آنها است.

وی با بیان اینکه مبارزه با قاچاق و کالا و ارز که خود شامل بخش‌های مختلفی است، یکی از وظایف ماست، ادامه داد: پلیس هوشمند در راستای جرائم سازمان یافته و کلان فعالیت می‌کند و صرفاً برای افراد خرد و ضعیف وقت خود را صرف نمی‌کند.

محمدی خاطرنشان کرد: ۲۰ سازمان و اداره کل در راستای مبارزه با قاچاق با ما همکاری و مساعدت کامل دارند.

وی با تاکید بر اینکه قاچاق سلامت امنیتی و اقتصادی جامعه و دولت را به هم می‌زند و هدف ما مبارزه با آن است، مطرح کرد: مبحث ریجستری تلفن‌های همراه باعث شد دیگر گوشی قاچاق در کشور نداشته باشیم و هم‌اکنون قاچاق گوشی به صفر رسیده است.

وی ادامه داد: سامانه پایش گمرکی توسط پلیس امنیت اقتصادی رصد می‌شود و ما هر زمان از طریق سیستم‌های موجود سازمان‌ها و بارهای انتقالی را بررسی می‌کنیم. 

رئیس پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی نیروی انتظامی استان همدان گفت: اخلال در نظام اقتصادی، رشوه، فرار مالیاتی، تعدیل اموال دولتی، تسهیلات غیرمجاز، پولشویی، زمین‌خواری، تقلب در مناقصات و بسیاری از موارد دیگر در پلیس امنیت اقتصادی بررسی می‌شود.

وی مطرح کرد: ۲۹۴ میلیارد تومان کشفیات پرونده قاچاق طی ۱۰ ماه اخیر ۱۴۰۱ داشتیم که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۰ درصد افزایش داشته و ارزش آن براساس کارشناسی گمرک و ارزش واقعی است؛ اگر بخواهیم براساس عرف بازار حساب کنیم نزدیک به ۵۰۰ میلیارد تومان اما ملاک ما ارزش‌گذاری دقیق گمرک است و ۱۲ میلیارد تومان از طریق فروش و صادرات این کالاها به خزانه دولت طی مدت اخیر وارد شده است و برخی از این اموال معدوم و باقی موارد آن بررسی می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه نهادها از طریق فروش این اموال هیچ سودی نمی‌کنند و صرفاً این هزینه‌ها در خزانه دولت و زندگی مردم وارد می‌شود، خاطرنشان کرد: ۱۵ فقره پرونده بالای یک میلیارد تومان در استان تشکیل شده که ۲۵ درصد افزایش داشته است.

محمدی با اشاره به اینکه ۱۱۸۶ فقره پرونده در این راستا تشکیل شده و ۱۳۴۲ متهم قاچاق دستگیر شده‌اند که تقریباً اکثر آنها غیربومی بوده‌اند، اضافه کرد: توقیف ۳۳۷ دستگاه "ماشین شوتی" و دستگیری ۳۵۳ نفر متهم طی ۱۰ ماه با ارزش و تشکیلات ۳۸ میلیارد تومان بوده است؛ این خودروها سیستم‌های متفاوت و خطرناکی همانند سیستم دودزا برای مبارزه با مأموران دارند.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی نیروی انتظامی استان همچنین بیان کرد: ۶۸۱ هزار دستگاه لوازم خانگی قاچاق طی ۱۰ ماه اخیر داشتیم که بیشترین کشفیات ما بوده و ۱۵۶۶ درصد افزایش داشته که ۹۰ درصد قاچاق‌ها در خارج از همدان دپو می‌شود.

وی با اشاره به آمار ۱۰ ماه اخیر سال ۱۴۰۱، مطرح کرد: ۴۴۰ هزار لیتر نفت و گاز، ۴۰ میلیون نخ سیگارت، ۴۰۰۰ تن مواد خوراکی، ۱۶ هزار قلم لوازم آرایشی، ۲۳ هزار دستگاه رایانه‌ای، ۱۷۶ هزار متر پارچه، ۴۴۰ هزار قلم دارو، ۲۸۴ تن چوب، ۱۲۰۰ کیلوگرم توتون تنباکو، ۱۶۶ آرد تن، ۱۰۰ تن نهاد دامی، ۲۰۰ ماینر و استخراج ارز دیجیتال، ۶۰۰۰ دستگاه لوازم یدکی، ۴۰۰۰رأس دام سبک غیربهداشتی، ۲۵۰ دام سنگین رأس و ۲۵۶ قطعه تجهیزات پزشکی از دیگر کشفیات قاچاق بوده است.

محمدی در پایان گفت: ۱۸۴ پرونده و ۲۰۷ متهم جرائم اقتصادی با بیش از ۲۵۰ میلیارد تومان پرونده طی ۱۰ ماه اخیر داشتیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۱-۱۱-۲۰ ۱۵:۲۱

خدا خیرشان بده ،آنهای که تصمیم گرفتن این مشکل را حل کنند. چند وقت پیش در خرم آباد یکی شون زد به ماشین ما فرار کرد کلی خسارت ،به ماشین ما وارد کرد،و کلی ضرر هیچ کسی در خرم اباد پیگیر این معضل اجتماعی نیست.