• شنبه / ۲۳ اسفند ۱۳۹۹ / ۱۱:۲۸
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 99122317137
  • منبع : نمایندگی همدان

سوختن دست و پا، بیشترین صدمه در چهارشنبه‌سوری

سوختن دست و پا، بیشترین صدمه در چهارشنبه‌سوری

ایسنا/همدان رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی ابن سینای همدان گفت: وقوع سوختگی در ناحیه دست و پا بیشترین میزان صدمه ناشی از استفاده از مواد اشتعالزا و محترقه در روزهای منتهی به پایان سال به ویژه چهارشنبه آخر سال است.

دکتر حبیب معصومی  با بیان اینکه حوادث چهارشنبه پایان سال گذشته در استان ۱۰۹ مصدوم بر جای گذاشت که ۸۵ تن مرد و ۲۴ تن زن بودند و فوتی نداشتیم، افزود: ۱۰۵ تن از مصدومان به علت استفاده از موادمحترقه دچار جراحت شده بودند و پنج تن از مجروحان عابر بودند همچنین از ۱۰۹ مصدوم، ۳۱ تن بستری شدند.

وی با بیان اینکه دانش آموزان ۶ تا ۱۸ سال بیشترین تعداد مصدومان را تشکیل دادند، اضافه کرد: آسیب های وارد شده به ترتیب فراوانی، سوختگی، بریدگی، خراشیدگی و قطع عضو به ویژه انگشتان بوده، محل های آسیب نیز به ترتیب فراوانی ناحیه دست، سر و گردن، چشم، پا و انگشت بوده است.

معصومی با تأکید بر اینکه توصیه اورژانس خودداری از هر گونه آتش بازی است، اظهار کرد: در صورت انجام این کار باید توصیه های ایمنی را نیز مورد توجه قرار داد و از افروختن آتش در داخل فضاهای سربسته و پارکینگ منزل مسکونی پرهیز کرد.

مدیر اورژانس پیش بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی همدان تأکید کرد: شهروندان از انداختن وسایل سربسته و تحت فشار نظیر سُرنگ و اسپری در داخل آتش به منظور شادی چهارشنبه آخر سال به جد پرهیز کنند چراکه در صورت انفجار احتمال بروز آسیب جدی بسیار زیاد است.

وی ادامه داد: والدین در خط مقدم پیشگیری از حوادث چهارشنبه پایان سال هستند، بنابراین باید برای پیشگیری از بروز هر گونه حادثه نسبت به خودداری از استفاده فرزندان از مواد محترقه خطرآفرین اقدام کرده و در صورت ضرورت وسایل آتش بازی بی خطر و استاندارد را در اختیار فرزندان قرار دهند.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی همدان، معصومی با بیان اینکه اورژانس در روزهای منتهی به پایان سال به ویژه چهارشنبه سوری در آماده باش کامل است، گفت: در صورت بروز حادثه یا آتش سوزی نخستین اولویت حفظ خونسردی سپس تماس با شماره ۱۲۵ آتش نشانی و ۱۱۵ اورژانس است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha