• سه‌شنبه / ۱۷ اسفند ۱۳۹۵ / ۰۲:۲۴
  • دسته‌بندی: گردشگری و میراث
  • کد خبر: 95121610767
  • خبرنگار : 71021

معاون گردشگری به ایسنا اعلام کرد

تعطیلات نوروز فقط ۴ روز/ تعطیلات زمستانی در خان آخر

تعطیلات نوروز فقط ۴ روز/ تعطیلات زمستانی در خان آخر

«مرتضی رحمانی‌موحد» از انعطاف وزارت آموزش و پرورش نسبت به تعطیلات زمستانی خبر داد و تثبیت و یکسان‌سازی ۴ روز تعطیلی در نوروز مطابق تقویم رسمی کشور را پیشنهاد کرد.

معاون گردشگری کشور در گفت‌وگو با ایسنا تاکید کرد: این پیشنهاد سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری که به دولت ارائه شده، به منزله کاهش تعطیلات نوروزی نیست، بلکه تاکیدی بر رعایت اصول و یکسان‌سازی تعطیلات نوروزی برای همه است.

او در توضیحات بیشتر گفت: طبق تقویم، نوروز رسما و فقط چهار روز تعطیل است، لازم نیست ما آن را کم کنیم، فقط باید آن را رعایت کنیم و همه تابع آن چند روز تعطیلی باشیم. چرا آن را اینطور بین بخش آموزشی و غیره تقسیم کرده‌ایم؟

وی تاکید کرد: برای اجرای این قاعده باید شجاع بود و درباره آن تصمیم گرفت.

تعطیلات زمستانی به خان آخر رسید

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی و گردشگری همچنین درباره سرنوشت طرح تعطیلات زمستانی که چندی پیش یکی از مقامات سازمان محیط‌زیست خبر تصویب آن را داده بود، گفت: در دولت قبل، طرح تعطیلات زمستانی به مجلس پیشنهاد شده بود. سازمان میراث فرهنگی و گردشگری نیز در همان راستا پیشنهاد جامع‌تری را که شامل ساماندهی تعطیلات مناسبتی، زمستانی و نوروز می‌شد به دولت ارائه کرده بود. روی این طرح‌ها بررسی‌ها و مذاکرات زیادی شده است. اکنون این طرح در کمیسیون اجتماعی دولت مصوب شده که پس از آن به کمیسیون امور اجتماعی الکترونیک دولت ارجاع شد و سپس به شورای اجتماعی وزارت کشور رفت.

وی گفت: در گذشته نگاه سنتی و غیراصولی نسبت به تعطیلات، موجب تولد پدیده‌های جدیدی همچون اسکان در مدارس شد که آسیب‌های زیادی را در پی داشت. این اتفاق در نتیجه تعطیلی سه هفته مدارس رخ داد، درحالیکه با ساماندهی تعطیلات نوروز، زمستان و تابستان می‌توان از فضای مخربی که بر مراکز آموزش و پروش وارد شده، کاست و فضای آموزشگاه‌ها را حفظ کرد، چالشی که اکنون با آن مواجه شده‌ایم.

رحمانی موحد اظهار کرد: نباید تعطیلات متمرکز بر تابستان شود. کشور ما طولانی‌ترین تعطیلی تابستانی را دارد، درحالیکه زمستان اصلا از این نظامِ تاثیرگذار بهره‌مند نیست، زمستانی که با آلودگی هوای دائمی روبرو شده است.

وی درباره انعطاف وزارت آموزش و پرورش با تعطیلات زمستانی با توجه به مقاومت‌هایی که پیشتر نشان می‌داد، گفت: با شرایطی که زمستان پیدا کرده، آموزش و پرورش نمی‌تواند انعطافی نشان ندهد.

او تاکید کرد: باید شهامتِ گرفتن این تصمیم را داشته باشیم، چون یکی از شاخص‌هایی که به توسعه کسب و کار، برقراری امنیت، توزیع ثروت در کشور و استفاده بهینه از فصول و زمان‌های مختلف کمک  می‌کند، ساماندهی تعطیلات است. این موضوع در دنیا بسیار مهم است، چون تاثیر زیادی در اقتصاد و در اشتغال دارد.

معاون گردشگری درباره تعداد روزهایی که برای تعطیلات زمستانی در نظر گرفته شده، اظهار کرد: اطلاع دقیقی ندارم، اما معمولا یک هفته در نظر گرفته می‌شود.

وی سپس به پیشنهاد دیگری که در قالب سامان دهی تعطیلات ارائه شده، اشاره کرد و افزود: باید به اقلیم‌های متفاوت اجازه داد برای شروع و پایان تعطیلات تحصیلی‌شان متناسب با شرایط اقلیمی تصمیم بگیرند و برنامه‌ریزی کنند. راه‌حل این کار فقط داشتن انعطاف است، می‌توان سقفی را برای ساعت آموزشی تعیین کرد تا هر اقلیم با توجه به آن و متناسب با شرایط خود، برای آموزش و تعطیلات تحصیلی برنامه‌ریزی داشته باشند.

تغییر تعطیلات پایان هفته هنوز به هیات دولت نرفته

معاون گردشگری درباره آخرین دیدگاه‌ها نسبت به تغییرات پایان هفته و پیشنهادی که برای جمعه و شنبه ارائه شده، گفت: نظر و تاکید ما بر این است که آخر هفته باید دو روز تعطیل شود که حالا می‌تواند جمعه و شنبه باشد. باید به دستگاه‌هایی که امکان اجرای این طرح را دارند این اجازه داده شود.

او درباره واکنش دولت به تغییر و افزایش تعطیلات پایان هفته، بیان کرد: فکر می‌کنم دولت موافق باشد. مشکلی نداریم، هرچند این طرح هنوز به دولت ارائه نشده است. پیشنهاد نخست از سازمان میراث فرهنگی و گردشگری بوده، یک پیشنهاد هم در مجلس مطرح است که یکدیگر را پوشش می‌دهد، اما فعلا تاکید و تمرکز بر تعطیلات زمستانی است.

رحمانی موحد گفت: حرف ما این است اگر می خواهیم توسعه و رشد در کشور متوازن شود باید تعطیلات ساماندهی شود، چرا که اقتصاد، توسعه گردشگری، ساماندهی ترددها، سلامت و آرامش خانواده‌ها، حفط امنیت، اشتغال و رفع چالش‌های اجتماعی به جهت‌گیری تعطیلات ارتباط زیادی دارد. برای همین این طرح خیلی مهم است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۵-۱۲-۱۷ ۰۸:۴۶

خوان هفتم يا خان هفتم؟ حتما ليسانس هم داريد؟

avatar
۱۳۹۵-۱۲-۱۷ ۰۸:۵۳

بابا تو رو خدا دست از سر مردم بردارید ،چقدر فشار چقدر اذیت ،شماها فقط حقوق های آنچنانی تو نوبگیرید و به هیچ چی دست ننید و کار نداشته باشید کلا هر طرحی و قانون جدید تون فقط خرابکاریه

avatar
۱۳۹۵-۱۲-۱۷ ۱۰:۲۲

احتراما شما اصلا به فکر مدرسه ودانش آموز ودانش نیستید برویدژاپن وکشور های اروپا البته هزینه سفر وماموریت شما را پرداخت خواهیم کرد اگر توان تشخیص باشد ببینید نجوه آموزش در ایران چگونه است یا اولی الابصار

avatar
۱۳۹۵-۱۲-۱۷ ۱۰:۵۸

کلا این طرح از اساس مزخرف است سؤال این است که با اجرای این طرح تعطیلا دانشگاهها چه می شود؟ آیا آن را هم می خواهند تغییر دهند که به نظر غیر ممکن است اگر تعطیلا دانشگاهها را متناسب با تعطیلات آموزش و پرورش تغییر ندهند آنگاه این طرح هیچ کمکی به حل هیچ مشکلی که نمی کند هیچ بلکه مشکلات را دو چندان می کند.

avatar
۱۳۹۵-۱۲-۱۷ ۱۱:۱۳

خیلی خوبه دو روز اخر هفته تعطیل باشه هم برای دانش اموزها و هم برای سایر کراکان دولت .تعطیلات دانش اموزان رو هم سامان دهی کنید این عید خیلی بده همش بیکار و عاطلو باطل می چرخند

avatar
۱۳۹۵-۱۲-۱۷ ۱۶:۰۹

برو بابا. اول همسان سازی حقوق بنمایید بعدا حرف از کاهش تعطیلات بوزنید. خخخخخخخ بعدشم اموزش و پرورش وزیر داره شما رو چی به اظهار نظر در اموزش و پرورش. نظراتتون رو برای همون سازمان میراث فرهنگی و گردشگری نگه دارید

avatar
۱۳۹۵-۱۲-۱۷ ۱۶:۴۵

دستشون درد نکنه به نظر من تو این گرونی وجاده های خطرناک کم شدن تعطیلات عید وگنجاندن تعطیلات زمستانی به نفع کشور است الله سیزه ساخلاسین

avatar
۱۳۹۵-۱۲-۱۷ ۱۸:۲۱

سلام.سلام.به نظر من طرح بسیار مناسب وبجایی است..من موافقم..رهرو آن نیست گهی تند وگهی آهسته رود.رهروآنست که آهسته وپوسته رود.

avatar
۱۳۹۵-۱۲-۱۷ ۱۹:۴۴

این کار خیلی بده چون همه اگه هوا سرد باشه میان مخصوصا دوره متوسطه حالا امسال این جوری شد ولی کلا ممکنه تو زمستانی یک یا دو روز طعتیل شه ولی عید خیلی خوبه به نظر من این کار خیلی بده😕

avatar
۱۳۹۵-۱۲-۱۷ ۲۱:۳۱

لطفا دست به تعطیلات نزنید بعداز 6ماه دو هفته تعطیلات عید خیلی عالیه تعطیلات تابستان دانش آموزان قانون جهانی است

avatar
۱۳۹۵-۱۲-۱۷ ۲۳:۲۸

سلام..تعطیلئ روزشنبه مخصوص یهودیان میباشد..لطفاتامل بیشتری بفرمایید..۵شنبه وجمعه بهترین شکل دوروزتعطیلی هست..

avatar
۱۳۹۵-۱۲-۱۸ ۰۱:۳۳

لطفا برای آموزش و پرورش نسخه نپیچید.

avatar
۱۳۹۵-۱۲-۱۸ ۱۰:۵۹

با سلام عرض ادب و خسته نباشید به تمام مسولان عزیزو گرامی.ببخشید اقای مرتضی رحمانی موحد شما به کارای خودتون برسین اموزش و پروش خودشون هم وزیر دارن شما به جای فکر کردن در مورد این تعطیلات عید به فکر میراث فرهنگی برسین.این تعطیلات عید جهانیه کلا تو سرارسر جهان برگذار هس شیش ماه درس میخونیم دو هفته میخاهیم تعطیل باشیم بریم مسافرت و خوش گذارنی اگه شما فک میکنید همیشه باید درس خوند بدونین سخت در اشتباهین همراه درس هم باید تفریح باشه تا از درسا خسته نشیم.

avatar
۱۳۹۵-۱۲-۱۸ ۱۱:۰۸

لطفا قبل از دادن طرح خوب فکر کنید اولا این تعطیلات نوروزی بهترین موقع برای ما هست برای درس خوندن ثانیا کشور ایران از نظر تعطیلات یکی از کمترین هاست طبق آمار تازه منتشر شده.

avatar
۱۳۹۵-۱۲-۱۸ ۱۷:۳۷

سلام من از کار شما راضی نیستم ما دانش آموز ها خیلی زحمت میکشیم تا درس بخوانیم حد اقل بزارید استراحت کنیم من از کار شما ناراضی هستم اونم تو عید چهار روز تعطیل😭😔

avatar
۱۳۹۵-۱۲-۲۰ ۰۱:۵۰

کار آموزش و پرورش به جایی رسیده که هر بی سروپایی در مورد آموزش که تخصص نداره و فقط از دیگاه خودش نگاه میکنه میاد نظر میده. شما با برنامه هاتون تو سازمان خودتون کارایی و اثربخشی نداری میایید نهادهای دیگر را موش ازمایشگاهی خودتون میکنید و میخواهید آزمون و خطا داشته باشید . با این طرحتون شما میخواهید در تابستان هزینه وسایل سرمایشی مدارس را بدهید . آموزش و پرورش شما الان هم که هست تو سرانه مدارس مونده ، کجای کارید شما،

avatar
۱۳۹۵-۱۲-۲۰ ۰۵:۵۰

با سلام، تعطیلات زمستانی مدارس به درد چند تا کلان شهر میخوره نه مختص کل کشور ،که زمستان تعطیل کنیم بعد تابستان با اون گرما ومشکلات دیگر دانش آموزان رو بیاریم سر کلاس،وکم کردن تعطلیلات نوروزی اصلا نه برای معلمان ودانش آموزان جایز نیست زیرا بعد از یک دوره آموزشی 6 ماهه معلم ودانش آموز در نوروز وفصل بهار احتیاج به استراحت دارد خیلی مانند دستگاههای دیگربهمان حقوقهای آنچنانی میدهندبرای اینگونه موارد چند نفر تصمیم گیرنده نیستند بایدازمعلمان ودانش آموزان نظر خواهی شود

avatar
۱۳۹۵-۱۲-۲۰ ۱۲:۱۹

با سلام احتراما به استحضار میرساند تغطیلی شنبه ها مخصوص یهودی ها می باشد و تعطیلات عید هم جهانی است و هر کشوری در ایام نوروز خود تعطیلات دو هفته ایی دارند و هم برای دانش آموزان مناسب هست تا با استراحت و ریکاوری محدد به مدرسه بیایند و احساس درس زدگی نداشته باشند لذت مدرسه به این تعطیلات نوروزی می باشد ضمنا تعطیلات تابستانی هم یک موضوع جهانی است و سازمان بین المللی یونسکو حتما دخالت میکنه #التماس کمی تفکر با تشکر

avatar
۱۳۹۵-۱۲-۲۲ ۰۸:۴۷

سلام ما مسلمانیم نه یهودی که شنبه رو تعطیل کنیم خواهشا اینقدر تو تعطیلات دست نبرید

avatar
۱۳۹۶-۰۲-۲۷ ۲۰:۲۲

تعطیلات رسمی نوروز 4 روز نیست و 9 روز است. 4 روز اول به اضافه دوازدهم و سیزدهم، به اضافه 29 اسفند، به اضافه یک پنجشنبه و جمعه که آن وسط می افتد، پس تفاوت تعطیلی قانونی مدارس با تقویم رسمی فقط 5 روز است که آن هم وسط تعطیلی ها می افتد وضمنا پشت سر هم نیست، چون معمولا پنجشنبه و جمعه وسطش می افتد، مثلا میشود دو روز اینطرف و سه روز آنطرف. یعنی جناب معاون گردشگری اینها را نمی داند؟ و واقعا اینها دغدغه شان این پنج روز است؟ خیر، هدفشان زدن ریشه نوروز است و متاسفانه بعضی از ما هم از روی روشنفکربازی همراهی و تائید میکنیم