• چهارشنبه / ۲۴ بهمن ۱۳۹۷ / ۱۶:۰۲
  • دسته‌بندی: علم
  • کد خبر: 97112412696
  • منبع : دانشگاه صنعتی امیر کبیر

اقدام برای افزایش ظرفیت برج فناوری دانشگاه امیرکبیر/ورود فعالیت‌های دانش‌بنیانی به دانشکده‌ها

اقدام برای افزایش ظرفیت برج فناوری دانشگاه امیرکبیر/ورود فعالیت‌های دانش‌بنیانی به دانشکده‌ها

رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: در این دانشگاه برنامه داریم موضوع دانش‌بنیانی را به دانشکده‌ها وارد کنیم تا فارغ‌التحصیلان و اساتید ارتباط نزدیک‌تری با موضوع دانش‌بنیانی داشته باشند.

به گزارش ایسنا، دکتر سیداحمد معتمدی در نشست با رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی گفت: این دانشگاه دارای برنامه راهبردی است که دستیابی به دانشگاه نسل سوم یکی از اولویت‌های این برنامه به شمار می‌رود.

وی افزود: با راه‌اندازی برج فناوری در دانشگاه صنعتی امیرکبیر تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان فعال در این دانشگاه از ۱۰ شرکت به ۱۳۷ شرکت افزایش یافته است.

رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر اظهار کرد: درخواست استقرار شرکت‌های دانش‌بنیان در برج فناوری این دانشگاه روبه افزایش است و به دنبال طراحی مدل چابک برای جذب این شرکت‌ها هستیم.

معتمدی خاطرنشان کرد: در برج فناوری این دانشگاه، بانک‌ها به عنوان سرمایه‌گذاران ریسک‌پذیر و شرکت‌های خارجی حضور دارند.

وی عنوان کرد: برنامه داریم موضوع دانش بنیانی را به دانشکده‌های این دانشگاه وارد کنیم تا فارغ التحصیلان و اساتید ارتباط نزدیک تری با موضوع دانش بنیانی داشته باشند.

رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر تصریح کرد: ۷ دانشکده این دانشگاه فضای لازم برای فعالیت‌های دانش‌بنیانی را اختصاص داده‌اند و با کمک‌های دانشگاه و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری پیش‌بینی می‌شود که طرح ورود مسئله دانش‌بنیانی به دانشکده‌های دانشگاه تا اردیبهشت ماه فعال شود.

معتمدی تاکید کرد: ظرفیت ساختمان معاونت پژوهشی این دانشگاه قرار است به برج فناوری این دانشگاه اختصاص داده شود که در حال مذاکره با شهرداری برای انجام امور اداری هستیم.

وی گفت: امیدواریم طی ۶ ماه آینده ظرفیت برج فناوری این دانشگاه دو برابر شود.

موافقت اولیه برای راه‌اندازی پارک فناوری در اطراف دانشگاه کسب شده است

دکترحسینی تودشکی، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه امیرکبیر گفت: با توجه به اینکه در دانشگاه صنعتی امیرکبیر به دنبال توسعه فعالیت‌های فناورانه هستیم، بنابراین طبق مذاکره صورت گرفته با وزارت علوم، موافقت اولیه برای راه‌اندازی پارک علم و فناوری در اطراف دانشگاه کسب شده است.

وی عنوان کرد: پیش‌بینی می‌شود طی چند ماه آینده مجوز راه‌اندازی این پارک به دانشگاه اعطا شود.

وی گفت: بخشی از دفاتر تحقیق و توسعه بانک‌های ملت، آینده و ملی و همچنین برخی از صنایع در دانشگاه صنعتی امیرکبیر و برج فناوری ایجاد شده است.

برون‌سپاری خدمات صندوق نوآوری در دستور کار است

دکتر علی وحدت، رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی نیز در این نشست با بیان اینکه تسهیل و تسریع فرآیند اعطای تسهیلات و صدور ضمانت‌نامه از مهمترین برنامه‌های صندوق نوآوری و شکوفایی محسوب می‌شود، تصریح کرد: برون‌سپاری خدمات صندوق و واگذاری آنها به نهادهایی خصوصی به‌ویژه صندوق‌های پژوهش و فناوری در دستور کار صندوق است.

وحدت با توجه به اینکه دبیرخانه کارگروه صندوق‌های پژوهش و فناوری در صندوق نوآوری و شکوفایی مستقر است، گفت: بر اساس سیاست‌های جدید، صندوق نوآوری و شکوفایی می‌تواند تا ۹ برابر سرمایه اولیه صندوق‌های پژوهش و فناوری به آنها اعتبار اختصاص دهد. این صندوق‌ها دارای دو ویژگی خاص هستند که یا در حوزه جغرافیایی خاصی (اکثر استان‌ها) حضور دارند و یا در زمینه ویژه‌ای مانند تجهیزات پزشکی یا انرژی و غیره فعالیت می‌کنند که با این خط اعتباری می‌تواند در حوزه تسهیلات عملکرد خود را افزایش دهند.

به گفته وی صندوق نوآوری و شکوفایی در صدد است با بهره‌گیری از ظرفیت‌های صندوق‌های پژوهش و فناوری، مراجعه شرکت‌های دانش‌بنیان را به صندوق نوآوری و شکوفایی به حداقل برساند.

دکتر وحدت در پایان نشست از برج فناوری دانشگاه صنعتی امیرکبیر بازدید کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha