• شنبه / ۲۶ خرداد ۱۴۰۳ / ۰۸:۴۷
  • دسته‌بندی: صنفی،فرهنگی‌ودانشجویی
  • کد خبر: 1403032617152
  • خبرنگار : 71963

رئیس دانشکدگان هنر و رسانه دانشگاه آزاد اسلامی:

مخاطبان راهبردهای جهاد تبیین روابط عمومی‌ها و رسانه‌ها هستند

مخاطبان راهبردهای جهاد تبیین روابط عمومی‌ها و رسانه‌ها هستند

رئیس دانشکدگان هنر و رسانه دانشگاه آزاد اسلامی با تشریح مطالبات و راهبردهای مورد نظر مقام معظم رهبری در بخش رسانه ای گفت: مخاطبان راهبردهای جهاد تبیین، بازسازی انقلابی در عرصه فرهنگ و رسانه، حقایق امیدزا، روایت اول و برتر، روابط عمومی ها و رسانه ها هستند و آنها می توانند با اقدامات حرفه ای، کشور را از محاصره تبلیغاتی خارج کنند.

به گزارش ایسنا، رییس دانشکدگان هنر و رسانه دانشگاه آزاد اسلامی در نخستین گردهمایی مسئولان روابط عمومی ارتش جمهوری اسلامی در مورد  افزایش بی اخلاقی ها در تبلیغات انتخاباتی در رسانه ها بویژه در فضای مجازی در روزهای آینده هشدار داد.

اکبر نصراللهی گفت: بی اخلاقی و دروغ در کشور در موضوعات مختلف از جمله موضوع مهم انتخابات یا هزینه ندارد و یا هزینه آن بسیار پایین و غیربازدارنده است به همین دلیل هر فردی با توجه به بروز پدیده ارتباط جمعی شخصی و خروج کنشگری از انحصار، می تواند بدون ترس از عواقب انتشار مطالب کذب، آن را منتشر و یا بازنشر دهد.

نویسنده کتاب مدیریت پوشش اخبار بحران در رسانه های حرفه ای با بیان مصادیقی از دروغ و شایعه در مورد موضوعات مختلف راهبردی و امنیتی گفت: غفلت روابط عمومی ها و  رسانه های داخلی در انتشار سریع و صحیح اخبار مورد نیاز مردم در گذشته و حال، پدیده وارونگی افکار عمومی و بی اعتمادی را تشدید و  امنیت ملی و روحی و روانی مردم را با بحران بیشتر روبرو کرده است. 

رئیس دانشکدگان هنر و رسانه دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه امروز برخلاف گذشته جنگ، جنگ رسانه ای است، افزود: روابط عمومی ها، همه داشته و نداشته های سازمان ها و وزارت خانه و سرچشمه و منشاء پیام ها هستند؛ بنابراین نقش بسیار مهمی در ساخت و هدایت افکار عمومی و تحقق راهبرد بازدارندگی رسانه ای دارند.

نصراللهی با قدردانی از زحمات ارتش و سپاه در دور کردن تهدید نظامی از کشور گفت: سپاه و ارتش با ساخت تجهیزات دفاعی توانسته اند دشمنان را از تجاوز به ایران منصرف و راهبرد بازدارندگی را در عرصه  نظامی محقق کنند؛ اما متاسفانه باوجود اینکه کشور از ظرفیت های گسترده رسانه ای برخوردار است؛ اما روابط عمومی ها و رسانه های رسمی نتوانسته اند با تامین بموقع، صحیح و جامع و جذاب نیازهای آموزشی، خبری و سرگرمی مردم، در مقابل تعرضات لشکر رسانه ای غرب بازدانده باشند.

نویسنده کتاب راهنمای پوشش خبری با تشریح مطالبات و راهبردهای مورد نظر مقام معظم رهبری در بخش رسانه ای گفت: مخاطبان راهبردهای جهاد تبیین، بازسازی انقلابی در عرصه فرهنگ و رسانه، حقایق امیدزا، روایت اول و برتر، روابط عمومی ها و رسانه ها هستند و آنها می توانند با اقدامات حرفه ای، کشور را از محاصره تبلیغاتی خارج کنند.

عضو شورای اطلاع رسانی دولت در بخش دیگری از سخنان خود با تشریح مخاطرات و بحران‌های کشور گفت: همه سازمان ها و وزارت خانه ها در معرض بحران و مخاطره هستند و ارتش هم از این موضوع مستثنی نیست؛ بنابراین ارتش برای جلوگیری از تبدیل مخاطرات به بحران ها و  تبدیل بحران به فرصت به روابط عمومی های حرفه ای و استفاده حداکثری و درست از رسانه ها، نیاز دارد.

وی تاکید کرد: نیاز سازمان ها به روابط عمومی ها به زمان عادی محدود نیست؛ بلکه در شرایط مخاطره و بحران نیز خدمات رسانه ها ضرورت بیشتر پیدا می کند و روابط عمومی ها از بحران برای جذب مخاطب، اعتماد افزایی و اثرگذاری بر مخاطبان مورد نظرشان استفاده کنند.

نویسنده کتاب مدیریت پوشش اخبار بحران در رسانه های حرفه ای با تشریح نقش های دوگانه روابط عمومی‌ها در امید زایی و امیدزدایی، رفع شبهه و ایجاد شبهه، بحران زدایی و بحران‌زایی و بحران سازی، اعتمادزایی، اعتمادافزایی و اعتمادزدایی گفت: روابط عمومی ها می توانند به رسانه ها کمک کنند یا مانع کار رسانه ها باشند همچنین می توانند فهم و دسترسی مردم را به خبرهای مورد نیاز تسریع و یا مشکل ایجاد کنند.   

رئیس دانشکدگان هنر و رسانه دانشگاه آزاد اسلامی افزود: روابط عمومی ها و رسانه ها در بحران هستند چون نمی توانند کار خود را درست و بموقع و متناسب با تغییرات در آرایش رسانه ها و خروج کنشگری از انحصار انجام دهند.

نصراللهی گفت: جنگ امروز، فقط جنگ نظامی نیست؛ بلکه نوع، ابزار، عرصه، عاملان و سربازان و دوره جنگ تغییر و بیشتر به محیط رسانه ها تمایل پیدا کرده است، در این شرایط اینگونه نیست که فقط روابط عمومی ها تعیین کنند، تا چه خبری منتشر و یا چه رویدادی انتشار پیدا نکند، بلکه باید به فکر چگونگی انتشار باشند و راهبرد خود را از  انکار و سکوت به  واقع نمایی ، کنشگری فعال ، روایت اول و برتر  تغییر دهند .

وی گفت: بخش عمده ای از مشکلات پوشش ندادن یا پوشش با تاخیر و ناقص اخبار حوزه های امنیتی و نظامی حاکمیت نظریه تزریقی با وجود بطلان آن و همچنین فهم نادرست فرماندهان از آرایش و قدرت شبکه‌های اجتماعی و مدل تولید و انتشار اخبار است.

نویسنده کتاب مدیریت پوشش اخبار بحران در رسانه های حرفه ای تصریح کرد: امنیت ملی و روحی و روانی مردم در سال های اخیر همیشه از راهبرد سکوت و انکار آسیب دیده است نه از اعتماد به رسانه های مسئول و میدان دادن به روابط عمومی ها.

نصراللهی با تشریج  اهداف و راهبردهای روابط عمومی ها گفت: بحران زدایی، بازدارندگی، مقابله با جریان تحریف، مقابله با جنگ شناختی، خروج از محاصره تبلیغاتی و پیروزی در جنگ شناختی از اهداف مهم روابط عمومی ها و رسانه هاست و روابط عمومی باید برای رسیدن به این اهداف راهبرد حضور در میدان و عرصه رسانه ها بویژه فضای مجازی و تشکیل یگان رسانه ای و مجازی را اتخاذ و اجرایی کنند.

رئیس دانشکدگان هنر و رسانه دانشگاه آزاد اسلامی تاکید کرد باتوجه به تغییر آرایش رسانه ای و نوع و میدان و ابزارها و راهبردها و تاکیتک های جنگی، داشتن یگان های رزمی کافی نیست و در کنار آن تشکیل یگان رسانه ای و مجازی ضرورت انکار ناپذیر است

 نصراللهی با بیان مصادیق فرصت سوزی روابط عمومی ها و همچنین اظهارات نادرست برخی فرماندهان و یا ورود آنها در موضوعات غیرمرتبط با حوزه های تخصصی خاطرنشان کرد: امروزه جنگ، جنگ رسانه ای است و رسانه ها قوی تر از پهپاد و موشک هستند، بنابراین هر فرد یا سازمانی که رسانه داشته باشد و بتواند خوب و به موقع سخن بگوید، برنده است.

در این مراسم که با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین «عباس محمدحسنی» رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش و امیر دریادار «حبیب‌الله سیاری» رئیس ستاد و معاون هماهنگ‌کننده ارتش، امیر سرتیپ حاتمی، مشاور فرماندهی معظم کل قوا در امور ارتش، سردار سرتیپ پاسدار رمضان‌شریف، سخنگو و مسئول روابط عمومی کل سپاه، سرتیپ دوم سید حسن ابوترابی، معاون روابط عمومی و رسانه ارتش، برگزار شد، از خانواده معظم شهدا، پیشکسوتان، معاونان پیشین فرهنگی و روابط عمومی سازمان عقیدتی سیاسی ارتش، قدردانی شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha