• سه‌شنبه / ۲۱ شهریور ۱۴۰۲ / ۰۹:۱۳
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1402062113022
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی اصفهان:

 ۴۳ درصد اعضای کتابخانه‌های اصفهان کودکان و نوجوانان هستند

 ۴۳ درصد اعضای کتابخانه‌های اصفهان کودکان و نوجوانان هستند

ایسنا/اصفهان مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اصفهان گفت: ۴۳ درصد از اعضای کتابخانه‌های عمومی این استان، کودکان و نوجوانان هستند.

علی شاه‌نظری، امروز(سه‌شنبه، ۲۱ شهریور) در نشست با فرماندار تیران و کرون و معارفه سرپرست جدید اداره کتابخانه‌های عمومی این شهرستان، اظهار کرد: بیش از ۱۵۰ هزار نفر عضو بیش از ۳۰۰ کتابخانه عمومی استان اصفهان هستند که ۴۳ درصد این جمعیت را کودکان و نوجوانان تشکیل می‌دهند.

وی با بیان اینکه ۸۹ باب از کتابخانه‌های عمومی استان به صورت مشارکتی اداره می‌شود، افزود: این طرح به توسعه کتابخانه‌های عمومی و تسهیل دسترسی مردم به منابع کتاب کمک کرده که نهاد کتابخانه‌ها در این مدل تأمین کتاب را انجام می‌دهد.

به گزارش ایسنا، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی اصفهان با بیان اینکه عضویت ۳۵ درصدی جمعیت هر منطقه در کتابخانه‌های عمومی در چشم‌انداز کشور تعریف شده، تصریح کرد: عضویت در کتابخانه‌های عمومی این استان کمتر از پنج درصد است و باید این عضویت را تقویت کرد.

وی ادامه داد: عضویت در این مراکز فرهنگی طی سال‌های اخیر ۹۰ درصد رشد داشته و امانت دهی کتاب نیز بیش از ۱۰۰درصد افزایش یافته که با فرهنگ سازی و تبلیغ کتابخوانی می‌توانیم این شاخص را افزایش دهیم.

شاه نظری به برگزاری برنامه‌های فرهنگی در کتابخانه‌های عمومی اشاره کرد و یادآور شد: ۲۵ هزار برنامه در دو سال گذشته در این مراکز اجرا شده که منجر به عضویت جدید و ارائه خدمات متفاوت شده است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی اصفهان اضافه کرد: راه‌اندازی کتابخانه سیار هم به دسترسی ساکنان مناطق فاقد کتابخانه به منابع کتاب کمک می‌کند و در افزایش سرانه مؤثر است.

همچنین فرماندار تیران و کرون در این جلسه از همکاری شهرداری‌ها و دهیاری‌ها در توسعه کتابخوانی، گفت: احداث کتابخانه عمومی در عسگران منجر به رفع نیاز در بخش کرون شده و با حمایت از شهرداری این پروژه تکمیل خواهد شد.

علی محمدی کیا افزود: ایجاد علاقه در بین نسل جدید برای مطالعه مستلزم همکاری نهادهای مختلف فرهنگی و توجه خانواده‌ها به این مقوله است.

وی ادامه داد: راه‌اندازی کتابخانه سیار دغدغه این شهرستان برای تسهیل دسترسی مردم روستاها به منابع کتاب است که به کمک اداره کل کتابخانه‌های عمومی و خیرین نیاز دارد.

در این جلسه حسین فدایی به‌عنوان سرپرست اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان تیران و کرون معرفی شد. احمد احمدی پیش از این رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی این شهرستان بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha