• پنجشنبه / ۲۴ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۶:۰۰
  • دسته‌بندی: صنفی،فرهنگی‌ودانشجویی
  • کد خبر: 1403032416521
  • خبرنگار : 71963

استاد دانشگاه آزاد تبریز در گفت‌وگو با ایسنا:

عملکرد رسانه‌ای دولت سیزدهم در تببین دستاوردهای شهید رئیسی قابل تحسین بود

عملکرد رسانه‌ای دولت سیزدهم در تببین دستاوردهای شهید رئیسی قابل تحسین بود

استاد دانشگاه آزاد تبریز گفت: رسانه‌های انقلاب و دولت سیزدهم با تمام قوا سعی در نشر دستاوردهای دولت و روحیه انقلابی داشتند و تا حد زیادی نیز در این مسیر موفق شدند.

رویا سلمانی، استاد دانشگاه در گفت‌وگو با ایسنا، درباره موج تخریب‌ها و هجمه‌های رسانه‌ای علیه عملکرد شهید آیت الله رئیسی و دولت سیزدهم اظهار داشت: موج تخریب‌ها و حملات علیه شهید آیت الله رئیسی از همان روزهای ابتدایی انتخابات ۱۴۰۰ شروع شد یکی از این تهمت‌ها و موج تخریب‌ سازی‌ها علیه رئیس جمهور شهید تهمت شش کلاس سواد داشتن دکتر رئیسی بود. اما این جملات درحالی به شهید جمهور نسبت داده شد که وی رساله دکترای خود را با عنوان «تعارض اصل و ظاهر در فقه و حقوق» دفاع کرد و با اخذ نمره ممتاز به درجه دکترای فقه و حقوق نائل شد، یکی دیگر از بداخلاقی ‌های انتخاباتی علیه رئیس جمهور شهید نسبت دادن اعدام‌های سال ۶۷ به او بود؛ این در حالی است که حجت الاسلام رئیسی در تمام دوران حضور خود در قوه قضائیه؛ هیچ گاه در جایگاه حاکم شرع قرار نگرفت.

وی با تاکید بر اینکه علاوه بر شخص رئیس‌جمهور شهید، دولت نیز در بایکوت رسانه‌ای قرار گرفت، ادامه داد: دستاوردهای دولت سیزدهم نیز به کلی نادیده گرفته و حتی رو به تخریب سازی این دستاورها آورده شد؛ از جمله سفرهای استانی آیت الله رئیسی که با وجود انجام رکورد در این زمینه اما رسانه‌های معاند خارج از کشور و برخی رسانه‌های داخل این سفرهای استانی را به رفتارهای پوپولیستی و سفرهایی با خرج بالا نسبت دادند.

استاد دانشگاه آزاد تبریز با بیان این نکته که با وجود موج تخریب‌ها علیه دولت شهید رئیسی اما تیم رسانه‌ای دولت و جریان انقلاب به خوبی توانستند اخبار دولت سیزدهم و دستاوردهای آن را به گوش مردم برسانند، گفت: پس از شهادت سید محرومان، مردم پرکاری و کارآمدی ایشان و دولت را دیده بودند و حس خوبی به شهید رئیسی داشتند. این درحالیست که باتوجه به حجم فعالیت ها، بسیاری از رسانه‌های حتی داخلی و همسو، به دلیل اختلاف سلیقه های سیاسی اخبار دست آوردهای دولت را بایکوت کرده بودند. اما رسانه‌های انقلاب و دولت سیزدهم با تمام قوا سعی در نشر دستاوردهای دولت و روحیه ی انقلابی داشتند و تا حد زیادی نیز در این مسیر موقق شدند.

سلمانی در ادامه با اشاره به جمله رهبر معظم انقلاب درباره شهید رئیسی و ابراز دلسوزی برای ایشان اظهار داشت: مظلومیت شهید رئیسی اما بیشتر از همه رهبر انقلاب را تحت تاثیر خود قرار داده بود. تا جایی که حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در آخرین سخنرانی خود به مناسبت ارتحال امام راحل ( ره) جمله‌ای ماندنی اما دردناک درباره رئیس جمهور شهید می‌گویند:«بعد از فقدان این عزیز دیدم تقریبا همه روزنامه‌ها و مطبوعات و در فضای مجازی و اشخاص گوناگون از جریان های مختلف از او حرف می زنند و تمجید می کنند دلم برای رئیسی سوخت؛ در زمان حیات او آنها حاضر نبودند یک کلام از این حرف ها را بزنند.»

این فعال حوزه رسانه با اشاره جملات اخیر رهبر انقلاب درباره شهید رئیسی و بی اخلاقی‌ها برای عدم نشر دستاوردهای او و دولتش یادآورد شد: رهبر معظم انقلاب اسلامی در سال ۱۴۰۰، بازسازی انقلابی و عقلانی ساختار فرهنگی و رسانه‌ای کشور را مطرح کرده بودند و این نکته را بیان کردند که معضلات این عرصه نیازمند یک حرکت انقلابی و بنیانی است و حتی در جلساتی هم به فراخور در این بار به مسئولان ارشد کشور تذکراتی دادند.

استاد دانشگاه در پایان اذعان داشت: فعالیت به دور از انصاف و مخالف مصالح کشور برخی از رسانه‌های داخلی باعث شده است تا عده‌ زیادی از جوانان و افراد انقلابی جهاد در عرصه رسانه را به دلیل موج تخریب‌ها، تحریف‌ها و نبود امنیت شغلی کنار بگذارند، این درحالیست که جبهه انقلاب بیشتر از همیشه به حمایت رسانه‌ای و بیان دستاوردهای دولت‌های انقلابی و نظام اسلامی نیازمند است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha