• چهارشنبه / ۲۳ مهر ۱۳۹۹ / ۰۹:۲۸
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 99072317102
  • خبرنگار : 71592

بیانیه مشترک گروههای لیبیایی در پایان نشست قاهره/دولت وفاق ملی: لیبی آماده توافق سیاسی است

بیانیه مشترک گروههای لیبیایی در پایان نشست قاهره/دولت وفاق ملی: لیبی آماده توافق سیاسی است

نمایندگان شورای پارلمان طبرق(دولت شرق لیبی) و شورای دولت وفاق ملی لیبی(دولت طرابلس) در پایان نشست قاهره بر سر لزوم پایان دادن به مرحله انتقالی و تامین تدارکات مرحله دائم توافق کردند.

به گزارش ایسنا، به نقل از روسیا الیوم، حاضران در این نشست با صدور بیانیه مشترکی اعلام کردند، پیرامون امکان برگزاری همه پرسی درباره پیش نویس قانون اساسی فعلی یا عدم برگزاری آن بحث های حقوقی انجام شد و نظرات و پیشنهادات مختلفی نیز مطرح شد.

در این بیانیه آمده است، دو طرف انعطاف پذیری زیادی در گفتگو نشان دادند و توافق کردند که بحث ها را ادامه دهند.

همچنین دو طرف تمایل خود را برای برگزاری دور بعدی مذاکرات در مصر برای تکمیل بحث های سازنده در مورد ترتیبات قانون اساسی ابراز داشتند.

هیئت شورای پارلمان دولت شرق لیبی و شورای دولت وفاق ملی مشار در طرابلس در این نشست بر لزوم برگزاری گفتگوی اجتماعی با هدف دستیابی به توافقات قانونی که به کشور اجازه می دهد در مسیر قانون اساسی به جلو حرکت کند، تاکید کردند.

همچنین فتحی پاشاغا، وزیر کشور دولت وفاق ملی در دیدار با رئیس هیئت اتحادیه اروپا در لیبی اعلام کرد، اکنون لیبی آماده اعلام یک توافق سیاسی است که همه طرف های کشور را گرد هم آورد. نتایج دیدارهای خارجی میان تیم ها بهترین دلیل بر این امر است.

وی با بیان اینکه مردم لیبی به دنبال یک رهبری سیاسی واحدی هستند که کشور را به ساحل امن برساند، افزود، کشورش به حمایت کشورهای اتحادیه اروپا در همه زمینه ها به ویژه در حوزه خدمات امیدوار است.

رئیس هیئت اتحادیه اروپا در لیبی نیز ابراز امیدواری کرد که مردم لیبی بدون هیچ گونه مداخله خارجی زمام امور را به دست گیرند.

دو طرف در این دیدار که در طرابلس برگزار شد، پرونده همکاری اروپا و لیبی در همه زمینه ها به ویژه همکاری ایتالیا و لیبی در پرونده مهاجرت را بررسی کردند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha