• پنجشنبه / ۱۲ مهر ۱۴۰۳ / ۱۳:۴۶
  • دسته‌بندی: خوزستان
  • کد خبر: 1403071209791
  • خبرنگار : 50225

معاون فرمانده انتظامی خوزستان خبر داد:

افزایش ۱۴ درصدی ماموریت‌های پلیس خوزستان/رتبه نخست توقیف کالای قاچاق

افزایش ۱۴ درصدی ماموریت‌های پلیس خوزستان/رتبه نخست توقیف کالای قاچاق

ایسنا/خوزستان معاون هماهنگ کننده فرمانده انتظامی خوزستان با اشاره به برقراری ۴۷۰ هزار و ۷۳۴ تماس با ۱۱۰ در شش ماهه امسال گفت: مرکز ۱۱۰ در این مدت ۴۰۶ هزار و ۲۰۳ ماموریت انجام داده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۴ درصد رشد داشته است.

سرهنگ صمد کلاگر در نشست خبری که امروز (۱۲ مهرماه) به مناسبت هفته فراجا برگزار شد، با تبریک این هفته اظهار کرد: همکاران ما آسایش خود را فدای آرامش مردم می‌کنند. یکی از این ماموریت‌ها در ایام اربعین حسینی(ع) بود و برخی از همکاران ما دو هفته با حداقل امکانات در مرز مستقر بودند و خادمی زائران را کردند و برنمی‌گشتند. از همه آن‌ها و خانواده‌هایشان که همیشه همکاری داشته‌اند، تشکر می‌کنم.

به گزارش ایسنا، وی افزود: امسال «پلیس هوشمند و شهروند قانون‌مدار» به عنوان شعار این هفته در نظر گرفته شده است. این شعار شامل دو بخش است. نظم و امنیت و خدمات دو وظیفه پلیس هستند که در بحث پلیس هوشمند و برای انجام وظیفه اول باید توجه شود با توجه به به‌روز شدن امکانات، جرایم هم به‌روز شدند. قبلا هر پرونده یک مجرم و یک شاکی داشت اما اکنون گاهی یک پرونده یک مجرم و چند صد شاکی دارد بنابراین پلیس باید هوشمند باشد و از ابزار به‌روز استفاده کند تا جرایم را سریع‌تر و علمی کشف کند و احقاق حق شود.

معاون هماهنگ کننده فرمانده انتظامی خوزستان گفت: خدمات‌دهی پلیس به مردم از جمله صدور گذرنامه باید هوشمند شود تا ارائه خدمات تسهیل و تسریع شود؛ یک سری اقدامات مانند «پلیس من» در این خصوص انجام شده است. اگر خودروی شهروندی سرقت شود در صورتی که طبق قانون پلاک و موبایل به نام خودش باشند با موبایل خود می‌تواند از طریق این نرم‌افزار، سرقت خودروی خود را ثبت و بعد امور قانونی را پیگیری کند.

وی عنوان کرد: قسمت دوم شعار این هفته، مربوط به «خودکنترلی» است یعنی قانون را محدود به جایی نکنیم که پلیس هست بلکه مردم به این فرهنگ برسند که اگر پلیس نبود هم قانون را اجرا کنند. شهروند قانون‌مدار یعنی خودکنترلی و همکاری با پلیس و تنگ کردن عرصه برای مجرمان.

معاون هماهنگ کننده فرمانده انتظامی خوزستان عنوان کرد: پلیس هوشمند، نگاه آینده‌نگر دارد تا از طریق هوشمندی خود مردم را به خودکنترلی برساند.

وی با اشاره به برنامه‌های پیش‌بینی شده برای هفته فراجا گفت: غبارروبی گلزار شهدا، خدمات مضاعف و افزایش ساعت کاری پلیس +۱۰، افزایش ملاقات‌های مردمی،‌ افتتاح مرکز مشاوره و حل اختلاف و افتتاح مرکز ‌مهارت‌آموزی سربازان وظیفه با ۹ رشته از جمله برنامه‌هایی هستند که در این هفته انجام می‌شوند.

کلاگر بیان کرد: پلیس نباید تنها نگاه سلبی و برخوردی داشته باشد و به همین منظور، در مرکز مشاوره و حل اختلاف بحث‌های اجتماعی و اخلاقی و خانواده دیده شده است.

وی با اشاره به فعالیت مرکز مشاوره و آمار پرونده‌های این مرکز تصریح کرد: در شش ماهه امسال ۳۴ هزار و ۳۳۴ نفر به مرکز مشاوره ما مراجعه کردند و ۷۰ درصد موارد، منجر به صلح و سازش شده است.

معاون هماهنگ کننده فرمانده انتظامی خوزستان با اشاره به برقراری ۴۷۰ هزار و ۷۳۴ تماس با ۱۱۰ در شش ماهه امسال گفت: مرکز ۱۱۰ در این مدت ۴۰۶ هزار و ۲۰۳ ماموریت انجام داده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۴ درصد رشد داشته است. همچنین از سال گذشته تا امسال ۶۲ درصد افزایش تماس‌های راهنمایی و ارشاد داشتیم.

کلاگر عنوان کرد: در شش ماهه امسال در استان خوزستان تصادفات فوتی درون شهری با کاهش ۱۸ نفر، ۱۳ درصد و برون شهری با کاهش مرگ ۳۰ نفر، ۸ درصد کاهش داشته است.

وی با اشاره به وضعیت فعالیت دوربین‌های ثبت سرعت گفت: بیش از ۱۰۰ دوربین در اهواز نصب هستند که ممکن است به دلیل زیرساخت‌ها و دیگر موارد، قطعی داشته باشند.‌ در بحث سرعت غیرمجاز برخوردهای زیادی داشتیم و حتی مورد داشتیم که فردی ۲۰ روز زندان رفته است اما باز هم گاه این اتفاق پیش می‌آید.

کلاگر تصریح کرد: خوزستان رتبه دوم توقیف خودروهای شوتی و رتبه نخست ارزش ریالی کالاهای قاچاق توقیف‌شده را دارد.

معاون هماهنگ کننده فرمانده انتظامی خوزستان با بیان اینکه سلاح، ریشه همه جرایم است و باید به این موضوع توجه و فرهنگ‌سازی انجام شود، گفت: خوشبختانه آمار سرقت در خوزستان کاهشی بوده اما همچنان سرقت جزو جرایم اول است. 

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha