• یکشنبه / ۴ آذر ۱۴۰۳ / ۰۹:۲۷
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1403090401911
  • خبرنگار : 50034

درگیری لفظی بیشترین خشونت علیه پزشکان و کادر درمان همدان

درگیری لفظی بیشترین خشونت علیه پزشکان و کادر درمان همدان
عکس خبر تزئینی است

ایسنا/همدان رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان با اشاره به اینکه خشونت علیه کادر درمانی یک موضوع جهانی است، گفت: اخلاق مداری باعث جلوگیری از خشونت علیه پزشکان می‌شود.

دکتر بهروز کارخانه‌ای در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهارکرد: در ایران خشونت علیه پزشکان بین ۳۰ تا ۵۰ درصد اعلام شده است که البته فقط ضرب و شتم کادر درمان نیست بلکه توهین و خشونت‌های لفظی از مصادیق خشونت علیه کادر درمان است.

وی با بیان اینکه در استان همدان هم درگیری کادر درمان با همراهان بیماران به دلایل مسائل اجتماعی و بد بودن حال روحی و جسمی بیماران وجود دارد، خاطرنشان کرد: خشونت علیه پزشکان در همدان بیشتر از نوع لفظی است؛ هرچند گاهی درگیری‌های فیزیکی هم وجود دارد.

کارخانه‌ای با تأکید براینکه پزشکان و کادر درمان باید شرایط بیماران را درک کنند، تصریح کرد: گاهی همراهان بیماران احساس می‌کنند کادر درمان نسبت به بیمار کم‌کاری می‌کنند این درحالیست که بخشی از کم کاری به کمبودهای بیمارستان و البته بخشی هم به اخلاق پزشکی برمی‌گردد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان با بیان اینکه کادر درمان و پزشکان باید با بیمار ارتباط درست برقرار کرده و اخلاق حرفه‌ای را رعایت کنند تا خشونت کنترل شود، افزود: برای برقراری امنیت کادر درمان باید پلیس در مراکز درمانی و بیمارستان‌ها حضور داشته باشد که خوشبختانه در حال حاضر در تمامی بیمارستانها این موضوع رعایت می‌شود.

وی با تأکید براینکه هم بیمار و همراهان و هم کادر درمان باید یکدیگر را درک کنند، اظهارکرد: وجود مسائل اجتماعی، اقتصادی و حال روحی بد باعث می‌شود بیمار و همراهان عصبانی شوند که در این مواقع لازم است پزشک با توضیحات کافی و لازم همراهان بیمار را به آرامش دعوت کند.

کارخانه‌ای با اشاره به اینکه در درگیری‌های لفظی که در مراکز درمانی رخ می‌دهد، پزشکان و پرستاران بردباری می‌کنند، یادآور شد: ناسزا و توهین از مصادیق خشونت علیه کادر درمان است که همواره با آن روبرو هستیم، اما این صبر و بردباری و اخلاق مداری کادر درمان است که باعث می‌شود این موارد کاهش یابد.

این مقام مسئول با تأکید بر رعایت احترام به همدیگر خاطرنشان کرد: البته نباید احساس شود که همه همراهان و بیماران عصبانی هستند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha