• یکشنبه / ۲۰ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۰:۳۹
  • دسته‌بندی: صنفی،فرهنگی‌ودانشجویی
  • کد خبر: 1403032012844
  • خبرنگار : 71963

راه‌اندازی رشته اقتصاد انرژی در دانشگاه صنعتی امیرکبیر

راه‌اندازی رشته اقتصاد انرژی در دانشگاه صنعتی امیرکبیر

در راستای اهداف راهبردی دانشگاه صنعتی امیرکبیر جهت تبدیل شدن به قطب انرژی دانشگاهی در کشور و بر اساس برنامه‌های توسعه‌ای دانشکده مدیریت، علم و فناوری، رشته «اقتصاد انرژی» در مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه صنعتی امیرکبیر راه‌اندازی شد.

به گزارش ایسنا، مهدی مجیدپور، رئیس دانشکده مدیریت، علم و فناوری دانشگاه با اعلام این خبر گفت: امروزه یکی از اصلی‌ترین چالش‌های پیش روی کشور ناترازی در میزان عرضه و تقاضای انواع حامل‌های انرژی از قبیل گاز، برق، بنزین و گازوئیل می‌باشد که براساس آمارهای رسمی در سال‌های آینده این روند تشدید خواهد شد. ساماندهی حوزه سیاستگذاری و اقتصاد انرژی در کشور نیازمند تربیت و نقش آفرینی نخبگان و استعدادهای برتر است. به نظر می رسد که جامعه دانشگاهی در کشور بایستی نقشی پررنگ تر و فعال تر در این زمینه ایفا نماید.

مجیدپور گفت: در فضای فعلی، حتی شرکت های دانش بنیان فعال در زمینه انرژی نیز فضای لازم برای ورود به فعالیت را ندارند. ناترازی انرژی که اکنون شاهد آن هستیم، ماحصل دهه ها برنامه ریزی ناصحیح در کشور بوده است که علاوه بر آثار سوء اقتصادی، پیامدهای محیط زیست، سلامت و حتی امنیت انرژی را نیز به دنبال داشته است.

رئیس دانشکده مدیریت، علم و فناوری ضمن تقدیر از تلاش ها و حمایت های همه جانبه، دکتر رهایی، رئیس دانشگاه خاطر نشان کرد: دانشگاه صنعتی امیرکبیر با داشتن ظرفیت های فراوان، ورود به عرصه انرژی را جزء اولویت های راهبردی خود می¬داند و بر همین اساس رشته اقتصاد انرژی، برای اولین بار در دانشگاه صنعتی امیرکبیر از مهرماه ۱۴۰۳، در مقطع کارشناسی ارشد دانشجو می‌پذیرد.

این استاد دانشگاه صنعتی امیرکبیر ضمن تقدیر از همکاری های انجام شده با دانشکده های فیزیک و مهندسی انرژی و مهندسی نفت، گفت: علاوه بر توسعه برنامه های آموزشی، برنامه های تحقیقاتی دیگری نیز با همکاری دانشکده های دیگر در دستور کار قرار دارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha