• شنبه / ۲۶ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۲:۴۶
  • دسته‌بندی: خبر بازار
  • کد خبر: 1403032617466
  • منبع : بازار

روش‌های تبلیغ رایگان در گوگل

روش‌های تبلیغ رایگان در گوگل

تقریبا اکثر ما در مورد تبلیغات در گوگل بصورت پولی شنیده‌ایم. اما آیا روشی برای تبلیغ رایگان در گوگل نیز وجود دارد؟ بله، بیش از یک روش برای تبلیغ رایگان در گوگل وجود دارد و در این مقاله قصد داریم بهترین روش‌ها برای این کار را به شما آموزش بدهیم.

تبلیغ رایگان در گوگل چیست؟

به گزارش ایسنا به نقل از آریاز ادز، تبلیغ رایگان در گوگل در واقع چندین روش مختلف است که به کمک آن می‌توانیم کسب و کار خود را در گوگل به کاربران اینترنت معرفی کرده و کالا یا خدمات خود را به فروش برسانیم. تبلیغات در گوگل به صورت رایگان روش قطعی برای جذب کاربر نیست و نیاز به صرف زمان و انرژی دارد تا به نتیجه دلخواه برسد.

اگر شما برای کسب و کار خود سایت، اپلیکیشن، اکانت شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام دارید، به کمک روش‌های تبلیغ رایگان در گوگل می‌توانید فروش خود را افزایش داده و مشتریان بیشتری را جذب کنید.

اما اگر فروشگاه آنلاین (سایت، اینستاگرام شاپ و...) نیز ندارید، مشکلی نیست؛ روش‌های تبلیغات رایگان در گوگل می‌توانند برای کسب و کار شما نیز مفید باشند و مشتریان زیادی را به مغازه، شرکت و بطور کلی محل کسب و کار شما جذب کنند.

در بسیاری از سایت‌ها روش‌هایی بیان شده که برای کاربران ایرانی به دلیل تحریم‌ها امکان پذیر نیست و صرفا وقت شما را تلف می‌کند. بطور مثال برای کسب و کارهای ایرانی هیچ راهی برای ثبت در Google my business وجود ندارد. اما این روش در ۹۰ درصد سایت‌ها به عنوان روش تبلیغ رایگان در گوگل بیان شده است.

در این مقاله روش‌هایی بیان می‌شود که برای همه کسب و کارهای ایرانی به سادگی قابل انجام باشد و نیازی به ترفندها و روش‌های عجیب و غریب برای دور زدن محدودیت‌ها و تحریم‌ها ندارند.

انواع روش های تبلیغ رایگان در گوگل

۱. ثبت تبلیغ رایگان در گوگل مپ

اولین و شاید یکی از بهترین روش‌های تبلیغ رایگان در گوگل، ثبت محل کسب و کار در گوگل مپ است. گوگل مپ یک بستر بسیار خوب برای کسب و کارهای فیزیکی است که از طریق آن مشتریان را به سمت محل کسب و کار خود هدایت کنند.

روش‌های تبلیغ رایگان در گوگل

برای ثبت کسب و کارتان در گوگل مپ، وارد سایت یا اپلیکیشن Google Maps شوید. از روی نقشه به محل دقیق کسب و کارتان رفته و بر روی نقطه دقیق کسب و کارتان را روی نقشه کلیک کنید.

در سمت راست صفحه یک منو باز می‌شود و در این منو گزینه Add a missing place را انتخاب کرده و فرم مربوط به آن را تکمیل کنید. در این فرم از شما مختصات جغرافیای دقیق، نام کسب و کار، دسته بندی آن، اطلاعات تماس، آدرس دقیق، ساعات فعالیت و روزهای تعطیل خواسته می‌شود و شما باید این اطلاعات به صورت صحیح وارد کنید.

با این کار زمانی که یک کاربر در گوگل مپ یک کسب و کار را جستجو کند، اگر با کسب و کار شما مرتبط باشد، محل آن روی نقشه به او نمایش داده می‌شود و از این طریق مشتریان زیادی به سمت کسب و کار شما جذب می‌شوند.

مرواردی مانند ارائه توضیحات دقیق، ثبت نظر و امتیاز دادن به کسب و کار شما در گوگل مپ می‌تواند به نمایش بیشتر آن به کاربران مختلف بسیار مؤثر باشد. پس از این موارد نیز غافل نشوید.

۲. استفاده از سایت ساز رایگان

یکی از سرویس‌هایی که می‌توانید از آن برای تبلیغ رایگان در گوگل استفاده کنید، سایت سازهای رایگان هستند. سایت سازها در واقع پلتفرم‌هایی هستند که به شما امکان ساخت سایت در عرض چند ساعت را داده و نیازی به دانش کدنویسی و اطلاعات در این زمینه نیست.

گوگل تمامی سایت‌ها و صفحات آن‌ها را در بایگانی خود (Index) نگهداری می‌کند و محتوای آن‌ها را از طریق الگوریتم‌های مختلف بررسی می‌کند. با این کار زمانی که یک کاربر در گوگل عبارتی را جستجو می‌کند، گوگل صفحاتی که با عبارت مدنظر کاربر مرتبط باشند، بر اساس معیارهای خاصی مرتب کرده و کاربر ارائه می‌دهد.

اگر شما با این سایت سازهای رایگان یک وب‌سایت ایجاد کرده باشید می‌توانید از این امکانات بهره‌مند شوید.

در کنار سایت سازها، سرویس‌های وبلاگ دهی مانند بلاگفا نیز می‌توانند به شما در زمینه جذب مشتری از طریق تبلیغ رایگان در گوگل کمک کنند. البته که در وبلاگ‌ها شما نمی‌توانید بصورت مستقیم محصول به فروش برسانید چون امکان ایجاد فروشگاه در وبلاگ وجود ندارد.

۳. سئو سایت

برای استفاده از مزایای سئو، حتما باید یک وب‌سایت داشته باشید. بهتر است این سایت یک سایت اختصاصی باشد و از سرویس‌های سایت ساز و وبلاگ‌ها استفاده نشود.

سئو سایت به معنی بهینه سازی سایت برای کسب رتبه در موتورهای جستجو است. بصورت دقیق‌تر، زمانی که یک کاربر عبارتی مانند "خرید کفش مردانه" را در گوگل جستجو می‌کند، گوگل لیستی از سایت‌های مختلف که کفش مردانه می‌فروشند، به او نمایش می‌دهد.

در این لیست، سایت‌ها به صورت تصادفی رتبه بندی نمی‌شوند و چیزی که رتبه سایت‌ها در این لیست را مشخص می‌کند، سئو سایت است.

سئو یک فرایند تخصصی است و برای این که شما بتوانید سایت خود را به خوبی سئو کرده و رتبه‌های بالایی در لیست نتایج گوگل کسب کنید، نیاز به آموزش و تجربه در این زمینه خواهید داشت.

به همین خاطر عده زیادی از این روش صرف نظر می‌کنند. اما ما به شما توصیه می‌کنیم که اگر وب‌سایت خوبی دارید اما ورودی زیادی دریافت نمی‌کنید، حتما سراغ سئو و بهینه سازی سایت بروید. درست است که این فرایند زمان‌بر و طولانی است اما مطمئن باشید که ارزش صرف این زمان را دارد و نتایج بسیار خوبی برای شما خواهد داشت.

آیا تبلیغات پولی گوگل گران است؟!

خیر، برخلاف باور اکثر افراد و اطلاعات غلطی که توسط عده‌ای ارائه می‌شود، تبلیغات در گوگل به هیچ وجه گران نیست. در واقع هزینه آن کاملا در اختیار شما است و شما تصمیم می‌گیرید که چه مقدار برای این تبلیغات هزینه کنید.

شما می‌توانید با ۱۰ دلار شارژ اکانت گوگل ادز، تبلیغات در گوگل را آغاز کنید. اما این هزینه در صورتی که کمپین شما به صورت اصولی تنظیم شده باشد، کاملا به شما بازگشته و در کنار آن سود بسیار خوبی نیز به شما می‌رسد.

مزیتی که تبلیغات پولی گوگل نسبت به سئو و روش‌های تبلیغ رایگان در گوگل دارد این است که شما با تبلیغات در گوگل در عرض چند ساعت می‌توانید لینک سایت خود را در صدر لیست نتایج گوگل به نمایش بگذارید و دیگر نیازی نیست ماه‌ها زمان صرف کنید تا به صفحه یا لینک اول گوگل برسید.

روش‌های تبلیغ رایگان در گوگل

از این گذشته این نوع تبلیغات بسیار هدفمند بوده و شما می‌توانید به صورت دقیق قشر مخاطبان، ساعات نمایش تبلیغ، بودجه روزانه و کلمات کلیدی که برای آن می‌خواهید تبلیغ کنید را مشخص کنید.

سخن پایانی

تبلیغات رایگان در گوگل برای کسب و کارها مزایای بسیار زیادی دارد و می‌تواند به شما برای جذب مشتری و افزایش فروش کمک کند. از این گذشته روش‌های تبلیغ رایگان در گوگل به کسب و کار شما این امکان را می‌دهد که در فضای مجازی حضور فعال داشته و بتوانید بصورت دائم در فضای مجازی به معرفی کسب و کار خود بپردازید.

با تمام مزایایی که تبلیغات رایگان در گوگل دارد، تبلیغات گوگل ادز یا همان تبلیغات پولی گوگل نیز مزایا و بازده بسیار خوبی برای کسب و کارها دارد و می‌تواند در رسیدن شما به اهداف کسب و کارتان بسیار کارآمد باشد.

انتهای رپرتاژ آگهی

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha