• دوشنبه / ۱۷ مهر ۱۴۰۲ / ۰۹:۰۴
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: 1402071711152
  • خبرنگار : 50204

افزایش ۴۱ درصدی درآمد ملی و استانی گمرکات استان مرکزی

افزایش ۴۱ درصدی درآمد ملی و استانی گمرکات استان مرکزی

ایسنا/مرکزی مدیرکل گمرکات استان مرکزی گفت: گمرکات استان در ۶ ماهه امسال، ۳۴۱۱ میلیارد و ۶۳۶ میلیون و ۷۷۹ هزار ریال درآمد ملی و استانی کسب کرد که در این بخش ۴۱ درصد افزایش حاصل شده است.

علیرضا صدیقی‌راد  در گفت و گو با ایسنا از صدور بیش از ۹۱۰ هزار تن کالا از ابتدای سال جاری تاکنون از طریق گمرکات این استان خبر داد و با بیان اینکه در شاخص وزنی صادرات، شاهد افزایش ۱۵ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل هستیم، ارزش اقلام صادر شده را ۵۵۰ میلیون و ۷۸۹ هزار و ۳۴۲ دلار عنوان کرد و گفت: این کالاها به مقصد ۷۵ کشور جهان از جمله پاکستان، افغانستان، عراق، ترکیه و ارمنستان صادر شده است.

 مدیرکل گمرکات استان مرکزی تصریح کرد: انواع هیدروکربن‌ها، سوخت جت، گاز مایع، کامپاند پلی اتیلن، روغن سبک، قوطی آلومینیوم، ظروف شیشه‌ای، رول دستمال کاغذی، آب میوه تغلیظ شده، شیر خشک صنعتی، شمش آهن و فولاد از جمله بیشترین کالاهای صادر شده در این مدت است.

صدیقی‌راد در خصوص واردات نیز بیان کرد: ۱۵۴ هزار و ۴۴۶ تن کالا به ارزش ۴۶۸ میلیون و ۸۱۴ هزار و ۵۷۸ دلار در ۶ ماهه سال جاری به استان مرکزی وارد شده که واردات این کالاها نیز نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر وزنی و ارزشی به ترتیب ۱۰۰ و ۶۴ درصد افزایش داشته است.

مدیرکل گمرکات استان مرکزی با اشاره به اینکه این کالاها از مبدا ۴۷ کشور جهان از جمله امارات متحده عربی، چین، ترکیه، آلمان و عراق به استان مرکزی وارد شده‌ بیان کرد: کویل و شمش آلومینیوم، آنتی اکسیدان‌ها، درب قوطی آلومینیومی، کربن، پارا آمینوفنل گرید دارویی، اسانس خوراکی، آب میوه و اسانس‌های آرایشی و بهداشتی از جمله کالاهای وارد شده به استان در این مدت بوده است.

صدیقی‌راد گفت: در ۶ ماهه امسال پنج‌هزار و ۳۲۵ میلیارد و ۵۳۵ میلیون و ۶۰۳ هزار ریال درآمد مالیات بر ارزش افزوده در گمرکات استان مرکزی حاصل شده است.

وی اظهار کرد: ۳۹۸ پرونده قاچاق به ارزش ۱۰۴۴ میلیارد و ۳۴۲ میلیون و ۸۸۸ هزار ریال در گمرکات استان مرکزی تشکیل شد که از نظر تعداد ۱۸ درصد کاهش و از نظر ارزش ۱۵ درصد افزایش را نشان می دهد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha