• پنجشنبه / ۱۸ اسفند ۱۴۰۱ / ۱۷:۵۶
  • دسته‌بندی: تهران
  • کد خبر: 1401121813185
  • خبرنگار : 50291

استاندار تهران:

مشارکت مردم در امورات به عنوان تکلیف در دستور کار مسئولان باشد

مشارکت مردم در امورات به عنوان تکلیف در دستور کار مسئولان باشد

ایسنا/تهران استاندار تهران گفت: سطوح مشارکت مردمی به عنوان یک تکلیف باید در دستور کار مدیران قرار گیرد و در حوزه‌هایی از جمله مسائل اقتصادی مسئولان باید نگاه خود را تغییر داده و نگاه از بالا به پائین را از خود دور کنند.

علیرضا فخاری عصر پنجشنبه ۱۸ اسفند ماه در جلسه شورای اداری قرچک که در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد اظهار کرد: بر اساس معارف دینی ، اخلاقی و عقلی، بهترین کار خدمت به مردم است و هیچ امری نمی‌تواند جایگزین آن شود ولی گاهی اوقات تلاش‌های صورت گرفته به نتیجه مطلوب منجر نمی‌شود چرا که ممکن است اراده قوی برای کار وجود نداشته باشد. افراد به مسئولیت به عنوان یک شغل نگاه می‌کنند و از آن به عنوان یک تکلیف یاد نمی‌شود.

وی افزود: مردم چیزی فراتر از قانون، انجام خلاف و یا دور زدن قانون از ما نمی‌خواهند این ما هستیم که با نگاه متفاوت به مقوله خدمت، سد کردن راه و کم‌کاری، افراد را به سمت مسائلی سوق می‌دهیم که برای رسیدن به نقطه مطمئن قانون را دور بزنند بنابراین برای پیدا کردن مقصر برخی از مشکلات جامعه نباید به دنبال مقصر خاصی گشت.

وی تصریح کرد: مدیران شهرستانی برای انجام امور نباید منتظر مدیران کل باشند، دستورات و ساختار سازمانی تعریف شده و شکل انجام و مدت زمان و کیفیت آن با مدیران شهرستانی است که برای انجام آن حتی با نگاه درست، کردار صحیح، به سخره نگرفتن مردم و حتی چهره مناسب می‌توانند امورات را به درستی پیش برند.

فخاری با بیان این که عقوبت برخی از اعمال در همین دنیا برای افراد مشخص می‌شود افزود: هر کس با مردم بدرفتاری کند، قطعا با او بدرفتاری می‌شود، مسئولان برای آن که نزد خداوند متعال، فرشتگان و به ویژه شهدا بتوانند پاسخگو باشند، باید در خدمت به مردم کم‌کاری نکنند.

وی با اشاره به برخی از مشکلات شهرستان قرچک گفت:  این شهرستان بر اساس جمعیت و گسترش سرزمینی از ویژگی‌های خاصی برخوردار است که زمانی از جمعیتی اندک برخوردار بوده و امروز بالغ بر 400 هزار نفر در آن سکونت دارند که اغلب مهاجرینی هستند که از سایر مناطق استان تهران در آن سکونت دارند.

استاندار تهران افزود: اگر از قدمت ۸ هزار ساله قرچک و صنعت قدیمی سفال در این شهرستان سخن به میان می‌آید، امروز گسترش روز افزون جمعیت، این تمدن و تاریخ را از بین برده است چرا که در ابتدا مشخص نشد که این شهرستان تا چه حد ظرفیت پذیرش جمعیت را دارد و مسئولان نسبت به آینده قرچک با این شتاب افزایش جمعیت توجه نکرده بودند.

وی گفت: شتاب افزایش جمعیت باعث شده تا اراضی کشاورزی که روزی نان مردم تهران را تأمین می‌کرد، جای خود را به آپارتمان داده است.

وی افزود: شهرستان قرچک در حوزه کشاورزی از ظرفیت‌های ویژه‌ای برخوردار است که استفاده بهینه از آن به اصلاح روش به ویژه در نظام آبیاری، بازچرخانی آب، چگونگی انتقال آب به اراضی کشاورزی، جلوگیری از آبیاری غرقابی و حرکت به سمت کشت گلخانه‌ای نیاز دارد.

وی تأکید کرد: بدون تعارف در چند سال آینده با توجه به سهم آبریزها، کاهش بارش نزولات جوی، وضعیت آب‌های زیرسطحی و اختصاص آب با مشکل جدی مواجه می‌شویم که رفع این مشکل، به تغییر نظام مصرف نیاز دارد.

فخاری افزود: هر جا که آب در آن مصرف شود، باید نظام برگردانی آب در آن وجود داشته باشد.

وی گفت: در تأمین گوشت و مرغ، استان تهران جور سایر استان‌های کشور را به دوش می‌کشد و با توجه به مصرفه روزانه 800 هزار کیلوگرم گوشت قرمز و یک میلیون کیلوگرم گوشت مرغ باید از ظرفیت‌های موجود به درستی استفاده کرد.

استاندار تهران با تأکید بر لزوم افزایش مشارکت مردم در اداره امور کشور گفت: سطوح مشارکت مردمی به عنوان یک تکلیف باید در دستور کار مدیران قرار گیرد و در حوزه‌هایی از جمله مسائل اقتصادی مسئولان باید نگاه خود را تغییر داده و نگاه از بالا به پائین را از خود دور کنند، اگر توانستیم هم سطح با مردم به موضوعات نگاه کنیم، قطعا بسیاری از مشکلات حل شده و مشارکت مردم در تمامی حوزه‌ها افزایش پیدا می‌کند.

وی افزود: استفاده درست از ظرفیت مردم باعث می‌شود که کسی دیگر سیستم را دور نزده و فساد ریشه‌کن می‌شود.

فخاری با اشاره به استقرار اتباع در شهرستان‌های استان تهران گفت: اگر در حوزه فرهنگ کار، فرزندان خود را به درستی آموزش دهیم، دیگر نیازی نیست که برای رفع مشکل کمبود نیروی کار، از اتباع افغانستانی استفاده کنیم، کسانی که برای کار در یک شهر مستقر شده، ازدواج کرده و ماندگار می‌شوند و آن وقت آنان از تمامی امکانات شهر برای خود استفاده می‌کنند.

وی گفت: امروز 50 درصد از اتباع ساکن در شهرستان قرچک فاقد مجوز هستند و وقتی وضعیت این افراد رها شود، افزایش جمعیت آنان غیر قابل کنترل می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha