• چهارشنبه / ۱۱ مهر ۱۴۰۳ / ۱۴:۲۰
  • دسته‌بندی: خراسان شمالی
  • کد خبر: 1403071109171
  • خبرنگار : 50046

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان خبر داد

پرداخت بیش از ۲۰۰۰ میلیارد ریال مستمری به سالمندان خراسان شمالی

پرداخت بیش از ۲۰۰۰ میلیارد ریال مستمری به سالمندان خراسان شمالی

ایسنا/خراسان شمالی مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان شمالی گفت: ۲۲۵۷ میلیارد ریال مستمری و هزینه درمان در نیمه نخست امسال به مددجویان سالمند زیر پوشش این نهاد حمایتی پرداخت شد.

مجید الهی‌راد در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: ۲۲۳۰ میلیارد ریال از این اعتبار در قالب مستمری به مددجویان سالمند و ۲۷ میلیارد ریال نیز برای درمان مددجویان زیر پوشش پرداخت شد.

به گفته وی، هر خانواده دو نفره سالمند زیر پوشش این نهاد حمایتی ماهانه ۱۴ میلیون و ۲۰۰ هزار ریال مستمری دریافت می‌کند.

الهی‌راد بیان کرد: ۳۱ هزار و ۸۶ سالمند شهری و روستایی این استان زیر پوشش این نهاد حمایتی هستند و از حقوق مستمری، دریافت خدمات بهداشت و درمانی و سایر خدمات بهره‌مند هستند.

وی ادامه داد: سالمندان در رده سنی ۶۰ سال به بالا قرار دارند که از مجموع سالمندان زیر پوشش این نهاد حمایتی ۹۱۱۲ نفر در مناطق شهری و ۲۱ هزار و ۹۷۶ نفر در مناطق روستایی سکونت دارند.

الهی‌راد اظهار کرد: از مجموع سالمندان زیر پوشش حمایت ۱۵ هزار و ۴۰۳ نفر زن و ۱۵ هزار و ۶۸۳ نفر مرد هستند که ۲۰ هزار و ۱۹۰ نفر در سنین ۶۰ تا ۷۴ سال، ۱۰ هزار و ۲۶۱ نفر در سن ۷۵ تا ۹۰ سال و ۶۳۵ نفر هم بالای ۹۰ سال هستند.

وی گفت: خدمات بستری، خدمات پاراکلینیکی، دارو و تجهیزات، فرانشیز و مابه‌التفاوت خدمات بیمه‌ای از جمله حمایت‌های کمیته امداد از سالمندان است.

مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی بیان کرد: تامین مایحتاج زندگی سالمندان، خدمات کمک موردی، لوازم منزل، پرداخت کمک هزینه اجاره مسکن به مستاجرها هر خانوار مستاجر ماهیانه شش میلیون ریال از دیگر خدمات این نهاد حمایتی برای سالمندان زیر پوشش است.

وی اظهار کرد: ۸۰ تا ۱۰۰ درصد هزینه‌های درمانی بیماران سالمند زمین‌گیر توسط این نهاد حمایتی پرداخت می‌شود.

الهی‌راد ادامه داد: از ۳۱ هزار و ۸۶ نفر سالمند ۶۰۰ نفر بیمار زمین‌گیر نیازمند پوشینه هستند که در نیمه اول امسال پنج میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال هزینه نگهداری بیماران سالمند زمین‌گیر بالای ۶۰ سال نیازمند پوشینه پرداخت شده است.

وی گفت: پرداخت کمک‌هزینه خرید تجهیزات یا خود کالا به سالمندان از جمله تجهیزات پزشکی شامل تخت، تشک مواج، دستگاه اکسیژن‌ساز، پرداخت کمک‌هزینه خرید سمعک، عینک، دندان مصنوعی نیز از دیگر خدمات این نهاد حمایتی است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان شمالی تامین حداقل نیازهای اساسی سالمندان نیازمند را از سیاست‌های این نهاد دانست و افزود: فراهم کردن امکان تداوم حضور سالمند در جامعه و تاکید بر حفظ موقعیت و جایگاه سالمند در خانواده‌محور برنامه‌های کمیته امداد در حوزه سالمندان است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha