• پنجشنبه / ۴ اسفند ۱۴۰۱ / ۱۴:۱۰
  • دسته‌بندی: قم
  • کد خبر: 1401120402928

عضو هیات رییسه شورای اسلامی شهر قم:

شهر قم با کمبود جدی منابع مالی مواجه است

شهر قم با کمبود جدی منابع مالی مواجه است

ایسنا/قم عضو هیات رییسه شورای اسلامی شهر قم گفت: امروز شهر با کمبود جدی منابع مالی مواجه بوده و قانون جدید درآمدهای پایدار شهرداری‌ها نیز این کمبود منابع مالی را تشدید می‌کند.

معصومه آمره در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به جایگاه شهر قم در نظام جمهوری اسلامی و لزوم توجه به شهر قم به عنوان پایتخت دینی جهان اسلام عنوان کرد: امروز ما نیاز داریم به شهر قم فراتر از یک شهر توجه کنیم و باید در برنامه ریزی و توسعه شهر پارامترهای زیادی در نظر بگیریم.

وی با تاکید بر توجه به تمام مناطق شهر با نگاه یکسان افزود: با نگاهی به تمام مناطق هشتگانه شهر شاهد توسعه نامتوازن شهر هستیم که باید این موضوع با نگاهی عدالت محور حل و در برنامه‌های کلان مدیریت شهری بازنگری گردد تا بتوانیم بسیاری از مسائل فرهنگی را نیز در کنار همین نگاه مدیریت کنیم.

وی از توجه ویژه شورای اسلامی شهر به مناطق کم برخوردار خبر داد و بیان کرد: شورای اسلامی شهر قم با تمرکز بر مناطق کم برخوردار طرح مطالعاتی و کاربردی تدوین مدل رتبه بندی محله های شهر قم با هدف تخصیص عادلانه و بهینه بودجه انجام داده است و امیدواریم در سال آینده در تصمیم گیری مدیران شهری موثر باشد.

آمره لزوم تخصیص بهینه بودجه شهر به محلات مختلف را نیازمند داشتن دیدی جامع به تمام مناطق شهر را مطرح کرد و ادامه داد: برای برنامه ریزی توسعه یک منطقه باید شاخص‌های توسعه یافتگی در هر محله و منطقه به درستی ارزیابی گردد.

وی افزایش بهره‌وری بودجه را یکی از دغدغه‌های مهم شورای اسلامی شهر عنوان کرد و گفت: امروز شهر با کمبود جدی منابع مالی مواجه بوده و قانون جدید درآمدهای پایدار شهرداری‌ها نیز این کمبود منابع مالی را تشدید می‌کند و همین یک نکته لزوم برنامه ریزی درست بودجه را حائز اهمیت می‌کند.

وی به لزوم تصمیم گیری برای اجرای پروژه‌های عمرانی بر اساس رویکرد محله محوری تاکید کرد و یادآور شد: با در دست داشتن اطلاعات درست و جامع از میزان توسعه یافتگی محلات می‌توانیم برای اجرای پروژه‌های عمرانی در آینده تصمیمات مناسبی بگیریم و در جهت توسعه عادلانه شهر حرکت کنیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha