• یکشنبه / ۳۱ شهریور ۱۳۹۸ / ۱۳:۳۲
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 98063115574
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان:

اصفهان با کمبود شدید نیرو مواجه است

اصفهان با کمبود شدید نیرو مواجه است

ایسنا/اصفهان مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: در خصوص نیروی انسانی وضعیت مناسبی نداریم و استان اصفهان جز سه استان کشور است که با کمبود شدید نیرو مواجه است.

به گزارش خبرنگار ایسنا، محمد اعتدادی امروز (یکشنبه) در صحن علنی شورای اسلامی شهر اصفهان، اظهار کرد: در تابستان در آموزش و پرورش به پروژه مهر مدارس توجه ویژه شد، پروژه مهر تلاشی فراسازمانی است که نهادهای بیرونی و نهاد داخلی آموزش و پرورش در کنار هم برای این پروژه تلاش می‌کنند. افتتاح ستاد مهر شهر اصفهان یکی از همین پروژه‌ها است.

وی افزود: حوزه نیروی انسانی مشکل دارترین حوزه آموزش و پرورش بوده که اقداماتی پیرامون جبران کسری نیرو انجام شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان ادامه داد: شش ناحیه شهر اصفهان 1552 واحد آموزشی دولتی و غیر دولتی در سال جاری خواهند داشت. زنگ مهر فردا در مدرسه شالباف ناحیه چهار اصفهان به صدا در خواهد آمد و رسماً سال تحصیلی در استان اصفهان آغاز خواهد شد.

اعتدادی تصریح کرد: دوره ابتدایی 843 واحد، متوسطه اول 372 و متوسطه دوم 336 واحد آموزشی دارند و 70 واحد آموزشی استثنایی نیز در شهر اصفهان فعال خواهند بود. در استان اصفهان بدون پیش دبستانی 5311 واحد وجود دارد. همچنین 845 هزار نام در سامانه سناد ثبت شده است که 335 هزار و 918 نفر دانش آموز در شهر اصفهان ثبت نام کرده‌اند که این ثبت نام همچنان ادامه دارد و هنوز بحث ثبت نام 7 هزار نفر از اتباع خارجی باقی مانده است.

وی اضافه کرد: در استان 184 هزار نفر ابتدایی، متوسطه اول 181 هزار نفر و 70 هزار نفر دوره متوسط دوم مشغول تحصیل خواهند بود. دانش آموزان استثنایی شهر اصفهان 1961 نفر در شش ناحیه مشغول تحصیل هستند و کل کلاس‌های دایر در شهر اصفهان 36 هزار کلاس است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: در خصوص نیروی انسانی وضعیت مناسبی نداریم و استان اصفهان جز سه استان کشور است که با کمبود شدید نیرو مواجه است. آموزش و پرورش اصفهان اقداماتی انجام داده است و با معاون رئیس جمهور و رییس سازمان برنامه و بودجه نشست‌هایی داشته‌ایم و از پتانسیل همکاران بازنشسته استفاده کردیم و از همکارانی که به صورت موظف مشغول بودند درخواست کردیم ساعت غیر موظف را کاهش دهند.

اعتدادی ادامه داد: برای شروع سال تحصیلی از تمام پتانسیل‌های خود استفاده کردیم و قطعاً با این ظرفیت و حجم بالای نیروهای بازنشسته و سایر پتانسیل‌ها آن کیفیتی که به دنبالش هستیم رقم نخواهد خورد، اما با تلاشی که همکاران انجام می‌دهند و دوره‌های آموزشی ضمن خدمت سطح و جایگاه اصفهان را به بالاترین حد خود در آموزش می‌رسانیم.

وی خاطرنشان کرد: دارای نقص هستیم و تلاش می‌کنیم آموزش و پرورش استان اصفهان را به جایگاه بهتر برسانیم، جایگاه اصفهان در رتبه‌های کنکور سراسری در کل کشور سوم است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha