• دوشنبه / ۷ آبان ۱۴۰۳ / ۱۳:۳۷
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1403080705009
  • خبرنگار : 71588

اذعان ارتش رژیم صهیونیستی به هدف قرار دادن مدرسه آوارگان فلسطینی در غزه/ منازل در جبالیا و رفح با خاک یکسان شدند

اذعان ارتش رژیم صهیونیستی به هدف قرار دادن مدرسه آوارگان فلسطینی در غزه/ منازل در جبالیا و رفح با خاک یکسان شدند

جنگ غزه در حالی وارد سیصد و هشتاد و هشتمین روز خود شده که ارتش رژیم صهیونیستی همچنان به کشتار در شمال نوار غزه ادامه می‌دهد و درنتیجه آن بیش از هزار فلسطینی در استان شمال غزه شهید و نیمی از ساکنان آن مجبور به کوچ شده‌اند و نیمی دیگر در سایه کشتار و پاکسازی نژادی مداوم از سه هفته پیش تحت محاصره هستند.

به گزارش ایسنا، ارتش رژیم صهیونیستی امروز (دوشنبه) به هدف قرار دادن مدرسه‌ای که در آن آوارگان فلسطینی غزه حضور داشتند به ادعای استفاده جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) از آن به‌عنوان یک مقر فرماندهی اذعان کرد.

«آویخای ادرعی»، سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی در صفحه کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق) نوشت که جنگنده‌های این رژیم مدرسه «أسماء» وابسته به آژانس امدادرسانی و کاریابی آوارگان فلسطینی سازمان ملل (آنروا) واقع در اردوگاه «الشاطئ» در غرب شهر غزه را هدف قرار دادند.

اذعان ارتش رژیم صهیونیستی به هدف قرار دادن مدرسه آوارگان فلسطینی در غزه/ منازل در جبالیا و رفح با خاک یکسان شدند
غزه

براساس گزارش خبرگزاری آناتولی، ادرعی مدعی شد که در جریان این حمله شماری از نیروهای حماس که از این مدرسه به‌عنوان یک مقر فرماندهی استفاده می‌کردند، هدف قرار گرفته شد.

سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی همچنین در توجیه جنایاتش علیه خبرنگاران مدعی شد که برخی از خبرنگارانی که در این حمله مجروح شده‌اند به‌عنوان اعضای سرویس تبلیغاتی حماس فعالیت می‌کردند و آنها هدف حمله نبودند.

جنبش حماس تا بدین لحظه به این بیانیه ارتش رژیم صهیونیستی واکنش نشان نداده است اما پیشتر این جنبش بارها ادعاهای تل‌آویو مبنی‌بر وجود نشانه‌های از تسلیحات در مراکز آوارگان را تکذیب کرده بود و این در حالی است که شاهدان عینی اعلام کرده‌اند که بیشتر قربانیان حملات رژیم صهیونیستی زنان و کودکان هستند و این مسئله روایت دروغین ارتش رژیم اشغالگر را رد می‌کند.

طبق گزارش منابع پزشکی فلسطینی، روز یکشنبه درپی هدف قرار دادن مدرسه «أسماء» در اردوگاه «الشاطئ» که صدها آواره فلسطینی در آن حضور دارند، ۱۱ فلسطینی از جمله سه خبرنگار شهید و حدود ۲۰ تن دیگر زخمی شدند.

این دومین حمله به این مدرسه طی روزهای اخیر به شمار می‌آید؛ در ۱۹ اکتبر نیز در نتیجه حمله هوایی رژیم صهیونیستی به این مدرسه ۱۰ فلسطینی به شهادت رسیدند که در میان آنها زن و کودک نیز وجود داشت و چندین تن دیگر زخمی شدند.

در همین رابطه، «محمود بصل»، سخنگوی نهاد دفاع مدنی از شهادت یک تن در پی هدف قرار دادن منزلی در شمال اردوگاه النصیرات در روز یکشنبه خبر داد.

رسانه‌های فلسطینی نیز از شهادت یک تن و زخمی شدن چندین نفر دیگر در حمله رژیم صهیونیستی به منزلی در شمال اردوگاه النصیرات در مرکز نوار غزه خبر دادند.

در محله الشجاعیه در شرق شهر غزه نیز یک پهپاد اشغالگران تجمع شهروندان را در خیابان النزاز هدف قرار داد که در نتیجه آن سه  شهروند شهید شدند.

در حالی که خبرنگار الجزیره تاکید کرد که نیروهای اشغالگر در حال بمباران مجاورت کلینیک الزیتون در جنوب شرق شهر غزه هستند، منابع فلسطینی گزارش دادند که جنگنده‌های اسرائیلی خانه‌ای را در زمین المفتی در شمال اردوگاه النصیرت هدف قرار دادند که در نتیجه آن حداقل یک شهید و تعدادی زخمی برجای ماند.

منابع محلی فلسطینی همچنین گزارش دادند که توپخانه اسرائیل شمال غربی اردوگاه النصیرات و شرق اردوگاه البریج در مرکز نوار غزه را هدف قرار داد، علاوه بر آن، اسرائیل پروژه بیت لاهیا در شمال نوار غزه را هدف قرار داد.

رژیم صهیونیستی تعدادی از فلسطینیان را در حیاط مسجد القسام در پروژه بیت لاهیا هدف قرار داد که منجر به شهادت یک شهروند و زخمی شدن تعدادی دیگر شد.

اشغالگران تجمع غیرنظامیان را در جبالیا البلد بمباران کردند و خانه‌ها و میادین مسکونی در اردوگاه را منفجر کردند.

منابع فلسطینی نیز از زخمی شدن یک کودک توسط هدف قرار دادن آن با یک «کوادکوپتر» رژیم صهیونیستی در اردوگاه المغازی در مرکز نوار غزه خبر دادند.

در حالی که اشغالگران بمباران مناطق شمال غربی رفح را تشدید کردند، خبرنگار الجزیره گفت که ارتش اشغالگر به عنوان بخشی از عملیات بمباران منازل در مناطق شمال غربی شهر رفح در جنوب نوار غزه را بمباران کرد. چند روزی است که حملات از رفح تا مناطق شمال غرب غزه ادامه دارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha