• شنبه / ۲۸ مهر ۱۴۰۳ / ۱۰:۱۵
  • دسته‌بندی: آموزش
  • کد خبر: 1403072821094
  • خبرنگار : 71567

دبیر شورای آموزش پزشکی عمومی:

طول دوره پزشکی عمومی کوتاه نمی‌شود/ مقایسه طول این دوره با سایر کشورهای دنیا

طول دوره پزشکی عمومی کوتاه نمی‌شود/ مقایسه طول این دوره با سایر کشورهای دنیا

دبیر شورای آموزش پزشکی عمومی با بیان اینکه طول دوره پزشکی عمومی در ایران حداقل ۶ و نیم سال است و این دوره کوتاه تر نمی‌شود، گفت: طول دوره تحصیل در پزشکی عمومی در اغلب کشورهای دنیا ۱۴ سال است.

بابک ثابت در گفت‌وگو با ایسنا ضمن بیان این مطلب به مقایسه طول تحصیل پزشکی عمومی در ایران با سایر کشورهای جهان پرداخت و اظهار کرد: طول تحصیل دانشجویان رشته پزشکی در دانشگاه های کشور در مقایسه با سایر کشورهای دنیا زیاد نیست. در اکثر کشورهای دنیا دانشجویان یک دوره چهارساله را کارشناسی علوم پایه تحصیل می کنند و پس از آنها ۵ سال دیگر باید برای پزشک عمومی شدن تحصیل کنند.

وی در ادامه تصریح کرد: دانشجویان در اغلب کشورهای دنیا پس از ۴ سال تحصیل در دوره کارشناسی علوم پایه و ۵ سال دیگر در دوره پزشکی عمومی اجازه طبابت ندارند و باید ۳ تا ۵ سال دیگر را نیز به عنوان دوره تخصصی طی کنند که در مجموع یک دانشجو برای پزشک عمومی شدن ۱۴ سال باید تحصیل کنند.

دبیر شورای آموزش پزشکی عمومی خاطرنشان کرد: در حال حاضر تحصیل در دوره پزشکی عمومی در ایران حداقل ۶ و نیم و حداکثر ۷ سال است که نصف طول این دوره در سایر کشورهای دنیاست.

ثابت اظهار کرد: دوره های کوتاه تر از ۶ و نیم سال برای پزشکی عمومی شدن در کشورهای همسایه تحت عنوان لیسانس پزشکی وجود دارد که این دوره برای ارائه خدمت استفاده نمی‌شود و صرفا برای ادامه تحصیل می باشد که مجموع آن نیز وقتی دانشجویی بخواهد به ارائه خدمت برسد بیش ۸ سال است.

وی تاکید کرد: بنابراین تحصیل در دوره پزشکی عمومی در ایران کوتاه تر از سایر دانشگاه های دنیاست؛ ولی واقعیت این است اگر بخواهیم خدمتی در خور ارائه دهیم که سلامت جامعه تضمین شود، نمی شود این دوره تحصیل را کوتاه تر کنیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha