• چهارشنبه / ۱۸ مرداد ۱۳۹۶ / ۱۵:۳۸
  • دسته‌بندی: علم
  • کد خبر: 96051811345
  • خبرنگار : 30057

راه‌اندازی مرکز پایش جنگل‌ها با همکاری دو دستگاه دولتی

راه‌اندازی مرکز پایش جنگل‌ها با همکاری دو دستگاه دولتی

دبیر ستاد توسعه صنایع هوایی و هوانوردی معاونت علمی‌وفناوری ریاست‌جمهوری از راه‌اندازی مرکز ملی پایش جنگل‌ها و مراتع خبر داد و گفت: این مرکز با همکاری سازمان جنگل‌ها و مراتع راه‌اندازی خواهد شد.

به گزارش ایسنا، منوچهر منطقی در جلسه توسعه فناوری‌های اطفاء حریق جنگل‌ها و مراتع کشور اظهار کرد: معاونت، سابقه همکاری بسیار خوبی با سازمان جنگل‌ها و مراتع کشور دراین زمینه دارد و معاون علمی نیز طرح ایجاد مرکز ملی پایش جنگل‌ها و مراتع کشور را که با همکاری این سازمان راه‌اندازی خواهد شد، مورد تایید قرار داده‌اند.

به گفته منطقی، لازم است همکاری‌های بیشتر و نزدیکتری بین معاونت و سازمان جنگل‌ها و مراتع برای رفع موانع اجرایی شدن این طرح صورت گیرد.

وی همچنین افزود: ستاد آمادگی دارد بر اساس استانداردها و نظرات تخصصی سازمان جنگل‌ها و مراتع کشور، قسمت‌های مورد نیاز اصلاح طرح را ویرایش کند.

علی وطنی، معاون توسعه فناوری معاونت علمی‌وفناوری ریاست‌جمهوری نیز در این جلسه با اشاره به ضرورت استفاده از فناوری در اطفاء حریق جنگل‌ها گفت: متاسفانه هر سال بر اثر تغییرات اقلیم و بی‌توجهی برخی افراد مساحت بسیار زیادی از جنگل‌ها و مراتع کشور طعمه حریق می‌شوند و خسارات مالی و جانی فراوانی را به کشور تحمیل می‌کنند.

معاون توسعه فناوری معاونت علمی با تاکید بر هم افزایی بیش از پیش دستگاه‌های ملی و محلی، اظهار کرد: اطفاء حریق جنگل‌ها و مراتع کشور به دلیل گستردگی ابعاد مالی، ساختاری، حقوقی و قانونی از عهده یک سازمان و یا یک دستگاه خارج است و باید همه دستگاه‌های ملی و محلی با پرهیز از اقدامات جزیره‌ای، با همکاری و مشارکت جدی یکدیگر نسبت به مدیریت این پدیده اقدام کنند.

وی خاطرنشان کرد: معاونت علمی آماده است پیشنهادات و نظرات تخصصی دستگاه‌ها، سازمان‌ها و اشخاص را در حوزه اطفاء حریق جنگل‌ها و مراتع بشنود، بپذیرد، تحلیل کند و به کمک پیشنهاد دهندگان این معضل را حل کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha