• پنجشنبه / ۱۷ فروردین ۱۳۹۶ / ۰۲:۳۰
  • دسته‌بندی: علم
  • کد خبر: 96011705777
  • منبع : نمایندگی خراسان رضوی

ضرورت حمایت از پارک‌های علم‌وفناوری برای تحقق شعار سال

ضرورت حمایت از پارک‌های علم‌وفناوری برای تحقق شعار سال

رییس پارک علم و فناوری خراسان با اشاره به مزین شدن امسال به نام سال " اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال"، گفت: مخاطب سخن مقام معظم رهبری در بحث تولید و اشتغال، پارک‌های علم و فناوری هستند؛ بنابراین باید حمایت‌های بیشتری از جانب دولت و مجلس صورت گیرد و زیرساخت‌های لازم برای آن فراهم شود تا بتوان نقش این پارک‌ها را در تحقق شعار سال پررنگ کرد.

دکتر سید حسن علم‌الهدایی در گفت‌وگو با ایسنا، در رابطه با برنامه‌های سال 96 پارک علم و فناوری خراسان، اظهار کرد: توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان و تسهیل صادرات را طی سال جدید در دستور کار قرار داده‌ایم. همچنین با توجه به سخنان مقام معظم رهبری، ضریب اشتغال، تولید و حمایت‌ها را افزایش می‌دهیم.

علم‌الهدایی درخصوص همکاری پارک علم و فناوری با دانشگاه‌ها، گفت: تاکنون دو مرکز رشد در دانشگاه فردوسی مشهد راه‌اندازی شده است و به دنبال ایجاد پردیس‌های فناوری در دانشگاه‌ها نیز هستیم که در واقع پارک‌های علم و فناوری کوچک محسوب می‌شوند و قوانین پارک‌ها در آن‌ها جاری خواهد بود؛ زیرا در هر استان با توجه به قانون بیش از یک پارک نمی‌تواند وجود داشته باشد.

وی اضافه کرد: پردیس سلامت در دانشگاه علوم پزشکی مشهد را ایجاد کردیم و در نیمه اول سال در دانشگاه آزاد اسلامی مشهد نیز پردیس علم و فناوری را افتتاح خواهیم کرد و اکنون نیز در حال گفت‌وگو با دانشگاه فردوسی و شهرداری مشهد برای افتتاح پردیس علم و فناوری هستیم.

رییس پارک علم و فناوری خراسان گفت: پارک علم و فناوری خراسان از طرح‌های جدید در زمینه علوم انسانی نیز حمایت می‌کند.

وی با بیان اینکه رسالت پارک‌های علم و فناوری توسعه فناوری‌ها، محصولات و امکانات جدید بر مبنای اقتصاد دانشی و یادگیری است، ادامه داد: اقتصاد مقاومتی و دانشی دو بال اقتصاد مقاومتی هستند؛ یعنی آنچه که در شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور صورت می‌گیرد تا منجر به صادرات یک کالا و بی‌نیازی کالاهای وارداتی شود، از مصادیق اقتصاد مقاومتی و مقوله تولید و اشتغال است.

رییس پارک علم و فناوری خراسان تصریح کرد: در پارک علم و فناوری، شرکت‌ها محصولی را بر مبنای علمی تولید می‌کنند و افراد زیادی را به‌طور مستقیم و غیرمستقیم به کار می‌گمارند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha