• شنبه / ۱۲ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۶:۵۰
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: 1403031208219
  • خبرنگار : 30058

رئیس دانشگاه محقق اردبیلی:

انقلاب اسلامی ایران همواره زنده و پویاست

انقلاب اسلامی ایران همواره زنده و پویاست

ایسنا/اردبیل رئیس دانشگاه محقق اردبیلی گفت: انقلاب اسلامی ایران همواره زنده و پویاست.

اسماعیل چمنی ۱۲ خرداد در مراسم گرامیداشت شهدای خدمت در دانشگاه محقق اردبیلی که با حضور سخنگوی دولت برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای خدمت، بنیان‌گذار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی(ره) و شهدای گرانقدر ۱۵ خرداد، حضور دکتر بهادری جهرمی سخنگوی دولت در استان اردبیل و دانشگاه محقق اردبیلی را نشان دهنده توجه ویژه وی به قشر دانشگاهی دانست.

وی با بیان اینکه دانشگاهیان استان اردبیل امروز داغدار شهادت بزرگ‌مردانی هستند که از جنس مردم، شهید حاج قاسم سلیمانی و شهید رجایی بودند، گفت: درست است که جای خالی این شهدای عزیز به ویژه رئیس جمهور شهید برای ما محسوس و ناگوار خواهد بود، اما انقلاب اسلامی ایران همواره زنده و پویاست و خدمتگذاران صدیق نظام اجازه نخواهند داد تا خللی در امور جاری کشور رخ دهد.

وی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری در پیام و فرمایشات خود صفات بارزی مثل خستگی‌ناپذیری، با کفایتی، خدمتگزاری صمیمی،  بزرگواری، کارآمدی، فداکاری، شخصیت مردمی، پرهیزکاری و خردمندی، اخلاق مداری، مجاهدت در راه کسب علم، ساده زیستی، کارآزمودگی در کاهش تشریفات در سلوک شخصی و حکومتی را برای رئیس جمهور شهیدمان برشمرده است، افزود: همه این‌ها نشان از خلوص نیت این بزرگوار در زندگی شخصی و اداره کشور بوده است که بی شک با هدایت‌ها و راهنمایی‌های مقام معظم رهبری راه این شهید پرافتخار جمهوری اسلامی ایران ادامه خواهد یافت.

رئیس دانشگاه محقق اردبیلی گفت: دانشگاه محقق اردبیلی مولود انقلاب بوده و در سال ۱۳۵۷ فعالیت خود را با پذیرش ۳۰ نفر دانشجو در رشته کشاورزی عمومی فعالیت خود را آغاز کرد و امروز بعد از گذشت نزدیک به نیم قرن از فعالیت خود، دارای بیش از ۱۳ هزار دانشجوی ایرانی و بیش از یک هزار و ۵۰۰ دانشجوی خارجی، حدود ۴۰۰ عضو هیات علمی و حدود ۴۰۰ کارمند است.

وی افزود: با تدابیر اتخاذ شده در دولت شهید رئیسی طی یک و نیم سال گذشته بیش از یک هزار و ۵۰۰ دانشجوی خارجی در دانشگاه محقق اردبیلی پذیرش شده‌اند.

وی گفت: دانشگاه محقق اردبیلی در دولت مردمی یک بلوک خوابگاه متاهلی ۱۴ واحدی را با مشارکت خیرین تکمیل و به بهره‌برداری رسانده و عملیات ساخت ۴ بلوک خوابگاه متاهلی ۹۷ واحدی را نیز آغاز کرده است.

وی با بیان اینکه دانشجویان این دانشگاه در جشنواره‌ها و مسابقات مختلف علمی، پژوهشی، فرهنگی، دانشجویی و ورزشی مقام‌های متعددی کسب کرده‌اند، گفت: برای مثال در جشنواره اخیر قرآن و عترت دانشجویان کشور،  دانشجویان این دانشگاه توانستند با کسب ۲۰ مقام کشوری در رتبه اول کشور قرار گیرند. همچنین ۲ نفر از دانشجویان ما نیز برنده جایزه البرز شده‌اند.

وی افزود: حضور پراستنادترین دانشمند علوم انسانی کشور در دانشگاه محقق اردبیلی، ۵ دانشجوی نمونه کشوری، ۵ دانشمند یک درصد برتر جهان، ۱۶ دانشمند ۲ درصد برتر جهان، ۳ استاد نمونه کشوری و ۳ پژوهشگر نمونه کشوری از دیگر افتخارات این دانشگاه هستند.

گفتنی است، در این مراسم سمانه مولان‌زاده نماینده تشکل‌های دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل، امیرحسین سیف نماینده نماینده تشکل‌های دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل، دولت‌نژاد نماینده تشکل‌های دانشجویی دانشگاه فرهنگیان، ابراهیم عبدی نماینده تشکل‌های دانشجویی دانشگاه محقق اردبیلی و سینا شیخی نماینده تشکل‌های دانشجویی دانشگاه فنی و حرفه‌ای به ارائه دیدگاه‌ها و سئوالات خود پرداختند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha