• چهارشنبه / ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ / ۱۵:۱۷
  • دسته‌بندی: آموزش
  • کد خبر: 1402122316825
  • خبرنگار : 71567

رئیس بخش علمی و اجرایی کنفرانس تشریح کرد

اعلام جزییات کنفرانس بین المللی تاب آوری انرژی و پایداری

اعلام جزییات کنفرانس بین المللی تاب آوری انرژی و پایداری

کنفرانس بین‌المللی تاب‌آوری انرژی و پایداری در روزهای ۳۰ و ۳۱ فروردین و یکم و دوم اردیبهشت ۱۴۰۳ در کتابخانه ملی با حضور اشخاص و سرآمدان علمی ملی و بین المللی برگزار خواهد شد و در این کنفرانس قرار است حدود ۳۵ مقاله بین المللی ارائه شود.

به گزارش ایسنا، مجید عباس‌پور در نشست خبری کنفرانس بین المللی تاب آوری انرژی و پایداری که امروز در ساختمان مرکزی دانشگاه صنعتی شریف برگزار شد، به تشریح جزییات این کنفرانس پرداخت و اظهار کرد: در سال ۱۹۹۳ میلادی برای اولین بار مسئله مواجهه با تغییر آب و هوا در دنیا مطرح شد؛ بر همین اساس اولین نشست جهانی له منظور حل این مسئله و تصمیم گیری‌های مرتبط در برزیل برگزاری شد. در این راستا اختلافاتی بین کشورهای تولید کننده نفت به وجود آمد و در این زمینه کشورها به ۲ دسته توسعه یافته و درحال توسعه یا جهان سومی تقسیم شدند و تمام کشورهای تولید کننده در آن قرار گرفتند.

وی همچنین یادآور شد: در سال ۱۹۹۷، چون پیشرفتی حاصل نشد نشست بین المللی دیگری برای کمک رسانی کشورهای توسعه یافته به درحال توسعه در راستای کاهش انتشارگازهای گلخانه‌ای با عنوان مکانیزم توسعه پاک در ژاپن برگزار شد. ایران در سال ۲۰۰۲ میلادی رسما به این موضوع پیوست، اما تاکنون حتی یکبار هم از این فرصت استفاده نکردیم. در سال ۲۰۲۰ کشورهای توسعه یافته دیگر رقبتی برای انتقال تکنولوژی به کشورهای درحال توسعه نداشتند؛ بنابراین این قضیه ملغی و COP۲۸ برگزار شد.

عباس پور افزود: کنفرانس بین المللی تاب‌آوری انرژی و پایداری در تاریخ‌های ۳۰ و ۳۱ فروردین و یکم و دوم اردیبهشت ۱۴۰۳ در کتابخانه ملی با حضور اشخاص و سرآمدان علمی ملی و بین المللی برگزار خواهد شد و در این کنفرانس قرار است حدود ۳۵ مقاله بین المللی ارائه شود.

به گفته رئیس بخش علمی و اجرایی کنفرانس بین المللی تاب آوری انرژی و پایداری، تصمیم گیری شده تا در سال ۲۰۳۰ سهم انرژی‌های تجدید پذیر به ۶۰ درصد برسد و هم اکنون سهم انرژی‌های تجدیدپذیر در ایران در تولید برق کمتر از یک درصد است؛ بنابراین در جایگاه آسیب پذیر در این حوزه قرار داریم.  در حال رایزنی برای برقراری ارتباطات بین المللی با کشورهای مختلف هستیم تا در کنار جنبه‌های سیاسی و اجتماعی ارتباطات علمی قوی را در قالب برگزاری کنفرانس بین المللی تاب آوری انرژی و پایداری ایجاد کنیم.

وی با طرح سوالی مبنی بر اینکه چرا عنوان کنفرانس تاب آوری نام گرفته شده است؟ تاکید کرد: تاب آوری به این معناست که بتوانیم مسائل را شناسایی کرده و راه حل‌های علمی را برای حل نیازها جایگزین کنیم. صندوق ضرر و زیان را ایجاد کرده ایم؛ چرا که احتمال دادیم کشورهای صنعتی مکانیسم محدودی را برای کشورهای تولید کننده ایجاد کنند؛ در این زمینه کشورهای فرانسه، ایتالیا، امارات، آلمان، بریتانیا، اتحادیه اروپا، ایرلند، دانمارک، نروژ، اسپانیا، آمریکا، هلند، کانادا، ژاپن و فنلاند برای حمایت عضو هستند.

عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی شریف اظهار کرد:  کشورهای اروپایی ذکر کرده اند که تا سال ۲۰۳۰ سهم انرژی‌های تجدیدپذیر ۳ برابر می‌شود در آمریکا به ۲۳ درصد رسیده است و سالی ۴ تا ۵ درصد به آن اضافه می‌شود. برای برگزاری کنفرانس بین المللی تاب آوری انرژی و پایداری با کشورهای عراق، ازبکستان، چین، هندوستان، عمان، پاکستان، اسپانیا و ترکیه ارتباط بین المللی برقرار کرده ایم و از ایران دانشگاه‌های تهران، شهیدبهشتی، اصفهان، فردوسی مشهد، تربیت مدرس، خواجه نصیرالدین طوسی و غیره حضور دارند.

رئیس بخش علمی و اجرایی کنفرانس بین المللی تاب آوری انرژی و پایداری برگزاری کنفرانس فوق را راهی برای شکستن تحریم دانشگاه شریف دانست و افزود: برگزاری این نوع کنفرانس های بین المللی تحریم شکن است و به دنبال این هستیم که تحریم‌ها را دور را بزنیم و تاجایی که مطلع هستیم سازمانهای بین الملل تحریم‌ها را دور نزده اند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha