• جمعه / ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۲:۲۸
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1403022114987
  • خبرنگار : 50167

انتخاب قوی؛ ایران قوی

نظارت ۱۶۰۰ ناظر بر مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در زنجان

نظارت ۱۶۰۰ ناظر بر مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در زنجان

ایسنا/زنجان رئیس هیئت نظارت بر انتخابات استان زنجان گفت: ۱۶۰۰ نفر به عنوان ناظر در دومین مرحله انتخاب مجلس شورای اسلامی حضور دارند و نظارت می‌کنند.

جواد محمدی امروز (جمعه ۲۱ اردیبهشت‌ماه) با حضور در ستاد انتخابات استان زنجان در جمع خبرنگاران حاضر در سالن امام علی استانداری زنجان، اظهار کرد: با توجه به اینکه مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی تکمیل‌کننده مرحله اول بوده، حضور در این مرحله نیز حائز اهمیت است.

وی با بیان اینکه اکنون مرحله دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی با آرامش در ۲ حوزه انتخابیه زنجان و طارم و خدابنده در حال برگزاری است، افزود: ۱۶۰۰ نغر به عنوان ناظر در دومین مرحله انتخاب مجلس شورای اسلامی حضور داشته و بر روند برگزاری انتخابات نظارت می‌کنند.

رئیس هیئت نظارت بر انتخابات استان زنجان ضمن دعوت مردم به رقم زدن سرنوشت خود در پای صندوق‌های رای، گفت: افراد پس از اخذ رای باید شعبه را ترک کنند.

محمدی با بیان اینکه در هر دوره از انتخابات معمولا تخلفات ریز و درشتی صورت می‌گیرد که برخی منجر به جرم می‌شود، اظهار کرد: جرم‌های صورت گرفته، جرم‌انگاری شده و برخی پرونده‌ها به دادستانی ارجاع داده شده است؛ گفتنی است در مرحله نخست، برخی تخلفات منجر به عزل برخی مسئولان و ناظران در استان نیز شد.

او با بیان اینکه در مرحله اول دوازدهمین دوره انتخابات تخلفات تاثیرگذاری که باعث ابطال صندوق آرا مردم در استان زنجان شود در شعب‌ها نبود، افزود: جرم‌انگاری‌ها گزارش شده و برخی تخلفات در شورای نگهبان در حال بررسی است و برخی از تخلفات و جرایم پس از انتخابات رسیدگی می‌شود.

رئیس هیئت نظارت بر انتخابات استان زنجان ادامه داد: بازه زمانی که برای بررسی صلاحیت‌ها توسط هیئت نظارت بر انتخابات استان زنجان انجام می‌شود، مشخص بوده و تخلفاتی که مربوط به مجریان بوده رسیدگی شده و در مرحله دوم حضور ندارند.

محمدی با بیان اینکه مو به مو به تخلفات دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی رسیدگی شده است، اظهار کرد: موضوع بررسی صلاحیت‌ها برعهده خود شورای نگهبان بوده و گزارش‌های هیئت نظارت بر انتخابات استان زنجان برای قبل، حین و بعد از انتخابات است.

وی با تاکید بر اینکه در سر صندوق هیچ‌گونه تخلفی صورت نمی‌گیرد، افزود: سخت‌گیری برای پیشگیری از تخلف صورت گرفته است که انتخابات با صحت کامل انجام شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha