• چهارشنبه / ۳ دی ۱۳۹۹ / ۱۵:۲۵
  • دسته‌بندی: آذربایجان شرقی
  • کد خبر: 99100302482
  • خبرنگار : 50004

رییس دانشگاه هنر اسلامی تبریز:

مشکلات کشور با مقاله حل نمی‌شود

مشکلات کشور با مقاله حل نمی‌شود

ایسنا/آذربایجان شرقی رییس دانشگاه هنر اسلامی تبریز با تاکید بر اینکه مشکلات کشور با مقاله حل نمی‌شود، گفت: دانشگاه باید اثرگذار و اثر محور باشد.

دکتر محمد علی کی‌نژاد روز چهارشنبه در برنامه تجلیل از پژوهشگران و فناوران دانشگاه هنر اسلامی تبریز با بیان این مطلب، اظهار کرد: در شرایط فعلی کشور، کرونا را باید تبدیل به فرصت کنیم، به عنوان مثال در مورد برگزاری کلاس‌ها که با این شرایط پیش می‌رود، می‌توان فضای مجازی را به واقعیت مجازی تبدیل کرد.

وی تاکید کرد: اقتدار و قدرت کشور نه فقط در تحقیقات نظامی، بلکه در تحقیقات غیرنظامی هم بوده و در این زمینه نیز قدم‌های خیلی خوبی در رابطه با اقتدار کشور برداشته‌ایم.

وی افزود: در بسیاری از جاها سعی می‌کنند پژوهش‌ نظامی را به پژوهش غیرنظامی تعبیر کنند، رسانههای بیگانه تحقیقات غیر نظامی ما را به تحقیقات نظامی ربط دهند که واقعیت ندارد.

به گزارش ایسنا، عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه تحقیقات غیرنظامی کم‌تر از پژوهش‌های نظامی‌ نیستند، اظهار کرد: وقتی می‌گوییم تحقیقات نظامی چهره‌ی درخشانی دارد، تحقیقات غیر نظامی هم پیشانی درخشانی دارد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه رشته‌های هنری در کشور ما در چندین دانشگاه مشخص موجود هستند، اظهار کرد: وقتی از تحقیقات در این زمینه صحبت می‌کنیم، منظورمان فقط مقالات نمایه شده در مجلات خارجی معتبر نیست، مقالات باید نیازهای کشور را برطرف کرده و کاربرد و آینده‌نگری هم باید مد نظر قرار بگیرد؛ دانشگاه بدون تخقیق معنی ندارد.

وی ضمن تایید نسبت خوب دانشجویان تحصیلات تکمیلی به دانشجویان کارشناسی ، گفت: تعداد دانشجویان تحصیلات تکمیلی در دانشگاه هنر اسلامی تبریز بستر قوی، اساتیدانشگاه‌ را به سمت پژوهش محور بودن و استفاده‌ی بهینه از امکانات موجود سوق دهند

کی‌نژاد در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به برگزاری مجازی نمایشگاه ارسیکا (نمایشگاه بین‎المللی خلاقیت و نوآوری تبریز در صنایع دستی و هنرهای اسلامی) با حضور هنرمندان صنایع دستی جهان اسلام خبر داد و برگزاری این نمایشگاه‌ها را فرصتی برای دوستی و رساندن ظرفیت‌ها به کشورهای شرکت کننده عنوان کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha