• یکشنبه / ۲۴ دی ۱۴۰۲ / ۱۸:۰۴
  • دسته‌بندی: کرمان
  • کد خبر: 1402102417363
  • خبرنگار : 50189

رئیس کل دادگستری استان کرمان:

صهیونیست‌ها و آمریکایی‌ها در حادثه تروریستی کرمان نقش داشتند

صهیونیست‌ها و آمریکایی‌ها در حادثه تروریستی کرمان نقش داشتند

ایسنا/کرمان رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: در جنایت تروریستی کرمان اگرچه در ظاهر داعش مسئولیت آن را قبول کرد اما دست سرویس‌های اطلاعاتی و جاسوسی صهیونیست‌ها و دست آمریکا در این حادثه آلوده است.

حجت الاسلام والمسلمین ابراهیم حمیدی عصر امروز ۲۴ دی ماه در تجمع بزرگ حقوقدانان انقلابی استان کرمان و طرح شکایت ۲۰ هزار نفری حقوقدانان علیه جنایات رژیم جعلی صهیونیستی، همزمان در سراسر کشور در محل گلزار شهدای کرمان اظهار کرد: براساس بررسی‌های انجام شده، در پشت پرده جنایتی که در کرمان اتفاق افتاد صهیونیست‌ها اولین متهم هستند.

وی با اشاره به برآوردهای نیروهای اطلاعاتی، نظامی و انتظامی و کارهای فنی انجام شده، بیان کرد: بخشی از این گزارشات به مردم ارائه شده، که پشتیبانی سرویس‌های اطلاعاتی صهیونیست‌ها را نشان می‌دهد.

رئیس کل دادگستری استان کرمان ادامه داد: در جنایت تروریستی کرمان اگرچه در ظاهر داعش مسئولیت آن را قبول کرد اما دست سرویس‌های اطلاعاتی و جاسوسی صهیونیست‌ها و دست آمریکا در این حادثه آلوده است. امیدواریم شرایطی فراهم شود که مستندات این حادثه از طریق رسانه‌ها در اختیار افکار عمومی و مردم قرار گیرد زیرا مردم بهترین قضاوت کننده‌ها هستند.

حمیدی افزود: آنها از حاج قاسم سلیمانی سیلی محکمی خورده‌اند که آثار آن را تا ده‌ها سال آینده هم خواهند دید و طبیعی است که نقشه چنین جنایتی را تدارک ببینند و این‌گونه افراد بیگناه را به خاک و خون بکشند.

وی با اشاره به تعداد شهدا عنوان کرد: خانواده شهدا از جمله خانواده شهید سلطانی با هشت شهید با صبر و استقامت خود به دشمنان تودهنی زدند و در مقابل دشمن چون کوه محکم ایستادند که این امر نشان می‌دهد روحیه انقلابی و دفاع از ارزش‌ها در کشور ما زنده است و باید قدردان این خانواده‌ها و مردم بود.

رئیس کل دادگستری استان کرمان با اشاره به تهاجم صهیونیست‌ها به غزه نیز اظهار کرد: امروز هزاران کودک، نوجوان، زن و افراد بیگناه در منازل خود، در مساجد، در بیمارستان‌ها و حتی در کلیساها مورد هجمه صهیونیست‌ها قرار گرفتند و به شهادت رسیده‌اند و امروز صدمین روز این جنایت بزرگ است.

وی با اشاره به این مطلب که آزاداندیشان و آزادمردان دنیا نمی‌توانند در مقابل این جنایات صهیونیست‌ها ساکت باشند، گفت: از دولتمردان وابسته که بقای قدرت خود را در خون جوانان و نوجوانان جستجو می‌کنند؛ تایید و سکوت در برابر این جنایت بعید نیست اما این جنایات برای مردم و آزاداندیشان جهان قابل قبول نیست.

حمیدی بیان کرد: از روز اول که جنایات صهیونیست‌ها در غزه ایجاد شد، همه ملت‌ها به خروش آمدند و حتی در کنار کاخ سفید فریاد محکومیت جنایات صهیونیست‌ها بلند شد و همچنان ادامه دارد اما مجامع بین المللی و مدعیان دروغین دفاع از حقوق بشر سکوت کرده‌اند و اقدامی علیه جنایتکاران انجام نمی‌دهند.

وی با بیان این مطلب که حقوق بشر در اندیشه آنها معنا و مفهوم دیگری دارد، افزود: هر جا منافع‌شان به خطر افتد از این ابزار برای تامین منافع خود استفاده می‌کنند که در غزه، لبنان، فلسطین و یمن می‌بینیم.

رئیس کل دادگستری استان کرمان بیان کرد: رژیم غاصب صهیونیستی بیش از ۷۰ سال در این دنیا جنایت و کشتار می‌کند چرا نباید پای هیچ میز محاکمه‌ای بیاید و چرا نباید پاسخگوی جنایات خود باشد، عدالت کجاست؟ وجدان کجاست؟ سند ما درباره جنایات صهیونیست‌ها در کرمان ریحانه ۱۸ ماهه کاپشن صورتی است، سند ما ۲۶ دانش آموز، ۵۵ زن و بانویی است که در این حادثه به خاک و خون کشیده شدند.

وی افزود: زنان همه جا قابل احترام هستند، آیا برای شما هم قابل احترام بودند که کودکان و زنان را به خاک و خون کشیدید؟ چرا باید با گلوله، بمب و ساچمه به شهادت برسند؟

حمیدی تاکید کرد: دادگاه عادلانه‌ای را برای رسیدگی به این جنایات مطالبه می‌کنیم تا پاسخی به افکار عمومی بدهند و امیدواریم یک وجدان بیدار در این دنیا پیدا شود و پاسخی به این جنایتکاران تاریخ بدهد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha