• یکشنبه / ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۵:۳۷
  • دسته‌بندی: گردشگری و میراث
  • کد خبر: 1403023022207
  • خبرنگار : 71021

کارگروه گردشگری دوچرخه تشکیل شد

کارگروه گردشگری دوچرخه تشکیل شد

کارگروه گردشگری دوچرخه با مشارکت جمعی از فعالان این حوزه در تعامل با دفتر توسعه گردشگری داخلی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی تشکیل شد.

به گزارش ایسنا، نخستین نشست کارگروه گردشگری دوچرخه به عنوان یکی از زیر مجموعه‌های میزهای گردشگری ورزشی و ماجراجویانه ذیل دفتر توسعه گردشگری داخلی معاونت گردشگری برگزار شد.

مصطفی فاطمی ـ مدیر کل دفتر توسعه گردشگری داخلی ـ که ریاست این جلسه را بر عهده داشت، تلاش برای توسعه گردشگری موضوعی و ورود به مباحث گردشگری تخصصی را از جمله امور اجرایی در دست اقدام مطرح کرد.

او با بیان اینکه معاونت گردشگری در مقام دولت، نقش تسهیلگری را به عهده دارد، یادآور شد: در مقابل این امکان، مطالبه‌گری، ارتباط و تعامل فعالین بخش خصوصی با یکدیگر، ترسیم نقشه راه و رفع موانع اجرایی را در پی خواهد داشت.

فاطمی همچنین با اشاره به دستاوردهای تسهیلگری در سایر میزهای تخصصی مشابه، فرصت تعامل دو سویه میان بخش خصوصی و دولتی را راهگشای ورود به موضوع گردشگری موضوعی خواند.

در این نشست اعضاء حاضر از فعالان حوزه گردشگری دوچرخه، با ارائه تجربه‌ها و نتایجِ تلاش برای توسعه این شاخه از گردشگری، درخواست‌های خود را در ابعاد مختلف از جمله نیاز به تدوین و برگزاری دوره‌های راهنمای گردشگری دوچرخه، فعال کردن ظرفیت‌ها، بسترهای زیرساختی، مناسب‌سازی این حوزه و نیز جلب حمایت‌های دولتی مطرح کردند.

بنا بر نظرات دریافت‌شده از نخستین جلسه کارگروه گردشگری دوچرخه، برنامه‌ریزی برای انجام امور اجرایی، تدوین نقشه راه و تقسیم وظایف بین اعضاء کارگروه، اقدام برای معرفی شاخه گردشگری دوچرخه به دفاتر خدمات مسافرتی و نیز ارائه راهکارهای اجرایی با حمایت وزارتخانه از راهنماها و تورهای گردشگری با دوچرخه در دستور کار قرار گرفت.

در پایان تصمیم بر آن شد تا اعضاء حاضر در کارگروه گردشگری دوچرخه ضمن ارتباط مستمر با یکدیگر و برپایی نشست‌های کارشناسی نسبت به روند رشد این حوزه توجه جدی داشته باشند.     

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha