• دوشنبه / ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۳:۱۲
  • دسته‌بندی: فرهنگ عمومی
  • کد خبر: 1403023122981
  • خبرنگار : 71635

حوزه فرهنگ در دوره آیت‌الله رئیسی از بن‌بست خارج شد

حوزه فرهنگ در دوره آیت‌الله رئیسی از بن‌بست خارج شد

دبیر سابق شورای فرهنگ عمومی کشور و رایزن فرهنگی ایران در ایتالیا ضمن عرض تسلیت بابت درگذشت رئیس جمهور و همراهان ایشان،‌ تاکید کرد: در دوره کوتاهِ مسئولیت آیت‌الله رئیسی، حوزه فرهنگ از یک امر تعارفی و به بن‌بست کشیده شده خارج و به اولویتی مهم در کشور تبدیل شد. آیت‌الله رئیسی فرهنگ عمومی را موضوعی اصلی می‌دانستند و نگاه فرعی به این حوزه نداشتند.

سیدمجید امامی که مسئولیت کارگروه ساماندهی مد و لباس را برعهده دارد، در گفت‌وگو با ایسنا، گفت: از طرف فعالان و خادمان فرهنگ عمومی و فرهنگ عامه ایران زمین، مخصوصا هنرمندان حوزه مد و پوشاک این اتفاق بزرگ را تسلیت می‌گویم؛ البته باید خوشحال باشیم که مسئولین و خادمان نظام جمهوری اسلامی ایران به درجه‌ای از فضائل انسانی و اخلاقی رسیده‌اند که موهبت شهادت، پایان رسالت‌ها و ماموریت‌هایشان است.

وی افزود: از عصر روز گذشته (۳۰ اردیبهشت) در ستاد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به شکل مفصل در اندیشه این خبر بسیار مهم هستیم و تمهیداتی برای اینکه بتوانیم انجام وظیفه کنیم‌، اندیشیده‌ایم.

امامی ادامه داد: پس از بازگشت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از حوالی منطقه بروز حادثه،‌ طبعا فعالیت‌ها در جوامع هنری بیشتر خواهد شد. با توجه به اخبار واصله جامعه هنرمندان مد، و پوشاک،‌ طراحی و فعالان حوزه فرهنگ عامه، کودک و نوجوان و... همگی در حال ابراز موضع و ابراز تسلیت بابت این فقدان بزرگ هستند.

وی افزود: در دوره کوتاهِ مسئولیت آیت‌الله رئیسی، حوزه فرهنگ و به ویژه فرهنگ عمومی از یک امر تعارفی و به بن‌بست کشیده شده خارج و به اولویتی مهم در کشور تبدیل شد. شاید آثار نگاه اصالت‌پایه ایشان به فرهنگ در سال‌های آینده دیده شود. آیت‌الله رئیسی فرهنگ عمومی را موضوعی اصلی می‌دانستند و نگاه فرعی به این حوزه نداشتند. حتی اگر مسائل و اقتضائات دیگر نبود، تمام وقت خود را برای مسائل مرتبط با فرهنگ صرف می‌کردند.

مسئول کارگروه ساماندهی مد و لباس بیان کرد: ویژگی برتر شخص رئیس جمهور صداقت و پایبندی به اصول اخلاقی بود و حتی با منتقدان و مخالفان خود نیز جز با اخلاق مواجه نمی‌شدند. تجربه ما از چند سال ارتباط با ایشان، جز دعوت به اخلاق و صداقت نبود. روال اتفاقات فرهنگی که این دولت با راهبری مرحوم آیت‌الله رئیسی آغاز کرد ادامه پیدا خواهد کرد و زمین نخواهد خورد.

وی تاکید کرد: رئیس جمهور فقید از هواداران تحول ساختاری در نظام فرهنگی کشور و از هواداران برگشت رونق به محصولات و خدمات فرهنگی و مشوق مجموعه‌های فرهنگی برای مردمی‌سازی و مخالف بزرگ دولتی‌سازی فعالیت‌ها و خدمات فرهنگی بودند. در حوزه مد و لباس مرتب به ما نهیب می‌زدند که هر اتفاق مثبتی در این زمینه باید از مسیر صنف‌ها،‌ انجمن‌ها و هنرمندان پیش برود و ما وظیفه خود را در تسهیل‌گری ببینیم.

امامی درباره روند برگزاری نشست‌ها و برنامه‌های از پیش تعیین شده کارگروه مد و لباس و شورای فرهنگ عمومی کشور با توجه به بروز این حادثه، اظهار کرد: با توجه به مناسبت روز جهانی تنوع فرهنگی در اول خرداد ماه قرار بود برای این مناسبت برنامه‌ای برگزار شود که به تعویق افتاده است. همچنین یک سری نمایشگاه خصوصی در حوزه مد و لباس قرار بود برگزار شود که آنها هم به تعویق افتاد. نمایشگاه بزرگ پوشاک ایرانی با عنوان «نقش پارسی» نیز قرار بود ششم خردادماه در فرهنگستان هنر برای تعامل مد و لباس ایران و هندوستان برگزار شود که این برنامه هم به تعویق می‌افتد تا تاریخ بعدی برگزاری آن اعلام شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha