• شنبه / ۲ اسفند ۱۳۹۹ / ۱۴:۰۳
  • دسته‌بندی: کرمان
  • کد خبر: 99120200907
  • خبرنگار : 50189

هنوز وجود ویروس جهش یافته در استان کرمان اثبات نشده است

هنوز وجود ویروس جهش یافته در استان کرمان اثبات نشده است

ایسنا/کرمان رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان بیان کرد: هنوز ثابت نشده که ویروس جهش یافته در سیرجان است و اگر این ویروس در آن شهر باشد باید رفتارها را کاملا تغییر دهیم. شناسایی این ویروس فقط در تهران انجام می‌شود لذا تا زمان اثبات این موضوع، می‌توان گفت که در استان کرمان ویروس جهش یافته نداریم و اگر این ویروس در استان کرمان گردش پیدا کند کل استان باید قرنطینه شود و بنابراین مردم متعهدانه پروتکل‌ها را رعایت کنند تا با این مشکل روبرو نشویم.

دکتر "حمیدرضا رشیدی‌نژاد" ظهر امروز دوم اسفندماه در شصت و چهارمین جلسه ستاد مقابله با کرونای استان کرمان گفت: وضعیت استان کرمان بیش از یک ماه نسبتا پایدار است اما هشدارها پا برجاست.

وی با اشاره به وضعیت شهر سیرجان اظهار کرد: اگر بیماری کووید 19 در شهر سیرجان کنترل نشود ممکن است این وضعیت گریبان‌ سایر شهرهای استان را نیز بگیرد. لذا باید مسئولین و مردم جدی‌تر به این موضوع توجه کنند.

رشیدی نژاد با اشاره به نوسانات تعداد مبتلایان در استان کرمان ادامه داد: این نوسانات آمار در استان به دلیل وضعیت سیرجان است و باتوجه به اینکه سیرجان یک شهر اقتصادی است و با تعطیلی آن لطمه اقتصادی به استان وارد می‌شود لذا باید قبل از دیر شدن همه نهادها و مردم در کنترل بیماری همکاری داشته باشند و همه جلسات و بازدیدها در این شهرستان تا اطلاع ثانوی متوقف و به صورت مجازی برگزار کنید.

وی بیان کرد: هنوز ثابت نشده که ویروس جهش یافته در سیرجان است و اگر این ویروس در آن شهر باشد باید رفتارها را کاملا تغییر دهیم. شناسایی این ویروس فقط در تهران انجام می‌شود لذا تا زمان اثبات این موضوع، می‌توان گفت که در استان کرمان ویروس جهش یافته نداریم و اگر این ویروس در استان کرمان گردش پیدا کند کل استان باید قرنطینه شود بنابراین مردم متعهدانه پروتکل‌ها را رعایت کنند تا با این مشکل روبرو نشویم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha