• دوشنبه / ۲۲ مهر ۱۳۹۸ / ۱۵:۳۹
  • دسته‌بندی: علم
  • کد خبر: 98072216865
  • منبع : وزارت علوم و تحقیقات

گسترش همکاری دانشگاه علم و صنعت با پارک فناوری قزوین

گسترش همکاری دانشگاه علم و صنعت با پارک فناوری قزوین

تفاهم‌نامه همکاری دانشگاه علم و صنعت ایران و پارک علم و فناوری قزوین، به‌منظور گسترش همکاری‌های پژوهشی، فناوری و آموزشی توسط دکترجبارعلی ذاکری رئیس دانشگاه علم و صنعت ایران و دکتر مصطفی مافی سرپرست پارک علم و فناوری قزوین به امضا رسید.

به گزارش ایسنا، موضوع این تفاهم‌نامه همکاری، تعیین زمینه‌های کاری موردعلاقه طرفین، تدوین برنامه‌های اجرایی مشترک برای هر زمینه و تخصیص منابع مشترک به‌منظور نیل به اهداف تعیین‌شده در برنامه‌ها است.

شناسایی و برنامه‌ریزی برای رفع برخی مشکلات پارک، برنامه‌ریزی مشترک برای نیل به تجاری‌سازی فناوری‌های جدید موردعلاقه و نیاز طرفین و برنامه‌ریزی مشترک به‌منظور رفع چالش‌های ملی که با تجمیع ظرفیت‌های طرفین، قابل تأمین و مرتفع‌سازی باشند از اهداف این تفاهم‌نامه همکاری هستند.

همچنین تدوین و تألیف اسناد و مدارک علمی به‌صورت مشترک، طراحی و اجرای پروژه‌های مشترک تحقیقاتی، استفاده از امکانات آزمایشگاهی و پژوهشی موجود طرفین، راه‌اندازی دوره‌های مشترک، تأسیس شرکت‌های مشترک باهدف تجاری‌سازی فناوری‌های مشترک و راه‌اندازی مشترک سازمان‌های پژوهشی (مانند مراکز تحقیقاتی و پژوهشکده‌ها)، از روش‌های پیشنهادی موردتوافق برای نیل به اهداف مورداشاره در این تفاهم‌نامه است.

دکتر ذاکری، رئیس دانشگاه علم و صنعت ایران در نشستی که در حاشیه امضای این تفاهم‌نامه همکاری در محل این دانشگاه برگزار شد، با ابراز خرسندی از حرکت به سمت موضوعات و فعالیت‌هایی که هم‌افزایی دارد و منشا خیر برای طرفین است، گفت: پارک‌های علم و فناوری با هدف والایی تأسیس‌شده و به‌نوعی برای مهاجرت به دانشگاه‌های نسل ۲ و ۳ ایفای نقش می‌کنند و امیدوارم با تعاملات دانشگاهی بتوانند توانمندی بیشتری پیدا کنند.

وی افزود: شناسایی نیازها و فعالیت‌های صنایع مختلف مانند حمل‌ونقل، خودرو، صنعت ریلی، صنایع غذایی، برق، انرژی به بهره‌گیری از توانایی دانشجویان و مراکز رشد دانشجویی در دانشگاه‌ها کمک خواهد کرد و درنهایت، همکاران دانشگاهی خواهند توانست با بهره‌گیری از توانایی دانشکده‌های مختلف، نیازهای بخش‌های گوناگون صنایع را برطرف کنند.

رئیس دانشگاه علم و صنعت ایران تأکید کرد: باید سعی کنیم تجربیات مشترک را با برگزاری جلسات مشترک به یکدیگر منتقل کنیم و این کار، هم‌افزایی و اثربخشی دانشگاه و پارک علم و فناوری را افزون می‌کند.

دکتر ذاکری با اشاره به تعاملات و ارتباطات خوب دانشگاه علم و صنعت ایران با دانشگاه‌های آلمان و میزبانی طرح‌های تحقیقاتی مشترک تمامی دانشگاه‌های کشور با آلمان از سوی این دانشگاه، گفت: شما نیز در پارک می‌توانید از تجربیات بخشی از این پروژه‌ها استفاده کنید و برای ارتقای مراودات بین‌المللی خود تلاش کنید. این ارتباطات باید در شرایط تحریمی بهتر شود و درنهایت ما باید مکمل هم باشیم و مجموعه فعالیت‌هایمان موجب پیشرفت و الگویی برای سایرین باشد.

رایزنی برای ایجاد پردیس پارک علم و فناوری در چشمه نور

در ادامه دکتر فانی، سرپرست پارک علم و فناوری قزوین، توضیحات بیشتری درباره موقعیت شهر قزوین، امکانات و نیازمندی‌های آن ارائه کرد.

وی با اشاره به اینکه که در قزوین ۹ شهرک صنعتی وجود دارد و در حال رایزنی برای ایجاد پردیس پارک علم و فناوری در چشمه نور هستیم، تصریح کرد: استان قزوین، اولین استانی است که سند آمایش علم و فناوری دارد و همه زیرساخت‌های لازم برای همکاری دانشگاه با پارک علم و فناوری قزوین مهیاست و فکر می‌کنم فعالیت‌های زیادی را می‌توان به‌طور مشترک پیگیری کرد.

دکتر فانی تأکید کرد: می‌خواهیم از همه قابلیت‌های استان و پارک علم و فناوری استفاده کنیم و در بحث فرصت مطالعاتی اساتید نیز می‌توانیم میزبان اساتید متخصص جوان در راستای پاسخگویی به سؤالات صنایع باشیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha