• یکشنبه / ۱۴ خرداد ۱۴۰۲ / ۱۲:۰۷
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1402031409116
  • خبرنگار : 50163

آموزش مهارت‌های زندگی مهم‌ترین راهکار پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی

آموزش مهارت‌های زندگی مهم‌ترین راهکار پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی

ایسنا/زنجان رئیس اداره مشاوره و آسیب‌های اجتماعی اداره‌کل آموزش‌وپرورش استان زنجان گفت: آموزش مهارت‌های زندگی به دانش‌آموزان مهم‌ترین راهکار پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی است.

مهدی نیک‌خواه ظهر امروز (۱۴ خردادماه) در جمع مشاوران مدارس شهرستان‌های ابهر و خرم‌دره، عنوان کرد: پایش و رفع آسیب‌های اجتماعی و مشکلات روانی دانش‌آموزان با توجه به شیوع بیماری کرونا در سال ۹۸ امری مهم و قابل بررسی است.

وی با تاکید بر ضرورت جدی گرفتن موضوع پیشگیری در بحث آسیب‌های اجتماعی به ویژه در مدارس، عنوان کرد: افزایش رفتارهای مرتبط با آسیب‌های اجتماعی دانش‌آموزان در جامعه در میان کودکان و نوجوانان، نیاز به اقدامات تخصصی مقابله و پیش‌گیری در مدارس را افزایش داده است.

رئیس اداره مشاوره و آسیب‌های اجتماعی اداره‌کل آموزش‌وپرورش استان زنجان با اشاره به آسیب اجتماعی رایج بین دانش‌آموزان مانند خشونت، اعتیاد، انحرافات جنسی و خودکشی، تاکید کرد: اقدام به هنگام و سریع در این شرایط بسیار مهم است و برنامه‌های مراقبت اجتماعی و خدمات مشاوره ای در قالب طرح نماد در کل استان در حال انجام است.

این مسئول با بیان اینکه غربال‌گری به منظور شناسایی به موقع و صحیح دانش‌آموزان و رسیدگی به آسیب‌ها و سلامتی روان آن‌ها انجام می‌پذیرد، عنوان کرد: انجام غربال‌گری باعث می‌شود علاوه بر شناسایی مشکلات دانش‌آموزان موارد مربوط به درمان و رسیدگی به آنها نیز به صورت مناسب و به موقع توسط مشاوران مدارس و روانشناسان انجام پذیرد.

وی با بیان اهمیت انجام خدمات مشاوره‌ای و ارجاع به موقع به مشاوران، تصریح کرد: همکاری خانواده‌ها و مدارس و اهمیت بخشی به مهارت‌های زندگی مهمترین راهکار مقابله و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی است و در واقع می‌توان گفت معلمان نقش کلیدی در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی دارند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha