• پنجشنبه / ۲۴ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۴:۵۰
  • دسته‌بندی: صنفی،فرهنگی‌ودانشجویی
  • کد خبر: 1403032416476
  • خبرنگار : 71974

طهرانچی در جمع خبرنگاران:

حضور خانواده شهدا در کنار دانشجویان برکت است

حضور خانواده شهدا در کنار دانشجویان برکت است

رئیس دانشگاه آزاد گفت: حضور خانواده شهدا در کنار دانشجویان برکت است. علاوه بر این، برگزاری اردوهای راهیان نور فرصت مناسبی برای آشنایی دانشجویان با موضوع جهاد است.

به گزارش ایسنا، محمد مهدی طهرانچی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی، در حاشیه سومین کنگره شهدای دانشگاه آزاد اسلامی که امروز، ۲۴ خردادماه در دانشگاه آزاد اسلامی تهران شمال برگزار شد، در جمع خبرنگاران گفت: واقعیت این است که شهدا معلمان اصلی جامعه هستند. اینکه قرآن می‌فرماید شهید زنده است، یعنی شهادت یک موضوع تاریخی نیست.

وی افزود: دانشگاه به عنوان مکان تعلیم و تربیت، بدون بهره‌گیری از فضای فرهنگی نمی‌تواند رسالت و مأموریت خود را به درستی انجام دهد.

طهرانچی بیان کرد: دانشجویان در دانشگاه باید با فرهنگ شهادت، زندگی‌نامه شهدا و سیرت آنان آشنا شوند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: این دانشگاه به عنوان یک دانشگاه مردمی افتخار می‌کند که دانش‌آموختگان آن جزو شهدای مدافع حرم، امنیت و سلامت هستند. بنابراین، این شهدا الگوهای فرهنگی برای سایر دانشجویان هستند."

طهرانچی افزود: درس دفاع مقدس به عنوان یک درس اسلامی و اصلی از سال‌های گذشته در دانشگاه آزاد اسلامی تدریس می‌شده است، در حالی که این درس در سایر دانشگاه‌ها به تازگی تدریس می‌شود. ما تلاش می‌کنیم که دانشجویان ورودی جدید در سال اول این درس را بگذرانند.

وی ادامه داد: درس دفاع مقدس فرصت مناسبی برای آشنایی دانشجویان با زندگی شهدا و مفاهیم ایثار و شهادت است. علاوه بر آن، برگزاری کنگره‌های شهدا نیز باعث افزایش آشنایی می‌شود.

طهرانچی بیان کرد: حضور خانواده شهدا در کنار دانشجویان برکت است. علاوه بر این، برگزاری اردوهای راهیان نور فرصت مناسبی برای آشنایی دانشجویان با موضوع جهاد است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی افزود: دانشگاه آزاد اسلامی برای دانش‌آموزان مدارس سما نیز برنامه‌هایی برای آشنایی آن‌ها با شهدا دارد.

وی ادامه داد: دانشگاه آزاد اسلامی طیف گسترده‌ای از تفکرات دانشجویان را دارد. بر اساس آخرین نظرسنجی‌ها، دانشجویان با هر طرز تفکری نسبت به شهدا سر تعظیم فرود می‌آورند.

طهرانچی با بیان اینکه دانشجویان با هر نگاه سیاسی و اجتماعی برای شهدا ارزش قائل هستند، ابراز کرد: این موضوع یک سرمایه جدی برای دانشگاه آزاد اسلامی است.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha