• شنبه / ۲۶ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۲:۰۷
  • دسته‌بندی: صنفی،فرهنگی‌ودانشجویی
  • کد خبر: 1403032617411
  • خبرنگار : 71974

مدیرکل دفتر طرح‌های ملی و فراگیر در معاونت جوانان وزارت ورزش و جوانان در گفت‌وگو با ایسنا:

تقویت و آشنا کردن جوانان به لایه‌های سیاست‌گذاری از اهداف برگزاری لیگ «حل مسئله جوانان» است

تقویت و آشنا کردن جوانان به لایه‌های سیاست‌گذاری از اهداف برگزاری لیگ «حل مسئله جوانان» است

مدیرکل دفتر طرح‌های ملی و فراگیر در معاونت جوانان وزارت ورزش و جوانان گفت: تقویت و آشنا کردن جوانان در لایه‌های سیاست‌گذاری و با شرایط اجرایی از اهداف برگزاری لیگ «حل مسئله جوانان» بود.

مجتبی تاجیک، مدیرکل دفتر طرح‌های ملی و فراگیر در معاونت جوانان وزارت ورزش و جوانان، در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به برگزاری لیگ حل مسئله جوانان اظهار کرد: اولین بار است که یک مسئله واقعی در زمینه سیاست و سیاست‌گذاری از طریق رویدادی این‌چنینی با کمک جامعه اندیشگاهی و جوانان برگزار شده است. گرچه به شکل‌های دیگری مشورت‌هایی از جوانان و ذی‌نفعان مختلف صورت می‌گیرد، اما این شکل برگزاری در نوع خود اولین بوده است.

مدیرکل دفتر طرح‌های ملی و فراگیر در معاونت جوانان وزارت ورزش و جوانان بیان کرد: در ابتدا ۳۰ تیم در سطح کشور برای شرکت در این مسابقات اعلام آمادگی کردند و با کمک اندیشکده‌ها و بررسی سوابق و نمرات این تیم‌ها، نهایتاً به ۶ تیم رسیدیم. مسئله پیش روی این گروه‌ها مربوط به حوزه بنده بود. از این گروه‌ها پرسیده شد که دفتر طرح‌های ملی و فراگیر در معاونت جوانان وزارت ورزش و جوانان در حوزه جوانان چه سیاست‌هایی را باید اعمال کند. پیشنهاد شما در این خصوص چیست؟ به عبارت دیگر، هدف نهایی تدوین سند ماموریتی برای دفتر طرح‌های ملی و فراگیر در اشتغال جوانان بود.

وی ادامه داد: در این مسابقات به دنبال تدوین الگوی جدیدی از حکمرانی توسط جوانان و ذی‌نفعان بودیم. اعتماد به جوانان الگوی مفقوده در بسیاری از سازمان‌های اجرایی است و دستگاه‌های دولتی عمدتاً ترجیح می‌دهند که طرح‌ها و برنامه‌های خود را از طریق اندیشکده‌ها دریافت کنند.

تاجیک با بیان اینکه تقویت جوانان در لایه‌های سیاست‌گذاری و آشنا کردن آنها با شرایط اجرایی از دیگر اهداف این لیگ بود، عنوان کرد: ایجاد حلقه ارتباطی میان جوانان و وزارت ورزش نیز جزو اهداف برگزاری این مسابقات بود. ارتباط گرفتن با ۷۰ پژوهشگر جوان و خوش‌فکر در کنار دریافت برنامه‌ها و نکته‌برداری از دیگر دستاوردهای این مسابقه بوده است.

به گفته وی، در اسفند سال گذشته جشنواره جوانان برتر ایران زمین را برگزار کردیم که در آن جوانان مستعد در ۱۰ رشته مختلف انتخاب شدند و تلاش کردیم این افراد برتر که در حوزه اشتغال و کارآفرینی حائز امتیاز شدند را در قالب هیئت منصفه در لیگ حل مسئله جوانان به کار بگیریم.

مدیرکل دفتر طرح‌های ملی و فراگیر در معاونت جوانان وزارت ورزش و جوانان بیان کرد: در خصوص برگزاری دور بعدی این مسابقات هنوز به جمع‌بندی نهایی نرسیده‌ایم، اما برگزاری دور اول این دوره از مسابقات نشان داد که ظرفیت خوبی در راستای اهداف توانمندسازی جوانان و ارتقای هویت جوانی وجود دارد. به نظر می رسد که به زودی در همین حوزه کاری و یا موضوعات دیگر شاهد برگزاری این مسابقات باشیم.

وی افزود: در حال حاضر در حوزه‌های مختلف جوانان را درگیر تکمیل کارهای خود و ارائه مشورت داریم، اما به نظر می‌رسد برگزاری این مسابقات به دلیل نحوه اجرای آن باعث پررنگ شدن این موضوع شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha