• پنجشنبه / ۱۴ دی ۱۴۰۲ / ۱۸:۵۹
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1402101410187
  • خبرنگار : 50040

استاندار گیلان:

از تهدیدات و هجمه های فرهنگی و اجتماعی دشمن غافل نشویم

از تهدیدات و هجمه های فرهنگی و اجتماعی دشمن غافل نشویم

ایسنا/گیلان استاندار گیلان، با بیان اینکه تهدیدات فقط نظامی و امنیتی نیست، بلکه دشمن جوانان و سبک زندگی و خانواده و جمعیت را هدف قرار داده است، گفت: باید همه ابعاد توسعه را محقق کنیم و از هجمه های فرهنگی و اجتماعی دشمن غافل نشویم.

اسدالله عباسی امروز، ۱۴ دی ماه در کارگروه حاشیه نشینی که با حضور نماینده وزارت کشور برگزار شد، ضمن عرض تسلیت شهادت جمعی از هموطنان در جریان حادثه تروریستی روز گذشته در جوار مزار حاج قاسم سلیمانی و شهدای کرمان، اظهار کرد: این فاجعه که ریشه در شرارت و خباثت دشمنان نظام و ملت ایران دارد، همه ما را غمگین کرد و در کشور عزای عمومی اعلام شد.

وی با اشاره به مقاومت ملت مسلمان غزه در برابر جنایات دشمنان اسلام و قرآن و انسانیت، افزود: آمریکای جنایتکار و رژیم پوشالی صهیونیستی مردم بی گناه را به خاک و خون کشیده اند.

استاندار گیلان ماموریت رژیم صهیونیستی را ترور و ناامنی و قتل عام و کشتار مردم به ویژه مسلمانان و رزمندگان جبهه مقاومت دانست و تصریح کرد: در روزهای اخیر شاهد شهادت تعدادی از فرماندهان جبهه مقاومت به دست رژیم صهیونیستی بودیم. دشمنان روز گذشته نیز دست به جنایت زدند و جمعی از مردم مسلمان و انقلابی ایران را که به عشق سردار دلها راهی کرمان شده بودند، به شهادت رساندند.

عباسی با بیان اینکه جنایت های دشمنان تازگی ندارد، تاکید کرد: ضمن محکوم کردن این رفتار حیوان صفتانه دشمنان، اعلام می کنیم که راه و تفکر حاج قاسم ادامه دارد و دشمنان هرگز نمی توانند این راه را مسدود کنند، بلکه راه خودشان مسدود خواهد شد و قطعا به سزای اعمالشان می رسند.

وی نزول رژیم صهیونیستی را نزدیک دانست و گفت: باید با همه توان و ظرفیت و قدرت و قوت راه شهدا و امام شهدا و رهبری را ادامه دهیم، زیرا به قله نزدیکیم و خستگی و ناامیدی معنا ندارد. ما تربیت شده مکتب حسین ابن علی و امام و رهبری هستیم و از این مکتب آموختیم که جبهه حق همیشه پیروز است.

استاندار گیلان در بخش دیگری از سخنان خود بر تشکیل کارگروه علمی و عملیاتی حاشیه نشینی تاکید کرد و ادامه داد: امروز باید در عرصه های سیاسی و اجتماعی و فرهنگی جهاد تبیین را نصب العین قرار دهیم؛ در آستانه انتخابات قرار داریم و باید با جهاد تبیین امید را به جامعه تزریق کنیم؛ البته برخی به دنبال ناامید کردن مردم هستند و برای تضعیف نظام تلاش می کنند، اما هرگز به هدف خودشان نمی رسند.

وی با بیان اینکه امروز کشور در مسیر رشد و توسعه و تعالی قرار گرفته و لذا با تهدیدات دشمنان مواجه هستیم، گفت: تهدیدات فقط نظامی و امنیتی نیست، بلکه دشمن جوانان و سبک زندگی و خانواده و جمعیت را هدف قرار داده است. در واقع بمب های بی صدای دشمن در حال از بین بردن اندیشه های مردم به ویژه جوانان است که هوشیاری متولیان امر را می طلبد.

عباسی توسعه و عمران و ساخت و ساز و... را کافی ندانست و تاکید کرد: باید همه ابعاد توسعه را محقق کنیم و از هجمه های فرهنگی و اجتماعی دشمن غافل نشویم.

استاندار گیلان با اشاره به توطئه دشمن برای نابود کردن انسان ها، عنوان کرد: دولت سیزدهم قطار توسعه را با وجود همه مشکلات و تنگناها و کسری ها به حرکت درآورده و تمرکز ما بر امور توسعه ای است و مدیران شبانه روزی و انقلابی و مردمی کار می کنند، اما وظیفه داریم آیین نامه اجرایی کارگروه علمی و عملیاتی حاشیه نشینی را با برش استانی و شهرستانی دنبال کنیم.

وی با بیان اینکه برای مقابله با آسیب های اجتماعی باید همفکری و هماهنگی و همدلی داشته باشیم و تک روی نکنیم، افزود: باید مشکلات حاشیه نشینی را حل کنیم و اجازه شکل گیری آسیب های اجتماعی را ندهیم.

عباسی مقابله با تهدیدات دشمن را نیازمند در کنار هم بودن دانست و بیان کرد: اگر وحدت داشته باشیم، مصونیت پیدا می کنیم و دشمن نمی تواند به درخت تنومند انقلاب آسیب وارد کند.

وی خواستار رفع مشکلات حاشیه نشینی بدون کدگذاری علنی شد و خاطرنشان کرد: نباید به تبهکاران فرصت ماجراجویی دهیم؛ قطعا امنیت افرادی که می خواهند امنیت اجتماعی مردم را تهدید کنند، سلب می شود.

استاندار گیلان، مدیران جهادی را در عرصه خدمت رسانی پویا و با نشاط دانست و تاکید کرد: امروز مردم باید تلاش مدیران را ببینند و بدانند که رشد اقتصادی خوبی داریم و نرخ بیکاری کاهش پیدا کرده و شاهد ارتقای مشارکت اقتصادی هستیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha