• شنبه / ۱۵ مهر ۱۳۹۶ / ۱۲:۲۹
  • دسته‌بندی: فرهنگ عمومی
  • کد خبر: 96071507637
  • خبرنگار : 71503

خبرهایی از برنامه‌های روز جهانی کودک

خبرهایی از برنامه‌های روز جهانی کودک

روز و هفته جهانی کودک فرصتی است تا برنامه‌های متنوعی برای کودکان در سراسر کشور برگزار شود.

به گزارش ایسنا بر اساس اخبار رسیده، همزمان با فرارسیدن ۱۶ مهر، روز جهانی کودک کارگاه آموزشی با عنوان «صلح کنیم» ۱۸ تا ۲۰ مهرماه ساعت ۹ تا ۱۲ و ۱۴ تا ۱۷ برای کودکان ۳ تا ۱۴ سال در نگارخانه فرهنگسرای ابن سینا برگزار می‌شود.

 خسرو انصاری مدرس این کارگاه است و قرار است آثار خلق‌شده در این کارگاه توسط بنیاد فرهنگی هنری پیناک در کشور ایتالیا به نمایش گذاشته شود.

برپایی نمایشگاه آثار نقاشی سه تا چهارسالگی آوا رستمی و تصویرسازی سمانه سنگسری از دیگر برنامه‌های نگارخانه ابن سینا به مناسبت روز جهانی کودک است. در این نمایشگاه ۳۰ اثر از این دو هنرمند به نمایش گذاشته می‌شود.

نشست تخصصی شیوه‌های نقد و تحلیل آثار هنری کودکان نیز ۱۵ مهر ساعت ۱۶ در فرهنگسرای ابن سینا برگزار می‌شود. شیوه و اهمیت نگهداری آثار نقاشی کودک، عوامل موثر بر خلاقیت هنر در کودک، خصوصیات هنری کودک، رنگ‌درمانی و تاثیر رنگ‌ها بر ذهن و سلامت کودک موضوعاتی هستند که کارشناس برنامه در این نشست به بررسی آنها می‌پردازد.

علاقه‌مندان می‌توانند برای شرکت در این برنامه‌ها به فرهنگسرای ابن سینا واقع در شهرک قدس، خیابان ایران‌زمین شمالی مراجعه کنند و برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن‌های ۸-۸۸۳۶۶۳۶۶ تماس بگیرند.

برگزاری ویژه‌برنامه «روز جهانی کودک»

آیین ویژه‌ روز جهانی کودک، با برنامه‌های متنوعی روز شانزدهم مهر و در حضور کودکان و نوجوانان برگزار می‌شود. سعی شده این برنامه با تکیه بر مسائلی چون محیط ‌زیست، قصه‌گویی و منظومه‌خوانی، فضایی تلفیقی را برای شرکت‌کنندگان فراهم کند و علیرضا حاجیان‌زاده مدیرعامل کانون پرورش فکری در آن سخنرانی کند.

در این مراسم بیانیه‌ روز جهانی کودک خوانده می‌شود و بخشی از برنامه نیز به بازی‌های مشارکتی مجریان برنامه با کودکان حاضر در سالن اختصاص دارد. علاوه بر حضور مجری نوجوان در این جشن، بسیاری از برنامه‌های این روز با مشارکت کودکان و نوجوانان شکل گرفته است.

این برنامه صبح روز شانزدهم مهرماه در سالن شهید بهنام محمدی مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون ‌پرورش فکری کودکان و نوجوانان واقع در خیابان حجاب تهران برگزار می‌شود.

خواندن برای کودکان با نیازهای ویژه بررسی می‌شود

هم‌زمان با روز جهانی کودک چهار نشست تخصصی در سالن‌های کنفرانس شماره‌ یک و دو مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار می‌شود که حضور در آن‌ها برای عموم آزاد است.

نشست «لزوم آشنایی کودکان با ارزش‌های محیط زیست و میراث فرهنگی» با سخنرانی دکتر فرهاد نظری از ساعت ۱۰ تا ۱۲ برگزار می‌شود.

نشست «میراث فرهنگی و محیط زیست» با سخنرانی لیلا کفاش‌زاده، پرور قوی‌دل و عاطفه سلیانی نیز از ساعت ۱۱ تا ۱۳ برگزار می‌شود.

در برنامه‌های بعدازظهر روز جهانی کودک هم نشستی تخصصی و کاربردی با عنوان «خواندن برای کودکان با نیازهای ویژه» از ساعت ۱۴ تا ۱۶ با سخنرانی مهشید دولت، سوده کریمی و سمانه نادری، همچنین نشستی از سوی دبیرخانه هفدهمین دوره انتخاب بهترین کتاب دفاع مقدس با سخنرانی طاهره ایبد، افسانه موسوی‌ گرمارودی، شهرام اقبال‌زاده و مصطفی رحماندوست با موضوع «داستان کودک و نوجوان و ادبیات پایداری» از ساعت ۱۴ تا ۱۷ برگزار می‌شود.

نمایش آثار برتر جشنواره نقاشی کودکان بیمار در هفته ملی کودک

نمایشگاه آثار برتر سومین جشنواره بین‌المللی نقاشی برای کودکان بیمار هم‌زمان با هفته ملی کودک میزبان علاقه‌مندان است. گروه «سلامت و هنر» ۲۰۰ اثر راه‌یافته به کتاب «سومین جشنواره بین‌المللی نقاشی برای کودکان بیمار» را به نمایش می‌گذارد.

این جشنواره که مراسم پایانی آن ۲۰ آبان در اکراین برگزار می‌شود، در سومین سال برگزاری ۱۴۰۰ اثر از ۲۰ کشور دنیا را داوری کرده که از این میان ۲۰۰ اثر ایرانی به کتاب جشنواره راه یافته است.

بر همین اساس، قرار است ضمن نمایش این آثار در نگارخانه مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون واقع در خیابان حجاب تهران، از کودکان و نوجوانان شرکت‌کننده، در آخرین روز هفته‌ ملی کودک نیز قدردانی شود.

این آثار که در چهار گروه سنی زیر شش سال، ۷ تا ۱۰ سال، ۱۱ تا ۱۴ سال و ۱۵ تا ۱۸ سال داوری شده‌اند از سوی کودکان و نوجوانانی پدید آمده‌اند که تجربه‌ دست کم یک بار بستری شدن در بیمارستان را دارند.

هم‌زمان با کشور ایران، دیگر شرکت‌کنندگان نیز آثار برتر کشور خود را تا ۲۰ آبان به نمایش خواهند گذاشت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha