• سه‌شنبه / ۳۱ تیر ۱۳۹۹ / ۰۸:۴۶
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: 99043122862
  • منبع : نمایندگی اردبیل

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل:

ترم تابستانی به صورت فشرده و آنلاین برگزار می شود

ترم تابستانی به صورت فشرده و آنلاین برگزار می شود

ایسنا/اردبیل رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اردبیل گفت: ترم تابستانی به صورت فشرده پیش بینی شده و به صورت آنلاین برگزار می شود.

اسحاق رسولی در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: در ترم گذشته حدود ۷۰ درصد دانشجویان این دانشگاه حضور منظم در آموزشهای آنلاین داشتند ولی متاسفانه ۳۰درصد از دانشجویان به دلایل مختلف حضور منظم نداشتهاند.
وی  بابیان اینکه  دانشگاه آزاد اسلامی بیش از 10 سال هست که واحد الکترونیکی داشته و به صورت مجازی دانشجو می پذیرفت، ادامه داد: این دانشگاه  از قبل آمادگیهای خوبی از نظر زیرساخت های آموزش آنلاین در آن فراهم بود اما طبیعی است، چنین پیش بینی و برنامه ای وجود نداشت که به این زودی تمام آموزش های حضوری به آموزش آنلاین تبدیل شود.
رسولی ادامه داد: خوشبختانه در استان اردبیل با همکاری واحد الکترونیکی دانشگاه آزاد اسلامی و مدیریت یکپارچه سازمان مرکزی و همت و تلاش شبانه روزی همکاران در استان، ظرف یک هفته مشخصات و داده های 2 هزار و 700 کلاس درسی به سامانه آموزش آنلاین منتقل و امکان برگزاری  آموزش آنلاین در استان فراهم شد.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اردبیل با بیان اینکه در حقیقت از ۲۴ اسفند ماه آموزش آنلاین در این دانشگاه کلید خورد، ادامه داد: در این بین با توجه به عدم آمادگی کامل از سوی کارکنان، دانشجویان و اساتید و افزایش بار سامانه و همچنین زیر ساخت و سرعت پایین اینترنت در کشور در یک ماه اول اختلالاتی در آموزش آنلاین وجود داشت ولی بعد از آن فرایند آموزش آنلاین روانتر شد.
وی اظهار کرد: در کنار سامانه آموزش آنلاین، اساتید از شبکههای اجتماعی و فضای مجازی نیز به عنوان فضای مکمل آموزش آنلاین استفاده کرده و کلاسهای آموزشی را پیش بردند.

رسولی گفت: برای حفظ سلامتی دانشجویان و کارکنان، هماهنگی با برنامههای ستاد مقابله با کرونا و همچنین رعایت پروتکلهای بهداشتی ارائه شده از سوی ستاد مذکور و رعایت پروتکل بهداشتی معاونت علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی برای شرایط برگزاری امتحانات و حضور کارکنان در شرایط کرونا به اجرا گذاشته شده است.
وی با بیان اینکه تمامی کارکنانی که به نوعی بیمار بوده یا در خود و خانواده هایشان بیماری زمینهای باشد مجاز به حضور در دانشگاه نیستند و از طریق مرخصی و دور کاری عمل میکنند، اضافه کرد: حضور با ماسک در فضای کاری، رعایت فاصله گذاری فیزیکی، ضدعفونی منظم و مستمر محیط کاری، کاهش ساعات کاری و شیفتی کردن کار در برخی حوزههایی که امکان پذیر است از جمله مواردی است که تلاش میشود از سلامت همکاران و دانشجویان به عنوان مهمترین دغدغه مراقبت شود .

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha