• چهارشنبه / ۲۳ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۷:۱۹
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1403032315989
  • خبرنگار : 50649

در سیزدهمین ایستگاه بازدیدهای نظارتی مدیریت شهری شیراز مطرح شد؛

همدلی و همزبانی بین مردم و مسئولان، اساس تحولات چشمگیر است

همدلی و همزبانی بین مردم و مسئولان، اساس تحولات چشمگیر است

ایسنا/فارس مدیریت شهری شیراز امروز، ۲۳ خردادماه در سیزدهمین ایستگاه بازدیدهای نظارتی از مناطق یازده‌گانه و دیگر سازمان‌ها و دوایر این کلان شهر که با هدف تکریم ارباب رجوع، خدمت‌رسانی بهتر و ایجاد امیدآفرینی انجام می‌شود، به شهرداری منطقه ۳ شیراز رسید.

میز خدمت مردمی، گفت‌وشنود با مدیران و کارکنان با هدف تکریم و دریافت نقطه نظرات و پیشنهادهای آن‌ها و جلسه‌ بررسی مسائل منطقه به جهت آشنایی با ظرفیت‌ها، کاستی‌ها و چالش‌ها و موانع موجود و آگاهی از روند پیشرفت برنامه‌ها و پروژه‌ها؛ از مواردی بودند که در این بازدید نیم‌روزی، مطابق بازدیدهای نظارتی پیشین مدیریت شهری انجام گرفت.

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز در بازدید نظارتی از شهرداری منطقه ۳، همدلی و همزبانی بین مردم و مسئولان را زمینه‌ساز اجرای امور شهری به نحوی مطلوب دانست و گفت: با مبنا قراردادن این مهم می‌توان شاهد خروجی‌های مثبت و شکل‌گیری تحولاتی اساسی و چشمگیر در شهر بود.

سید ابراهیم حسینی گفت: این برنامه نظارتی که در شهرداری منطقه ۳ شیراز انجام شد، آخرین ایستگاه بازدیدهای نظارتی اعضای محترم شورای شهر از مناطق یازده‌گانه شیراز بود.

وی اضافه کرد: این بازدید میدانی با حضور شهردار شیراز، اعضای شورای اسلامی شهر و یاوران در محل ساختمان مرکزی شهرداری منطقه انجام شد که هم گفتگو، پیگیری‌ها و درخواست مردمی استماع و تصمیمات لازم اتخاذ شد، هم دیدار چهره به چهره با کارکنان خدوم شهرداری در حوزه‌های مختلف انجام شد و در نهایت جمع‌بندی موضوعات فنی و تخصصی در شهرداری منطقه ۳ و پروژه‌ها و برنامه‌هایی که در حوزه‌های مختلف نیاز به حمایت دارد، صورت گرفت.

 رئیس شورای اسلامی شهر شیراز با اشاره به اینکه در شهرداری منطقه ۳ فضای همدلی و هم‌افزایی مطلوبی در فضای همکاری کارمندان این منطقه حکمفرما بود، ادامه داد: هم احساس تحرک، پویایی و جنبش مسئولانه جریان داشت که در  ارباب رجوع و بدنه مردمی رضایتمندی خوبی مشاهده شد و اینکه کارمندان با نشاط و شادابی، پاسخگوی مطالبات و تقاضای مردمی بودند و انگیزه لازم برای پیگیری مسایل و مشکلات شهروندان را داشتند.

حسینی با اشاره به قول مساعد شهردار در خصوص تهیه زمین و کلنگ‌زنی احداث ساختمان جدید این شهرداری ابراز امیدواری کرد: در آینده‌ای نزدیک در مجاورت ساختمان فعلی، مکان مناسب در شأن و جایگاه این افراد ساخته شود و امیدواریم در ماه‌های پایانی عمر شورا با تدارک زمین مناسب کلنگ‌زنی پروژه را انجام دهیم.

 وی با تاکید بر اینکه مسائل و موضوعات ویژه شامل مطالبات مردمی، درخواست‌های عمومی و گزارش نظرسنجی‌ها در سطح شهر و در بازدیدهای مدیریتی که در سطح شهر برخورد کردیم، بررسی شد، افزود: قسمتی از مشکلات مطروحه از طریق شهردار منطقه و مدیران مرتبط و بخشی هم از سمت اعضای شورا و نظر مثبت شهردار کلان شهر شیراز با اشرافیت بر موضوعات مرتبط، چاره اندیشی و راهگشایی شد.

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز گفت: ماحصل غایی و نهایی این برنامه نظارتی با پروژه‌های چندگانه‌ای که تعریف شده و در حال اجرای نهایی است ایجاد امید و نشاط و آینده‌ای روشن را نوید می‌دهد.

پاسخگویی به درخواست‌ها و حل مشکلات مراجعین

شهردار شیراز نیز در آخرین بازدید نظارتی در مناطق یازده‌گانه شهرداری این کلان‌شهر با حضور در شهرداری منطقه ۳ اظهار کرد: این بازدید با همراهی رئیس و جمعی از اعضای شورا، عضو و ناظر شورای اسلامی در منطقه ۳، معاونین و مدیران شهرداری برگزار شد که در خدمت کارکنان منطقه، مراجعین و شهروندان بودیم.

محمدحسن اسدی افزود: مطابق روال بازدیدهای نظارتی در یک بازه زمانی چند ساعته عمدتا درخواست‌ها، مسائل و مشکلات شهروندان بدون واسطه مطرح و دستورات و  تصمیمات لازم اتخاذ شد و بیشتر مراجعه‌کنندگان تعیین تکلیف شدند و درخواست‌های آنان به صورت مکتوب در ریل پاسخگویی قرار گرفت.

وی تصریح کرد: در ادامه دیدار چهره به چهره با کارکنان شهرداری منطقه ۳ انجام شد و مطابق انتظارات به‌حق کارکنان شهرداری درخواست‌ها و مطالبات آنها استماع و دستورات لازم صادر و اتخاذ شد.

شهردار شیراز بیان کرد: در پایان جلسه با همراهی اعضای شورا و همچنین شهردار منطقه، معاونین و مسئولین در گام آخر جمع‌بندی مسائل و مشکلات و پروژه‌های مدنظر و تاثیرگذار سنجش و مورد واکاوی قرار گرفت.

تلاش در مسیر خدمت به مردم

نایب ‌رئیس شورای اسلامی شهر شیراز نیز در سیزدهمین بازدید نظارتی که در قالب میز خدمت با حضور رئیس، اعضای شورای اسلامی شهر، شهردار شیراز و مدیران و معاونین ستادی در منطقه ۳ شهرداری برگزار شد، میز خدمت را جلوه بارزی از شهروند محوری و تکریم ارباب رجوع دانست و افزود: در این میز خدمت‌ها، عموم مردم به راحتی می‌توانند از نزدیک با نمایندگان خود در شورای اسلامی شهر ارتباط برقرار کرده و مشکلات خود را مطرح کنند.

محمدتقی تذروی با بیان اینکه در این بازدید نظارتی، توفیق و فرصت مناسبی پیش آمد که دغدغه‌ها، دردودل‌ها و نقطه‌نظرات و مطالبه‌های عمومی مردم را بشنویم، اضافه کرد: پس از استماع مطالبات مردم و مذاکره با مدیران در این حوزه تلاش کردیم با ارائه راه‌حل‌های مناسب در جهت رفع موانع و مشکلات مردم دستورات لازم اتخاذ شود.

وی برگزاری میز خدمت را بستر مناسبی برای دسترسی شهروندان و دیدار حضوری با مدیران شهرداری عنوان کرد و گفت: عموم مردم به راحتی می.توانند از نزدیک با نمایندگان خود در شورای اسلامی شهر ارتباط برقرار کرده و مشکلات خود را مطرح کنند.

رئیس کمیته مرکزی یاوران شورای اسلامی شهر شیراز یادآور شد: در آستانه چهلمین روز شهدای خدمت، میز خدمت که جلوه‌ای از فرهنگ شهروندمحوری و تکریم ارباب رجوع است را برگزار کردیم که امیدواریم رهروان خوبی برای فرهنگ ایثار و شهادت باشیم و در راه خدمت به مردم از هیچ تلاشی دریغ نخواهیم کرد.

مدیران باید به دنبال گره‌گشایی از مشکلات مردم باشند

رئیس کمیسیون فرهنگی، گردشگری و سومین حرم اهل‌بیت(ع) شورای اسلامی شهر شیراز نیز در این بازدید  گفت: مدیران باید به دنبال گره‌گشایی از مشکلات و خدمت خالصانه به مردم باشند، موانع را از پیش پای مردم برداشته و ارتباط نزدیک با مردم داشته باشند.

محمدرضا هاجری پیگیری مطالبات مردم را مهم‌ترین وظیفه شوراهای اسلامی شهر دانست و افزود: اعضای شورای اسلامی شهر باید پیگیر مطالبات مردم بوده و رسیدگی به امور و خدمت رسانی به شهروندان را تسریع کنند.

وی ادامه داد: با توجه به مراجعات متعددی که در طول هفته در شهرداری توسط شهروندان انجام می‌شود، ضرورت دارد این.گونه بازدیدها در قالب میز خدمت به صورت ماهیانه انجام شود تا مردم مسائل، مشکلات و چالش‌ها را با نمایندگان خود در میان بگذارند و نمایندگان آنان در سریع‌ترین زمان برای حل مشکلات آنان چاره‌یابی و راه‌گشایی کنند.

عضو و ناظر شورای اسلامی شهر در شهرداری منطقه ۳ شیراز گفت: نمایندگان مردم در شورای اسلامی شهر با حضور در محلات به خصوص در مساجد و ترتیب دیدارهای حضوری با شهرداران مناطق به مردم پاسخگو باشند و یک نوع مردم‌داری را در عمل اثبات کنند.

هاجری تصریح کرد: نمایندگان مردم در شورای اسلامی شهر باید به گونه‌ای عمل کنند که در نهایت نتیجه نظرسنجی و افکارسنجی عمومی از ارزیابی عملکرد آنان رضایتمندی مردم را به دنبال داشته باشد.

بررسی پروژه کنترل سیلاب و ارتقای ایمنی شهرک سعدی

 نایب‌رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر شیراز نیز در این بازدید، مجموعه تفریحی کور نور را ظرفیتی جدید در سبد گردشگری شهر شیراز عنوان کرد و گفت: این پروژه که در منطقه ۳ در موقعیت دروازه قرآن واقع شده است، دارای ظرفیت‌های گردشگری ازقبیل شهربازی، ایستگاه دوچرخه‌سواری، آلاچیق‌ها و اقدامات فرهنگی است و مراحل اجرای گام به گام این پروژه با سرعت و کیفیت مناسبی در حال نهایی شدن است.

 محمود صفایی در آخرین بازدید نظارتی از مناطق که در قالب میز خدمت در شهرداری منطقه ۳ شیراز برگزار شد، بیان کرد: اقدامات مناسبی در این منطقه انجام شده است و در این بازدید، گزارشی از پروژه‌های عمرانی که در سال گذشته و سال جاری در حال انجام است، ارائه شد.

وی تصریح کرد: در این جلسه، موضوع سیل‌بندهایی که در مسیر ورودی شهرک سعدی احداث شده است، مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

نایب‌رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر شیراز با بیان این مطلب که با احداث یکی از بندها در سال گذشته از ورود سیلاب به منطقه سعدی جلوگیری شده است، افزود: ضرورت دارد هم این پروژه تکمیل و نهایی شود و هم بند دوم که در حال اجرا است تا بتوانیم به سرعت خوبی این پروژه را به انجام رسانده و منطقه سعدی را ایمن و مصون کنیم.

صفایی یادآور شد: همچنین قسمت‌هایی از کانال‌ها باید تعریض شود که امکان‌سنجی و بررسی‌های میدانی آن صورت گرفته است.

وی افزود: مسیر دوچرخه‌سواری که با همراهی اعضای شورای اسلامی شهر و شهردار شیراز پیش تر، از آن بازدید به عمل آمد در حال حاضر در منطقه ۳ توسط پیمانکار از  ورودی بام شیراز تا شهرک زیبا شهر در حال تکمیل و ساخت نهایی  است و امیدواریم تا شهریور ماه نهایی و به بهره‌برداری برسد.

صفایی در خصوص فاز بعدی این پروژه که از شهرک زیبا شهر تا کوه نور و دروازه قرآن امتداد دارد، نیز گفت: مرحله طراحی و اقدامات اولیه آن انجام شده و در مرحله برگزاری مناقصه و اخذ پیمانکار است و امیدواریم بتوانیم در شش ماهه دوم آن را بهره برداری برسانیم.

نایب‌رئیس کمیسیون شهرسازی، معماری و هوشمندسازی شورای اسلامی شهر شیراز با اشاره به اینکه در حوزه‌هایی به ویژه در زمینه مالکیت زمین مردم با مشکلاتی مواجه هستند، گفت: بسیاری از این املاک اوقاف و متولیان، مدعی مالکیت اوقاف در این عرصه‌ها هستند و تعارض منافع در این خصوص حادث شده است که در این بازدید مقرر شد برخی از آنها را شهرداری حل و فصل  کند و ضرورت دارد اداره کل اوقاف با توجه به نقش و انتفاعی که در این بخش دارد ورود کند تا مشکل اساسی که در منطقه سعدی مدت مدیدی گریبانگیر اهالی محترم شده است حل شده  و مردم بتوانند به نوسازی منازل خود اقدام کنند.

صفایی  گفت: موضوع دیگر منطقه حرایم میراثی است که محدودیت هایی را برای ساخت و ساز در این منطقه ایجاد کرده است و بسیاری از کسانی که قصد سرمایه‌گذاری یا نوسازی املاک خود را دارند به دلیل محدودیت‌های ارتفاع راغب به نوسازی نیستند، پیگیری های خوبی هم از طریق سازمان میراث فرهنگی هم بازدید نظارتی هم انجام شده است که پس از بررسی حرایم میراثی و اصلاح شیوه نامه ها توجیه سرمایه‌گذاری در این مناطق مقرون به صرفه باشد.

سخنگو و رئیس کمیته محرومیت‌زدایی شورای اسلامی شهر شیراز نیز در این بازدید نظارتی گفت: منطقه ۳ به لحاظ جایگاه زیارتی، موقعیت سیاحتی ویژه و بافت تاریخی ارزشمندی که در خود جای داده است و مقبره‌های عظیم تاریخی  که در این ناحیه واقع شده است، نقش و اهمیت ملی- میهنی دارد.

سیده مریم حسینی بیان کرد: طی بازدیدهای نظارتی که از مناطق شهری و سازمان‌ها تا امروز انجام شده است، شرایطی پیش آمده که از نزدیک مشکلات مردم را به صورت مستقیم و رودرو بشنویم و با تمهید تدابیر و راهکارهای عملی از سوی شهردار و مدیران کلان‌شهری، شهروندان در لحظه، پاسخ‌های خود را در چارچوب مقررات و قوانین دریافت کنند.

وی تصریح کرد: ویژگی‌های برجسته این منطقه باعث شده است نمایندگان شورای اسلامی شهر نگاه ویژه‌ای به این منطقه شاخص شهری داشته باشند.

حسینی گفت: با مدیریت منسجم و کار جهادی شهردار منطقه، نگاه ویژه به اماکن مذهبی و تفریحی و زیر ساخت‌هایی که باید در سال‌های گذشته در این منطقه پیش‌بینی و در نظر گرفته می‌شد با حضور ایشان در این یکسال با بهترین کیفیت ارایه شده است.

رفع نیازهای مردم در میزهای خدمت

شهردار منطقه ۳ شیراز نیز در این میز خدمت، تکریم و ارتقای خدمات به شهروندان و توجه به خواسته‌های آنان در حوزه‌های مختلف شهری را از اهداف این میز خدمت دانست و گفت: قطعا گستراندن میز خدمت در مناطق شهرداری شیراز کمک شایانی به رفع نیازها و برآورده ساختن خواسته‌های شهروندان می‌کند.

سید محمدجواد افضلی در ادامه سخنان خود تلاش برای فراهم کردن زمینه رفاه و آسایش شهروندان را یکی از مهمترین برنامه‌های این شهرداری برشمرد و بیان کرد: در همین راستا به منظور رسیدگی هرچه بیشتر به محله‌های کمتر برخوردار منطقه ، حدود ۱۰۴ میلیارد تومان پروژه محرومیت‌زدایی در این محله‌ها به‌ویژه در شهرک.های سعدی و رکن آباد اجرا شد که سنگ‌فرش کوچه‌ها، لوله گذاری هدایت آب‌های سطحی، جدول، کانیواگذاری، زیرسازی و روکش آسفالت از جمله این پروژه‌هاست.

وی همچنین در تشریح برخی از پروژه‌های شاخص در حال اجرا در شهرداری منطقه ۳، گفت: پروژه احداث بوستانی کوهستانی نور پروژه‌ای فرامنطقه در ورودی شهر از سمت دروازه قرآن است که در حال حاضر فاز اول آن با عملیاتی چون احداث پارکینگ، ایجاد راه‌های دسترسی، دیوارچینی و ... در حال اجرا است.

شهردار منطقه ۳ شیراز ایجاد شرایطی برای ارتقای روحیه نشاط و سلامتی شهروندان را برای این شهرداری مقوله‌ای مهم و دارای اهمیت قلمداد کرد و ادامه داد: در این زمینه پروژه احداث مسیر دوچرخه سواری شهرک زیباشهر به طول حدود ۷ کیلومتر را در دست اجرا داریم که این پروژه نیز می‌تواند پس از اجرا مکان بسیار خوبی برای گذراندن اوقات فراغت و ورزش و نشاط شهروندان باشد.

افضلی از تداوم برپایی میزهای خدمت در این منطقه تا پایان سال خبر داد و گفت: در هفته گذشته به‌صورت مجزا دو میز خدمت در محل این شهرداری برگزار شد که حاصل آن رضایتمندی شهروندان و بررسی و پیگیری مسئل و مشکلات آنها بوده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha