• شنبه / ۱ مهر ۱۴۰۲ / ۱۰:۱۹
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1402070100178
  • خبرنگار : 50107

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی:

استعمار جدید استعمار بر فکرها و قلب‌هاست

استعمار جدید استعمار بر فکرها و قلب‌هاست

ایسنا/خراسان رضوی زنگ آغاز سال تحصیلی با حضور سیدمحمد حسینی، معاون پارلمانی رئیس جمهور  امروز در هنرستان فاطمه زهرا (س) مشهد نواخته شد.

امیر شوشتری، مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی در این مراسم اظهار کرد: اولین روز مهر در استان را مهر مهدوی نام نهادیم تا سال تحصیلی را در جوار مرقد امام رضا(ع) به نام فرزند دلبندشان که همه ما برای سربازی این امام همام آماده می‌شویم، آغاز کنیم.

وی با اشاره به اینکه هفته دفاع مقدس و شروع سال تحصیلی ما به نام شهدا و ایثار و شهادت مزین است، تصریح کرد: مقام معظم رهبری بر اهمیت تعلیم و تربیت تاکید دارند. هنرستان‌ها از مهمترین اهداف برنامه تعلیم و تربیت هستند و افتخار می‌کنیم بیش از ۸۰ درصد فارغ‌التحصیلان هنرستان‌ها بعد از تحصیل شاغل می‌شوند.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی ادامه داد: هدف‌گذاری وزارت آموزش و پرورش برای ارتقاء سطح هنرستان‌ها در توسعه متوازن رشته‌ها بعد از هدایت تحصیلی بسیار زیاد بوده و نظام به دنبال توسعه هنرستان‌ها است.

شوشتری با بیان اینکه معمولا وقتی به تاریخ هر کشوری نگاه می‌کنند آن را با استقلال آن کشور می‌شناسند، عنوان کرد: استقلال هر کشور توانمندی، بزرگی، ارزش و قدر ملت و مردم را می‌رساند. این کشورها قبل از استقلال از کجا به استقلال رسیدند؟ قبل از آن کجا بودند؟ قبل از این مستعمره یعنی نوکر کشور دیگری بودند. شکل استعمار عوض شد، هر روز رنگ عوض کردند و خود را تطبیق دادند.

وی اضافه کرد: در حال حاضر استعمار جدید استعمار بر فکرها و قلب‌ها است. اگر در درون خودمان یافتیم که کشوری غیر از کشور خودمان برایمان محبوب است، مستقل نیستیم. مستقل کسی است که خودش تصمیم بگیرد و فرهنگ خود را غالب کند. جنگ، جنگ فرهنگ‌ها است و شما دانش‌آموزان در راه مسلط کردن فرهنگ ایران و اسلام بر تمام جهان قدم‌ها ‌و گام‌ها را شروع کردید و ادامه خواهید داد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha