• سه‌شنبه / ۱۲ آبان ۱۳۹۴ / ۰۰:۴۲
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 94081206590
  • منبع : نمایندگی زنجان

چگونه می‌توانیم کودکانی شاد داشته باشیم؟

چگونه می‌توانیم کودکانی شاد داشته باشیم؟

ایسنا/زنجان ‌یک روانشناس گفت: اولین راز پرورش کودکی شاد، تعریف و تمجید از اوست. از همین‌رو بیش از هر کاری باید به فرزندانمان عمیقاً عشق بورزیم.

‌یک روانشناس گفت: اولین راز پرورش کودکی شاد، تعریف و تمجید از اوست. از همین‌رو بیش از هر کاری باید به فرزندانمان عمیقاً عشق بورزیم.

«فرشته صادقیان» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه زنجان، اظهار کرد: وقتی کودکان بزرگ می‌شوند، دانستن این‌که علائق، عقاید، خصوصیات و استعدادهایشان با ارزش تلقی می‌شود پایه‌گذار شادی سال‌های بعدی زندگی‌شان خواهد بود. البته پذیرش کودک به معنای چشم‌پوشی همیشگی از خطاهایش نیست و والدین باید بیاموزند که در صورت مشاهده خطا عملکرد فرزندشان و نه شخصیت او را نقد کنند.

این روانشناس ادامه داد: باید به فرزندانمان افکار مثبت القا کنیم، چون وقتی بداند به او اطمینان کرده و باورش داریم احساس می‌کند دست یافتن به همه چیز برایش امکان‌پذیر است. در واقع افکار کودک نسبت به خود، بیشترین اهمیت را دارد و این در حالی است که مقررات محیط خانه نیز باید منصفانه وضع شود چون کودکان کم سن و سال فقط در صورتی که احساس امنیت کنند شاد می‌شوند و زمانی که چارچوب محکمی برای رفتارهایشان وجود داشته باشد پیشرفت می‌کنند.

وی افزود: بهتر است به کودکان خود بفهمانیم که هیچ مشکل لاینحلی در خانواده وجود ندارد و او باید خوش‌بین باشد. با این رفتار می‌توانیم حلقه شادی فرزندانمان را کامل کنیم و به آن‌ها کمک کنیم ارتباطات دوستانه و خارج از حیطه والدین را حفظ کنند و آن را از شروط اصلی شاد زیستن در آینده بدانند.

صادقیان تصریح کرد: علاوه‌بر موارد عنوان شده، می‌توانیم اشیای مورد علاقه فرزندمان مانند عکس‌ها، کارت‌پستال‌ها، یادگاری‌ها و کاردستی‌هایی که یادآور خاطرات شاد او هستند را داخل جعبه‌ای قرار دهیم و هرگاه بیمار یا غمگین بود با نشان دادن این وسایل و تجدد خاطرات لبخند را روی لبانش بنشانیم.

این روانشناس خاطرنشان کرد: البته نباید سعی کنیم فرزندمان را از همه ناراحتی‌ها دور نگه داریم بلکه باید چگونگی مواجه شدن با آن‌ها را به او بیاموزیم. مثلاً اگر شکست درسی او را ناامید کرده کمک کنیم تا هرچه سریع‌تر به وضعیت عادی خود برگردد و تشویقش کنیم تا احساسات خود را در قالب نوشته یا نقاشی بیان کند. هم‌چنین می‌توانیم با فرزندمان در خصوص عقاید خود، خداوند و مقدسات دینی صحبت کرده و احساس مراقبت و توجه را در او پرورش دهیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha